Δοκιμές MotoGP Ινδονησία: Όλα -ή περίπου όλα- έτοιμα για την έναρξη της σεζόν
- Το HRC επέστρεψε
- Συγκρατημένη αισιοδοξία στη Yamaha
- Παραμένει σημείο αναφοράς η Ducati
- Βήματα προόδου για τη Suzuki
- Έτοιμη για την πρώτη νίκη η Aprilia
- Φως στο τούνελ για την KTM
- Διαβάστε ακόμα
Με το τριήμερο δοκιμών στην πίστα Μανταλίκα της Ινδονησίας ολοκληρώθηκε η προετοιμασία ομάδων και αναβατών για το MotoGP του 2022. Το επόμενο ραντεβού για το κορυφαίο πρωτάθλημα μοτοσικλέτας στον κόσμο είναι στις 4-6 Μαρτίου στην πίστα του Κατάρ όπου θα πραγματοποιηθεί ο πρώτος αγώνας της χρονιάς.
Το τριήμερο στην Ινδονησία δεν ξεκίνησε όπως θα περίμεναν οι περισσότεροι καθώς η πίστα ήταν σε πολύ κακή κατάσταση. Υπήρχε πάρα πολλή σκόνη και χώμα στην άσφαλτο τα οποία μετατράπηκαν σε λάσπη όταν ήρθε η βροχή το βράδυ πριν ξεκινήσουν οι δοκιμές. Αυτό δεν επέτρεψε στους αναβάτες να δουλέψουν όπως θα ήθελαν στο ξεκίνημα των δοκιμών και είχαν τον άχαρο ρόλο να μάθουν την πίστα "καθαρίζοντας" την αγωνιστική γραμμή.
Το HRC επέστρεψε
Το εργοστάσιο που εντυπωσίασε περισσότερο με την απόδοσή του στην Ινδονησία ήταν σίγουρα η Honda. Στην κορυφή της κατάταξης στις τρεις ημέρες βρέθηκε ο Πολ Εσπαργκαρό με την εργοστασιακή Repsol Honda, αλλά αυτό δεν είναι το πιο σημαντικό της υπόθεσης. Ο Ισπανός ήταν πάρα πολύ ικανοποιημένος με τη δουλειά που έκανε η Honda στη διάρκεια του χειμώνα και ο ίδιος παραδέχτηκε ότι η νέα RC213V είναι βελτιωμένη σε όλα τα επίπεδα και είναι πλέον πολύ κοντά στο οδηγικό του στιλ.
Την εξαιρετική δουλειά της Honda επιβεβαίωσε και ο Μάρκ Μάρκεθ ο οποίος έφυγε από την Ινδονησία με ένα μεγάλο χαμόγελο. Ο Ισπανός παραδέχτηκε ότι ακόμα δεν έχει την τέλεια αίσθηση με τη μοτοσικλέτα, αλλά η πρόοδος είναι ξεκάθαρη και πλέον η μοτοσικλέτα είναι ανταγωνιστική σε πολλούς τομείς. Οι αναβάτες της Honda είχαν στη διάθεσή τους δύο πλαίσια και ένα νέο αεροδυναμικό πακέτο για να αξιολογήσουν και δούλεψαν περισσότερο στον ρυθμό αγώνα και λιγότερο στον έναν γρήγορο γύρο. Η Honda και ιδιαίτερα ο Μάρκεθ δείχνουν έτοιμοι να σκαρφαλώσουν ξανά στην κορυφή.
Συγκρατημένη αισιοδοξία στη Yamaha
Προς τη σωστή κατεύθυνση κινήθηκε στην Ινδονησία και η Yamaha με τον Φάμπιο Κουαρταράρο να σημειώνει πρόοδο σε όλους τους τομείς. Ο Γάλλος ήταν ταχύτερος όλων στον ρυθμό όταν έκανε την προσομοίωση αγώνα, ενώ βελτιώθηκε και στον έναν γύρο όπου έδειχνε να αντιμετωπίζει πρόβλημα στη Μαλαισία. Ο πρωταθλητής αισθάνθηκε καλά με την M1, το στήσιμο της μοτοσικλέτας βελτιώθηκε και πλέον το μοναδικό μειονέκτημα είναι στην τελική ταχύτητα κάτι στο οποίο πάσχει η Yamaha. Πάντως, την καλή παρουσία του Κουαρταράρο επιβεβαίωσε και η καλή δουλειά του ομόσταβλού του Φράνκο Μορμπιντέλι ο οποίος έκλεισε το τριήμερο στην 5η θέση. Η Yamaha είναι πανέτοιμη να παλέψει για τη νίκη στο Κατάρ.
Παραμένει σημείο αναφοράς η Ducati
Η Ducati ήταν και παραμένει η πιο ολοκληρωμένη μοτοσικλέτα στο grid λίγες εβδομάδες πριν την έναρξη του πρωταθλήματος. Τόσο οι εργοστασιακοί αναβάτες, Πέκο Μπανάια και Τζακ Μίλερ, όσο και οι δορυφορικοί αναβάτες του ιταλικού εργοστασίου έμειναν πολύ ικανοποιημένοι από τις βελτιώσεις στην GP22 έχοντας ανταγωνιστικό ρυθμό αγώνα και πολύ δυνατή απόδοση στον έναν γύρο. Κορυφαία Ducati στην Ινδονησία ήταν εκείνη του Λούκα Μαρίνι της ομάδας Mooney VR46 του Βαλεντίνο Ρόσι, ενώ ο Μπανάια ακολούθησε στην 6η θέση με την εργοστασιακή GP22. Σε γενικές γραμμές η Ducati κατάφερε να βελτιώσει έστω και λίγο την ήδη πολύ καλή μοτοσικλέτα της και δεν αποκλείεται σε 3 εβδομάδες στο Κατάρ να έχουμε απόλυτη κυριαρχία των Ιταλών.Το μοναδικό πράγμα πάνω στο οποίο θέλει να δουλέψει η Ducati είναι η απόκριση της δύναμης του πανίσχυρου κινητήρα. Η Ducati αυτήν τη στιγμή φαντάζει το μεγάλο φαβορί να κατακτήσει πολλές νίκες και βάθρα το 2022.
Βήματα προόδου για τη Suzuki
Πολλοί ήταν εκείνοι οι οποίοι τόνισαν ότι η Suzuki ήταν η νικήτρια των δοκιμών χειμώνα. Οι Άλεξ Ρινς και Ζοάν Μιρ ήταν σταθερά γρήγοροι με την GSX-RR να δείχνει σε εξαιρετική κατάσταση από τη Μαλαισία κιόλας. Παρά το γεγονός ότι ο Μιρ δεν κατάφερε να βγει στην πίστα την τελευταία ημέρα, το πρόγραμμα δοκιμών της Suzuki ολοκληρώθηκε με τον Ρινς να γράφει πολλούς γύρους. Ο Ισπανός μάλιστα χρησιμοποίησε για πρώτη φορά ένα υβριδικό πλαίσιο από ανθρακονήματα και αλουμίνιο το οποίο φάνηκε να λειτουργεί θετικά. Όπως και να έχει η Suzuki είναι σε καλό δρόμο και περιμένουμε τους αναβάτες της να είναι μέσα στο παιχνίδι της διεκδίκησης καλών αποτελεσμάτων στο ξεκίνημα του πρωταθλήματος. Καλύτερη από πέρυσι η Suzuki, δείχνει πολλή δυνατή σε ρυθμό αγώνα.
Έτοιμη για την πρώτη νίκη η Aprilia
Το μεγαλύτερο άλμα προόδου στις δοκιμές προετοιμασίας το έκανε η Aprilia. Το ιταλικό εργοστάσιο παρουσίασε μια εντελώς νέα μοτοσικλέτα η οποία από τη Μαλαισία είχε δείξει τις ικανότητές της. Στην Ινδονησία οι Αλέιξ Εσπαργκαρό και Μάβερικ Βινιάλες επιβεβαίωσαν τα καλά στοιχεία της RS-GP δουλεύοντας κυρίως πάνω στο ραφινάρισμα του νέου κινητήρα και το στήσιμο των αεροδυναμικών της μοτοσικλέτας. Οι χρόνοι τόσο του Εσπαργκαρό όσο και του Βινιάλες ήταν πολύ ανταγωνιστικοί και όλα τα σημάδια δείχνουν ότι το 2022 θα είναι μια καλή χρονιά για την Aprilia. Δε θα προκαλέσει έκπληξη αν δούμε τον Βινιάλες στο Κατάρ να σκαρφαλώνει στο βάθρο με αυτήν την RS-GP, αφού η πίστα της Ντόχα είναι μια από τις αγαπημένες τους Ισπανού.
Φως στο τούνελ για την KTM
Η Μαλαισία ήταν πολύ μέτρια για την KTM και υπήρξε προβληματισμός στο αυστριακό εργοστάσιο στο τέλος του διημέρου δοκιμών πριν από μερικές ημέρες. Στις δοκιμές της Ινδονησίας τα πράγματα βελτιώθηκαν σημαντικά για την KTM με τους αναβάτες της να δείχνουν σημάδια βελτίωσης με την RC16. Τόσο ο Μπράντ Μπίντερ όσο και ο Μιγκέλ Ολιβέιρα ξεκίνησαν να δουλεύουν από καλύτερη βάση στην πίστα Μανταλίκα και η κατεύθυνση που πήραν ήταν η σωστή, κάτι που φάνηκε και από τους χρόνους. Οι αναβάτες αισθάνθηκαν καλά με το εμπρός μέρος της μοτοσικλέτας, ωστόσο εκεί που πρέπει να επικεντρωθούν είναι στην πρόσφυση στην έξοδο των στροφών, κάτι που τους προβληματίζει από πέρυσι. Η KTM έχει αρκετή δουλειά, ωστόσο φαίνεται να βρίσκει το σωστό δρόμο προς την κορυφή.
Τα ψέμματα τελείωσαν και πλέον η δουλειά προετοιμασίας ολοκληρώθηκε. Στις 4-6 Μαρτίου το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP αρχίζει στην πίστα του Κατάρ. Από αυτά που έχουμε δει μέχρι τώρα, είμαστε αισιόδοξοι ότι θα δούμε ένα ακόμα καταπληκτικό πρωτάθλημα με όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά για το ποιος θα επικρατήσει.
Διαβάστε ακόμα
» Δοκιμές MotoGP Ινδονησία 1η ημέρα
» Δοκιμές MotoGP Ινδονησία 2η ημέρα
» Δοκιμές MotoGP Ινδονησία 3η ημέρα
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!