Δοκιμές MotoGP 2022: Τα πρώτα συμπεράσματα από τη Μαλαισία
Έπειτα από σχεδόν δύο μήνες απραξίας λόγω της διακοπής του χειμώνα οι ομάδες και οι αναβάτες του MotoGP επέστρεψαν στη δράση. Στην πίστα της Σεπάνγκ στη Μαλαισία πραγματοποιήθηκε το πρώτο διήμερο δοκιμών του 2022 και όλα τα εργοστάσια στρώθηκαν στη δουλειά προκειμένου να προετοιμαστούν όσο το δυνατόν καλύτερα για τη χρονιά που ξεκινάει τον Μάρτιο στο Κατάρ.
Εκείνο που μπορούμε να κρατήσουμε ως πρώτο συμπέρασμα από τις δοκιμές είναι ότι υπήρξαν κάποια εργοστάσια που έφυγαν από τη Μαλαισία με χαμόγελο, ενώ υπήρξαν και κάποια άλλα που έφυγαν γεμάτα προβληματισμό. Και για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, οι Honda, Aprilia και Suzuki ήταν τα εργοστάσια που φάνηκε να έχουν κάνει το μεγαλύτερο βήμα προόδου όσον αφορά την εξέλιξη και βελτίωση των μοτοσικλετών τους, ενώ αντίθετα οι Yamaha και KTM συνάντησαν περισσότερα εμπόδια από ότι περίμεναν. Υπήρξε βέβαια και η περίπτωση της Ducati η οποία είχε ουδέτερη συμπεριφορά στις δοκιμές καθώς οι αλλαγές που έγιναν δουλεύουν, αλλά απαιτούν λίγο περισσότερο χρόνο προσαρμογής.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και συγκεκριμένα από την Aprilia. Το εργοστάσιο από το Νοάλε φάνηκε πως δούλεψε πολύ και σωστά στη διάρκεια του χειμώνα και έφερε στην Μαλαισία μια πολύ ανταγωνιστική RS-GP. Οι Αλέιξ Εσπαργκαρό και Μάβερικ Βινιάλες ήταν στις δύο πρώτες θέσεις στο τέλος της πρώτης ημέρας, ενώ στη δεύτερη μέρα πλασαρίστηκαν πολύ ψηλά κλείνοντας πολύ θετικά τις δοκιμές. Οι σημαντικότερες αλλαγές στη νέα μοτοσικλέτα έχουν να κάνουν με το μέγεθος καθώς πλέον είναι πολύ στενή κάτι που της δίνει μεγάλη ευελιξία και υψηλή ταχύτητα μέσα στη στροφή.
Στο στρατόπεδο της Honda επίσης επικράτησε αισιοδοξία με τους Μάρκ Μάρκεθ και Πολ Εσπαργκαρό να δουλεύουν πάνω στην RC213V. Η καινούρια μοτοσικλέτα δεν έχει καμία σχέση με την περσινή έχοντας αλλάξει φιλοσοφία κυρίως στην είσοδο της στροφής. Η μοτοσικλέτα έχει βελτιωθεί σημαντικά στην έξοδο των στροφών κάτι που τόνισαν και οι δύο Ισπανοί αναβάτες της ομάδας. Ο Μάρκεθ στο τέλος του διημέρου βρέθηκε στην 8η θέση, μόλις δύο δέκατα του δευτερολέπτου μακριά από την κορυφή, ενώ ο Εσπαργκαρό ήταν στη 10η θέση.
Ο Φάμπιο Κουαρταράρο το είπε ξεκάθαρα: "Η Suzuki με εντυπωσίασε περισσότερο από όλες τις μοτοσικλέτες". Πράγματι, στην ομάδα της Suzuki επικράτησε ευφορία καθώς ο καινούριο κινητήρας της GSX-RR έδωσε νέα πνοή στη μοτοσικλέτα. Οι Άλεξ Ρινς και Χοάν Μιρ ήταν πολύ ανταγωνιστικοί, ιδιαίτερα στις μεγάλες αποστάσεις, ενώ στο τέλος του διημέρου πλασαρίστηκαν ο Ρινς στην 4η θέση και ο Μιρ στη 12η θέση. Η Suzuki είναι από τις ομάδες που φεύγουν από την Μαλαισία με χαμόγελο αισιοδοξίας για τη νέα χρονιά.
Η Ducati έφυγε από την Μαλαισία με ανάμεικτα συναισθήματα. Ο Ένεα Μπαστιανίνι κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο του διημέρου με την Gresini Ducati, ωστόσο ο νεαρός Ιταλός είχε στα χέρια του την μοτοσικλέτα του 2021. Η GP22 που είχαν στα χέρια τους οι Πέκο Μπανάια, Τζάκ Μίλερ, Χόρχε Μαρτίν, Λούκα Μαρίνι και Γιόχαν Ζάρκο το μοναδικό πράγμα που είχε διαφορετικό ήταν ένας νέος, πιο ισχυρός κινητήρας ο οποίος ήταν αρκετός όμως να "χαλάσει" την ισορροπία της εξαιρετικής περσινής μοτοσικλέτας. Όσο περνούσε η ώρα και οι γύροι παρόλα αυτά, οι αναβάτες της Ducati έβρισκαν τον τρόπο με το σωστό στήσιμο να κινηθούν γρήγορα με αποτέλεσμα τρεις από τις πέντε GP22 να βρεθούν τελικά στη δεκάδα της κατάταξης. Η Ducati παραμένει η καλύτερη μοτοσικλέτα του grid, απλά απαιτεί λίγο χρόνο μέχρι να βρεθεί και πάλι η τέλεια ισορροπία με τον νέο κινητήρα.
Προβληματισμός επικράτησε στο στρατόπεδο της Yamaha. Ο Φάμπιο Κουαρταράρο, μπορεί στο τέλος του διημέρου να φάνηκε ικανοποιημένος με την 7η θέση στην κατάταξη, ωστόσο δεν έκρυψε την απογοήτευσή του από το γεγονός ότι ο νέος κινητήρας της M1 δεν είχε την αναβάθμιση που θα περίμενε. Ο Γάλλος παραδέχτηκε ότι θα πρέπει να βρει άλλους τρόπους να κερδίσει ταχύτητα, καθώς ο κινητήρας ξανά υπολείπεται του ανταγωνισμού. Εκείνο όμως που προβληματίζει περισσότερο τους ανθρώπους της Yamaha είναι η απόδοση των υπολοίπων αναβατών. Οι Φράνκο Μορμπιντέλι, Αντρέα Ντοβιτσιόζο και Ντάριλ Μπίντερ έκλεισαν το διήμερο εκτός 20άδας αντιμετωπίζοντας αρκετά προβλήματα με τη μοτοσικλέτα. Αν η Yamaha δεν κάνει κάτι να αναβαθμίσει τη μοτοσικλέτα θα έχει δύσκολη χρονιά.
Στο ίδιο μήκος κύματος κυμάνθηκε και η KTM. Το Αυστριακό εργοστάσιο έκανε ένα βήμα πίσω και ξεκίνησε από το μηδέν προκειμένου να διαπιστώσει τι είναι αυτό που χάθηκε από τις επιτυχίες του 2020 και του 2021. Η βάση της μοτοσικλέτας που δούλεψαν οι Μιγκέλ Ολιβέιρα και Μπράντ Μπίντερ ήταν ίδια με εκείνη της περσινής χρονιάς, ωστόσο είχαν το δύσκολο έργο να αξιολογήσουν πολλά νέα εξαρτήματα. Δεν γνωρίζουμε αν χάθηκαν στην... μετάφραση με όλα αυτά τα νέα εξαρτήματα, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι η ταχύτερη RC16 ήταν στην 15η θέση. Αρκετή δουλειά περιμένει τους αναβάτες της KTM τις επόμενες εβδομάδες για να κάνουν και πάλι ανταγωνιστική τη μοτοσικλέτα.
Στους πρωτοεμφανιζόμενους την καλύτερη επίδοση είχε ο Μάρκο Μπεζέκι με την Ducati της ομάδας του Βαλεντίνο Ρόσι, Mooney VR46 Ducati. Ο νεαρός Ιταλός έκλεισε το διήμερο στην 16η θέση αφήνοντας πίσω τους Ραούλ Φερνάντεζ (Tech3 KTM), Ντι Τζιαναντόνιο (Gresini Ducati), Ρέμι Γκάρντνερ (Tech3 ΚΤΜ) και Ντάριλ Μπίντερ (RNF Yamaha).
Οι ομάδες και οι αναβάτες του MotoGP ταξιδεύουν ήδη για την Ινδονησία και την πίστα Μανταλίκα για ακόμα ένα τριήμερο δοκιμών στην καινούρια πίστα. Η δράση ξεκινάει την Παρασκευή στις 11 Φεβρουαρίου και ολοκληρώνεται στις 13 Φεβρουαρίου.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!