Υψηλή μόδα για όλους
Το λογότυπο DS κοσμούσε αρχικά τις πολυτελείς εκδόσεις των μοντέλων της Citroen. Στην πορεία ωστόσο απέκτησε την οντότητα μίας ξεχωριστής μάρκας, που απευθύνεται σε πελάτες με προτεραιότητα στο δυναμικό ντιζάιν και στην άνεση. Η DS4 αποτελεί το μικρομεσαίο μέλος της νέας θυγατέρας της Citroen και δελεάζει με μία σικ εμφάνιση και υψηλή ποιότητα κατασκευής, ενώ φιλοδοξεί να φέρει έναν νέο άνεμο στην κόμπακτ κατηγορία.
Οι προσπάθειες των σχεδιαστών του γαλλικού μοντέλου απέδωσαν καρπούς, καθώς το μήκους 4,28 μ. αυτοκίνητο ξεχωρίζει στη μικρομεσαία κατηγορία με τις δυναμικές γραμμές του. H DS4 συνδυάζει περίφημα στοιχεία ενός τετράθυρου κουπέ, ενός πεντάθυρου χάτσκμπαγκ και ενός SUV. Επίσης στο ελαφρά υπερυψωμένο αμάξωμα προβλέπονται διακοσμητικά χρωμίου, μία μάσκα με χαρακτηριστικές γρίλιες και τονισμένα φτερά, ενώ μία σπορτίφ νότα χαρίζουν στο αυτοκίνητο οι κρυφές λαβές των πίσω πορτών και οι εντυπωσιακές απολήξεις της εξάτμισης.
Στον αστερισμό του ντιζάιν κινείται και το εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου έχουν χρησιμοποιηθεί αρκετά φιλέτα διακοσμητικού χρώμιου σε συνδυασμό με δέρμα. Τα περισσότερα όργανα είναι ψηφιακά, όμως θα επιθυμούσαμε να είχαν έγχρωμες ενδείξεις, που θα έδειχναν σίγουρα πιο ελκυστικές. Προσωπικά μας άρεσε η κεντρική κονσόλα, επειδή ήταν απλή και λειτουργική και διέθετε μόνον τον επιλογέα και μία θήκη για μικροαντικείμενα και δεν πλημμυριζόταν από διακόπτες και μπουτόν.Όλα τα χειριστήρια βρίσκονται κοντά στον οδηγό, τα ποιοτικά υλικά και το προσεγμένο φινίρισμα αποτυπώνουν τον premium χαρακτήρα της DS4, ενώ ο συνολικός σχεδιασμός του κόκπιτ συνδυάζει σπορ στοιχεία με κλασική γαλλική κομψότητα. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό αποτελεί και το πανοραμικό παρμπρίζ με τα σκιάδια, που χαμηλώνουν ή ανεβαίνουν ανάλογα με τη θέση του ήλιου. Οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν μεγάλης ευρυχωρίας, όμως οι διαθέσιμοι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι πιο περιορισμένοι και τα παράθυρα δεν ανοίγουν. Οικογενειακών προδιαγραφών είναι ο χώρος αποσκευών με 385 λίτρα όγκο, μεγάλο άνοιγμα για εύκολη φόρτωση και λειτουργικό σχήμα για την πλήρη αξιοποίησή του.
Όπως γράφουμε και στην αρχή, η DS αναγεννήθηκε με στόχο να ξεχωρίζει από τα απρόσωπα μοντέλα του μικρομεσαίου ανταγωνισμού.
Για να πείσεις όμως τους αγοραστές, πρέπει να διαθέτεις και άλλα επιχειρήματα, όπως είναι για παράδειγμα ένας σπιρτόζος και οικονομικός κινητήρας. Ακριβώς γι’αυτόν τον λόγο επιλέξαμε για τη δοκιμή μας τον γνωστό ντιζελοκινητήρα 1,6 λίτρων BlueHDI του γαλλικού ομίλου PSA, ο οποίος αποδίδει 120 ίππους και διακρίνεται για τον σχεδόν βελούδινο τρόπο λειτουργίας του, τις σβέλτες επιδόσεις του και την τσιγκουνιά του, όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου.
Καλές εντυπώσεις αποκομίσαμε από το σαφές μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, ενώ αξιοπρεπέστατη κρίνεται και η τιμή επιτάχυνσης από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα. Χάιλαϊτ αποτελεί η εξαιρετικά χαμηλή μέση κατανάλωση ντίζελ, που περιορίζεται εύκολα γύρω στα 5 με 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ., αν και η τιμή των επίσημων εργοστασιακών μετρήσεων ανέρχεται σε 3,8 λίτρα για την ίδια απόσταση.
Το DS4 επιβεβαιώνει στον δρόμο τον σπορ και άνετο χαρακτήρα του. Σε αυτό συμβάλλει το άμεσο τιμόνι, που προσφέρει πολύ καλή ενημέρωση στον οδηγό, ο οποίος κάθεται λίγο ψηλότερα από ό,τι σε ένα κλασικό μικρομεσαίο χάτσμπακ. Η ευελιξία αποτελεί ένα από τα μεγάλα όπλα του πεντάθυρου μοντέλου, το οποίο διαθέτει περιορισμένη ορατότητα πίσω λόγω του ιδιαίτερου ντιζάιν του, αν και οι ακριβείς αισθητήρες παρκαρίσματος βγάζουν τον οδηγό από τη δύσκολη θέση. Εξαιρετική δουλειά κάνουν και οι αναρτήσεις με σπορ γονίδια για παιχνιδιάρικη αίσθηση, αλλά και με αποτελεσματικό φιλτράρισμα των κραδασμών.
Η τιμή των 21.697 ευρώ κυμαίνεται στον μέσο όρο των ντιζελοκίνητων κόμπακτ μοντέλων με απόδοση γύρω στους 120 ίππους. Σε αυτήν θα πρέπει πάντως να υπολογίσουμε και το ιδιαίτερο ντιζάιν του DS4, που δεν θεωρείται κάτι αυτονόητο στη μικρομεσαία κατηγορία.
Διαβάστε εδώ ολόκληρη την δοκιμή με περισσότερες φωτογραφίες.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!