Test drive Mazda2 Skyactiv-G90 1.5L Auto: Διαφορετικότητα που ξεχωρίζει
Τρομερή μάχη μεταξύ αξιόλογων μοντέλων γίνεται τα τελευταία χρόνια στην κατηγορία των σουπερμίνι. Το Mazda2 ξεχωρίζει ωστόσο ανάμεσά τους χάρη στον ξεχωριστό σχεδιασμό του και τους «τίμιους» κινητήρες του, όπως ο Skyactiv-G 90 του μοντέλου της δοκιμής μας. Και γιατί τους χαρακτηρίζουμε «τίμιους»; Πολύ απλά, επειδή με βάση όλες τις διεθνείς στατιστικές πρόκειται για μηχανικά σύνολα πολύ μεγάλης αξιοπιστίας, ενώ εμφανίζουν και στην πράξη παραπλήσια χαμηλές καταναλώσεις καυσίμου με τις αντίστοιχες των εργοστασιακών μετρήσεων.
Ξεχωριστό έξω και μέσα
Η διαφορετικότητα του Mazda2 αντανακλάται σε σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, όπως το μακρύ μπροστινό μέρος, οι «θυμωμένοι» προβολείς και το τραπεζοειδές σχήμα του πλαισίου γύρω από τις γρίλιες της μάσκας, το οποίο αποτελεί πλέον σήμα κατατεθέν της ιαπωνικής μάρκας. Πρόκειται για στοιχεία που υπηρετούν τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία ‘«Kodo» της Mazda, από την οποία προέκυψε ένα τυπικό supermini με μήκος 4,07 μ. και σχήμα, που παραπέμπει σε coupe.
Στο εσωτερικό επικρατεί αποδεκτή ευρυχωρία, στον μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που ισχύει και για το πορτ-μπαγκάζ με όγκο 280 λίτρων. Οι διαθέσιμοι χώροι για τον οδηγό και τον συνοδηγό είναι κορυφαίοι, πίσω κρίνονται ελαφρά πιο περιορισμένοι κυρίως για τα κεφάλια των ψηλών επιβατών, ενώ το αυτοκίνητο διακρίνεται για την άψογη εργονομία του, το προσεγμένο φινίρισμα και την ποιότητα των υλικών του. Σήμα κατατεθέν αποτελεί το μεγάλο ταχύμετρο στο κέντρο με το ψηφιακό στροφόμετρο αριστερά του, αλλά και η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Άνετα και ξεκούραστα αποδεικνύονται και τα καθίσματα.
Ο τρόπος της Mazda στους κινητήρες
Οι Ιάπωνες πρωτοτύπησαν με τον κινητήρα και πήγαν κόντρα στην τάση της εποχής, που προκρίνει κυρίως τρικύλινδρα, υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ βενζίνης. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχαμε έναν τετρακύλινδρο, ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με 90 άλογα, που φαίνονται ίσως λίγα στα χαρτιά, όμως στην πράξη πείθουν στο 100%. Ο κινητήρας υψηλής συμπίεσης της οικογένειας Skyactiv έχει πολιτισμένη λειτουργία, ακόμη και στις υψηλές στροφές, όπου, παρά τον αυξημένο θόρυβο, ξεδιπλώνει ικανοποιητική σβελτάδα.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, που ταιριάζει ιδανικά στο χαρακτήρα του Mazda2. Είναι ιδιαίτερα ομαλό σε όλες τις συνθήκες και επιλέγει πάντα τη σωστή σχέση, δεν σε κρεμάει και κάνει την έκδοση να δείχνει πιο ζωηρή στο δρόμο από ότι λένε τα νούμερα.(0-100 χλμ./ώρα σε 12,1 δλ. και τελική ταχύτητα 177 χλμ./ώρα). Η μεγάλη, όσο και ευχάριστη, έκπληξη έρχεται όταν διαπιστώνεις ότι η εργοστασιακή μέση κατανάλωση αμόλυβδης των 5,4 λίτρων ανά 100 χλμ. δεν είναι fake news, αλλά σχεδόν πραγματικότητα και με ένα ελαφρά συγκρατημένο στιλ οδήγησης μπορείς να πετύχεις επιδόσεις της τάξης των 6-6,5 λίτρων ανά 100 χλμ.
Ισορροπημένο στο δρόμο
Στο δρόμο οι Ιάπωνες έχουν πετύχει τη χρυσή τομή, καθώς το Mazda2 αποδεικνύεται εξαιρετικά ισορροπημένο, με άνετη απόσβεση των κραδασμών και καλό πάτημα στις στροφές. Όλα τα χειριστήρια είναι τόσο εύκολα στη χρήση όσο και ακριβή, κάτι που σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να κινείται άνετα με το Moazda 2 στην καθημερινότητά του αλλά να μπορεί να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο την πολύ καλή οδική του συμπεριφορά όταν το επιθυμει.
Η τιμή εκκίνησης των αυτόματων εκδόσεων του ανανεωμένου Mazda2 είναι 16.923 ευρώ (G90). Η έκδοση Homura της δοκιμής μας κοστίζει 19.103 ευρώ και δικαιολογείται σε μεγάλο βαθμό από τον εξοπλισμό που «κουβαλάει» το μοντέλο. Επιπλέον, καλύπτεται με εγγύηση για πέντε χρόνια ή 150.000 χλμ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!