Test drive Hyundai i30 N Performance: O φίλος μου ο Εγκέλαδος (vid)

Test drive Hyundai i30 N Performance: O φίλος μου ο Εγκέλαδος (vid)

Κώστας Παστρίμας
Test drive Hyundai i30 N Performance: O φίλος μου ο Εγκέλαδος (vid)
Αυτό το Hyundai είναι ένα απόλυτο και ταυτόχρονα απόλυτα προσαρμόσιμο hot hatch που μπορεί να βάλει φωτιά στην άσφαλτο και να κάνει τη γη να τρέμει.

Βρισκόμαστε λίγα χρόνια προτού η Ευρώπη περάσει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και πιθανότατα δεν ξανακοιτάξει πίσω. Αυτόν τον καιρό το ένα στα δύο αυτοκίνητα που φεύγει από τις εκθέσεις για να βρει το νέο ιδιοκτήτη του είναι SUV ή Crossover. Σε αυτό το περιβάλλον, ένα απόλυτο hot hatch, σαν το Hyundai i30 N Performance, μοιάζει να είναι ξεπερασμένο από την εποχή του. Αυτά όμως είναι σκέψεις που εξαφανίζονται αμέσως μόλις καθίσεις στη θέση του οδηγού.

Το Hyundai i30 Ν εμφανίστηκε για πρώτη φορά πριν από μερικά χρόνια, και αμέσως έκανε αίσθηση. Στάθηκε απέναντι σε καταξιωμένα «καυτά» πεντάθυρα και τα κοίταξε στα μάτια. Τώρα, στη νέα έκδοσή του, δίνει ακόμα περισσότερα και -το κυριότερο- είναι πολύ πιο ολοκληρωμένο.

Αισθητική ανανέωση

Το πρώτο και πιο φανερό κομμάτι της ανανέωσης είναι το αισθητικό. Στο εμπρός μέρος η μάσκα είναι καινούρια, όπως και τα LED φωτιστικά σώματα που έχουν σχήμα V. Το μάτι τραβούν επίσης οι αεραγωγοί στο πλάι του προφυλακτήρα, που είναι πέρα για πέρα αληθινοί και παίζουν ρόλο στη διαμόρφωση της ροής του αέρα γύρω από τους τροχούς. Κοιτάζοντας το i30 N από το πίσω μέρος δεν γίνεται να μην παρατηρήσεις τη μεγάλη αεροτομή στο πάνω μέρος της πόρτας. Τα πίσω φώτα είναι επίσης LED και από κάτω τους βρίσκονται οι δύο απολήξεις της εξάτμισης, που η εμφάνισή τους δίνει πολύ λίγα στοιχεία για τον ήχο που βγαίνει από αυτές.

hyundai i30 N

 

Περνώντας στο εσωτερικό, μόνο λίγες λεπτομέρειες προδίδουν ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό από το απλό πεντάθυρο i30. Τα καθίσματα είναι μπάκετ, έρχονται από τη Recaro και χωρίς ποτέ να κουράζουν προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη. Στο τιμόνι υπάρχουν οι δύο γαλάζιοι διακόπτες επιλογής των προγραμμάτων οδήγησης και στο κέντρο της κονσόλας μια οθόνη αφής 10,25 ιντσών, μέσα από την οποία γίνεται ο χειρισμός του infotainment αλλά -κυρίως- η παραμετροποίηση της N Mode (περισσότερα γι' αυτό παρακάτω).

hyundai i30 N

Κατά τα άλλα είναι το i30 που γνωρίζουμε, με την καλή ποιότητα υλικών και τους καλούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Ανοίγοντας την πόρτα του πορτ μπαγκάζ όμως θα δούμε ότι πίσω από τα καθίσματα υπάρχει μια μπάρα θόλων, που προφανή σκοπό έχει την αύξηση της ακαμψίας του αμαξώματος αλλά δίνει και μια ιδέα του τι είχαν στο μυαλό τους οι μηχανικοί της Hyundai που εξέλιξαν αυτό το ιδιαίτερο i30 N.

Το «μαγικό» γράμμα Ν

Το γράμμα Ν, που εμφανίζεται παντού, είναι το χαρακτηριστικό της Hyundai για τις «γρήγορες» εκδόσεις των μοντέλων της και έχει διπλή σημασία. «Γεννήθηκε» στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης της Hyundai στην περιοχή Namyang της Ν. Κορέας. Αυτό είναι το πρώτο μισό. Το άλλο μισό αναφέρεται στο Νίρμπουργκρινγ, όπου τα μοντέλα με το σήμα Ν δοκιμάζονται και εξελίσσονται προτού βγουν στην παραγωγή.

hyundai i30 N

Όλα αυτά σημαίνουν ότι το i30 N έχει φτιαχτεί με τον οδηγό και την ευχαρίστησή του στο επίκεντρο. Έτσι, η Hyundai έχει φροντίσει καταρχάς να υπάρχει αρκετή δύναμη. Αυτή έρχεται από τον τούρμπο κινητήρα των 2 λίτρων που στις εκδόσεις με το Performance Pack αποδίδει 280 ίππους και 392 Nm ροπής (υπάρχει και «απλή» έκδοση με 250 ίππους). Αυτή η δύναμη περνά στους εμπρός τροχούς (των 19 ινστών) μέσω ενός χειροκίνητο κιβωτίου ταχυτήτων, που διαθέτει rev matching (συγχρονισμός των στροφών του κινητήρα και του κιβωτίου), και ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.

Ένα πολύ φιλικό «τέρας»

Τα υλικά, λοιπόν, είναι εκεί. Πώς όμως υλοποιείται η «συνταγή»; Η απάντηση είναι απλή και αποστομωτική: Όπως θέλεις. Γιατί το Hyundai i30 N είναι ένα από τα πιο ρυθμίσιμα και παραμετροποιήσιμα αυτοκίνητα που θα βρείτε εκεί έξω. Η απόδοση και η απόκριση του κινητήρα ρυθμίζονται. Υπάρχουν τα προγράμματα Eco, Normal, Spot και Sport+. Ο ήχος της εξάτμισης ρυθμίζεται. Από τον απλό ήχο ενός ζωντανού και δυνατού αυτοκινήτου μέχρι τις... βροντές του Sport+. H λεοτυργία της ανάρτησης επίσης ρυθμίζεται. Από την αρκετά σφικτή αλλά όχι ενοχλητική αρχική θέση μέχρι την απόλυτη σκληρότητα που πρακτικά μόνο σε πίστα μπορεί να χρησιμοποιηθεί.

hyundai i30 N

Το σημαντικό είναι ότι το Hyundai i30 N μπορεί να οδηγηθεί και να χρησιμοποιηθεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Χωρίς κανένα πρόβλημα μπορεί να αποτελέσει το καθημερινό μεταφορικό μέσο. Μπορεί να μην είναι τόσο άνετο όσο ένα «απλό» i30 ή να καίει κάτι παραπάνω, αλλά οι συμβιβασμοί είναι ελάχιστοι. Όταν ο οδηγός θέλει απλώς να ανεβάσει ρυθμό και να κινηθεί πιο σβέλτα, το αυτοκίνητο θα ακολουθήσει με μεγάλη προθυμία. Αν θελήσει απλώς να ταξιδέψει γρήγορα στο αυτοκινητόδρομο, μαντέψτε: κανένα πρόβλημα κι εκεί.

Κομμένο και ραμμένο στα μέτρα σου

Και αν βρεθείτε σε κλειστή διαδρομή, το Hyundai i30 N θα μετατραπεί αμέσως στο «όπλο» που φτιάχτηκε να είναι. Ο κινητήρας έχει αρκετή δύναμη, το πλαίσιο ακολουθεί κατά πόδας, οι αναρτήσεις είναι εκεί, τα τεράστια φρένα είναι άγκυρες, το κιβώτιο είναι γρήγορο και δεν κάνει λάθη. Το διαφορικό σε τραβάει προς το εσωτερικό της στροφής και νιώθεις ότι πάντα έχεις τον απόλυτο έλεγχο. Και πάνω απ' όλα η εξάτμιση, με τον μπάσο ήχο και τα σκασίματα σε κάθε αλλαγή ταχύτητας.

hyundai i30 N

Ο οδηγός που ξέρει και είναι συνειδητοποιημένος για το τι ζητάει, θα καταλάβει αμέσως τι «διαμαντάκι» έχει στα χέρια του. Και θα εθιστεί. Γιατί το Hyundai i30 N δεν είναι απλώς ένα αυτοκίνητο. Με το πάτημα ενός κουμπιού μετατρέπεται σε μηχάνημα διασκέδασης, μιας διασκέδασης που δεν είχα καταλάβει πόσο μας είχε λείψει μέχρι να το οδηγήσω.

hyundai i30 N

Αυτό το Hyundai είναι πραγματικά ξεχωριστό. Ασφαλώς δεν είναι για όλους, αφού πρόκειται για ένα 2λιτρο «όπλο» που κοστίζει λίγο πάνω από 35 χιλιάρικα (35.390 ευρώ με το χειροκίνητο κιβώτιο) και έχει μέση πραγματική κατανάλωση πάνω από 10 λίτρα/100 χλμ. Αυτό όμως που προσφέρει στον οδηγό που θα το πάρει και θα το χρησιμοποιήσει με τον τρόπο για τον οποίο έχει σχεδιαστεί δικαιολογεί και την τιμή και τους άλλους συμβιβασμούς. Είναι σαν να έχεις κολλητό φίλο τον Εγκέλαδο - και δεν θα μπορούσες να είσαι πιο χαρούμενος γι' αυτό.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!