Skoda Enyaq iV: Το οδηγούμε στην Ελλάδα (pics & vid)
Το Skoda Enyaq το γνωρίσαμε επισήμως την 1η Σεπτεμβρίου του 2020, με την υπόσχεση ότι το πρώτο ηλεκτρικό SUV στη γκάμα της τσέχικης μάρκας, θα είναι κοντά μας την άνοιξη του 2021.
Από τις πρώτες εικόνες ήταν εμφανές ότι η Skoda, με την ευκαιρία της νέας εποχής ηλεκτροκίνησης, ανοίγει και ένα νέο κεφάλαιο στην εικόνα των αυτοκινήτων της. Πολύ πιο συναρπαστικό και πολύ πιο ποιοτικό.
Σχεδόν ένα μήνα αργότερα, η ελληνική αντιπροσωπεία της Skoda ανακοινώνει τις τιμές του νέου Enyaq iV. Οι οποίες θα μπορούσαν να εκληφθούν και ως πρωταπριλιάτικο αστείο, ωστόσο δεν το σηκώνει η εποχή: Με 29.523 ευρώ -συμπεριλαμβανομένης της επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», θα μπορείς να αποκτήσεις ένα ηλεκτρικό SUV μήκους 4,65 μέτρων, με πληρέστατο εξοπλισμό, 148 ίππους ισχύος στη βασική έκδοση και αυτονομία κίνησης με μια πλήρη φόρτιση 340 χιλιόμετρα.
Χωρίς ακόμα να δούμε από κοντά το skoda Enyaq iV, το ενδιαφέρον μας είχε φτάσει στο αποκορύφωμά του. Εντάθηκε δε ακόμα περισσότερο, τώρα που όχι μόνο το είδαμε αλλά και το οδηγήσαμε.
Καθώς τόσο για τα χαρακτηριστικά όσο και για τις εκδόσεις του μοντέλου που πλέον διατίθενται στην Ελλάδα έχουμε αναφερθεί στο παρελθόν αναλυτικά, εδώ θα εστιάσουμε στην αίσθηση που αναδίδει το Enyaq iV αλλά και στα οδικά του χαρακτηριστικά.
Κατ' αρχάς να σημειώσουμε ότι η ελληνική αντιπροσωπεία τήρησε τις υποσχέσεις της και το μοντέλο είναι εδώ στο χρόνο που αρχικά δηλώθηκε, ενώ παρότι κοστίζει ελάχιστα παραπάνω από τις αρχικές τιμές που είχαν ανακοινωθεί τον Οκτώβριο, αυτές παραμένουν ιδιαιτέρως προσιτές.
Η έκπληξη περιμένει εντός
Η σχεδίαση του αμαξώματος του νέου Skoda Enyaq iV δεν περιμένει εμάς να την εγκρίνουμε, καθώς έχει ήδη κερδίσει τη βαρυσήμαντη διάκριση Red Dot. Ωστόσο δεν μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε ότι έχει ισορροπία, ενδιαφέρον και ταυτόχρονα χαρακτήρα που παραπέμπει ευθέως στη σύγχρονη σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας.
Οι μεγάλοι τροχοί των 21 ιντσών είναι επίσης εντυπωσιακοί, τόσο ως διάμετρος όσο και αισθητικά, συνθέτοντας ένα πολύ ταιριαστό και κομψό συνολικό αποτέλεσμα. Το άνοιγμα της πόρτα του οδηγού ωστόσο είναι αυτό που σε πιάνει εξαπίνης.
Αν ήταν αυτό το πρώτο σημείο που βλέπαμε στο νέο Skoda Enyaq iV χωρίς το σήμα στο τιμόνι και άλλο λογότυπα, θα ορκιζόμαστε ότι ανήκει σε ένα μεγάλο αυτοκίνητο της πολυτελούς κατηγορίας. Τα υλικά του ταμπλό είναι οπτικά και απτικά αψεγάδιαστα, η σχεδίαση πολύ «καθαρή» και χωρίς ακρότητες, η συναρμογή όλων των μερών προσεγμένη, η εργονομία πολύ καλή και η πληρότητα ενδείξεων τόσο στην ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων όσο και σε αυτή του multimedia απόλυτα ικανοποιητική.
Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειώσουμε ότι στο αυτοκίνητο της δοκιμής (iV60 Launch Edition), ο φωνητικός χειρισμός που ενεργοποιείται με τη φράση ΟΚ Λάουρα, ανταποκρίνεται και σε ελληνικές φράσεις!
Οι χώροι είναι υπεράνω κριτικής και πέντε ενήλικες. Aκόμα και με ύψος 1,85 μέτρα θα κάτσουν άνετα, ενώ o διαθέσιμος όγκος για τις αποσκευές είναι 585 λίτρα. Στο πορτ μπαγκάζ υπάρχει επίσης ένας πολύ πρακτικός χώρος κάτω από το πάτωμα, για την αποθήκευση όχι μόνο ενός αλλά πολλών καλωδίων φόρτισης και όλων των απαραίτητων από το νόμο αντικειμένων (τρίγωνο, φαρμακείο, πυροσβεστήρα και ανακλαστικό γιλέκο).
Πάμε σαν αύριο
Δεν ανακαλύπτουμε τον τροχό αν παραδεχτούμε ότι σε λίγα χρόνια από σήμερα όλα τα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά. Ακριβώς σας το Skoda Enyaq iV, το οποίο χρησιμοποιεί ένα πλαίσιο με την ονομασία MEB, το οποίο αναπτύχθηκε από το VW Group αποκλειστικά για μοντέλα μπαταρίας, με όλα τα πλεονεκτήματα της εκ του μηδενός δημιουργίας του. Όπως την τοποθέτηση των μπαταριών χαμηλά στο πάτωμα, τη μεγάλη στιβαρότητα, το μικρό κύκλο στροφής λόγω της μετάδοσης της κίνησης στον πίσω άξονα και πολλά ακόμα.
Απότοκο του τεχνολογικά και σχεδιαστικά προηγμένου πλαισίου είναι και το κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας, το οποίο πιστοποιήθηκε με την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων EuroNCAP.
Από τη θέση του οδηγού, η οποία διαθέτει πολλές και ηλεκτρικές ρυθμίσεις στην έκδοση δοκιμής Launch Edition, ανακαλύπτεις ένα προνομιακό περιβάλλον. Εξαιρετική η ορατότητα, αντίστοιχη η δυνατότητα εύρεσης των ιδανικών αποστάσεων, με λογική διάταξη και εύκολα κατανοητή η εργονομία.
Ο ελάχιστος χρόνος προσαρμογής μας έκανε να αφήσουμε στην άκρη την προσπάθεια ενδελεχών ρυθμίσεων του κλιματισμού και του ραδιοφώνου, στο εντυπωσιακό, πληρέστατο αλλά όχι με άμεσα κατανοητό interface σύστημα πολυμέσων, με οθόνη 13''.
Ας είναι όμως, καθώς το Enyaq iV 60 μας αποζημίωσε σε κάθε άλλο επίπεδο. Με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26, εντυπωσιακά χαμηλό για SUV μοντέλο, και τον ηλεκτρικό κινητήρα να συμβάλλει στην αίσθηση της σιωπηλής απομόνωσης, το εσωτερικό είναι ένα ποιοτικό ησυχαστήριο. Το πολύ καλό ηχοσύστημα συμβάλλει στην χαλάρωση των επιβατών και τα χιλιόμετρα μένουν πίσω με χαρακτηριστική άνεση.
Η λειτουργία της ανάρτησης είναι εξαιρετική για αυτοκίνητο του είδους, με πολύ καλή απορρόφηση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος, λογική κλίση του αμαξώματος στις στροφές και μικρή μετατόπιση κατά τον εγκάρσιο άξονα στο φρενάρισμα ή στην επιτάχυνση. Σε επιθετική οδήγηση το μεγάλο βάρος θα φέρει σε δύσκολη θέση τα ελαστικά, τα οποία κάνουν ηχητικά σε πρώτη φάση αισθητή τη δυσαρέσκειά τους. Ωστόσο οι αντιδράσεις του αμαξώματος ακόμα και μετά το όριο της πρόσφυσης είναι πολύ εύκολα ελεγχόμενες, καθώς δεν είναι πολύ γραμμικές, αναμενόμενες και το τιμόνι έχει καλή αίσθηση. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς δεν αφήνουν τα πράγματα να εξελιχθούν πέρα από τις όποιες «τάσεις».
Άμεση είναι φυσικά η απόκριση του ηλεκτρικού κινητήρα, που υπενθυμίζουμε ότι είναι τοποθετημένος πίσω και δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς. Αυτό δεν πρέπει να φοβίζει αυτούς που έχουν συνηθίσει να συνδέουν την πίσω κίνηση με υπερστροφική συμπεριφορά, καθώς ακόμα και υπό πλήρη επιτάχυνση η επέμβαση του ESP είναι πάντα καίρια και προπαντός διακριτική.
Οι 179 ίπποι ισχύος και πολύ περισσότερο τα 310 Nm της ροπής του κινητήρα της έκδοσης iV 60 αρκούν για να προσδώσουν εντυπωσιακές τιμές επιτάχυνσης από στάση και εν κινήσει, παρά το βάρος των περίπου 2 τόνων. Έτσι, σε πλήρη επιτάχυνση από στάση το Enyaq iV 60 χρειάζεται μόλις 8,7 δλ. για να κινηθεί με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται για λόγους κατανάλωσης ισχύος στα 160 χλμ./ώρα.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή σου τέσσερα προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normal, Sport, Individual και τρία επίπεδα ανάκτησης ενέργειας, τα οποία μπορεί να επιλέξει από τα paddles πίσω από το τιμόνι. Επίσης, μπορεί να επιλέξει το μέγιστο επίπεδο ανάκτησης ενέργειας από τον επιλογέα του κιβωτίου, στη θέση B, ενώ υπάρχει και η λειτουργία Auto, στην οποία το αυτοκίνητο «αποφασίζει» την ανάκτηση ενέργειας με βάση τα εμπρός κινούμενα οχήματα.
Μια πλήρης σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης αναβαθμίζει σημαντικά το προσφερόμενο επίπεδο ασφάλειας και συνολικά το Enyaq iV 60 αποδεικνύεται ταχύ, εύχρηστο, ευχάριστο αλλά και προνοητικό στο επικείμενο λάθος.
Στο short list
Με το δάκτυλο να ψηλαφίζει τον τύπο των ήλων της ύπαρξης του Enyaq iV, η αρχική προσμονή έγινε ευχάριστη έκπληξη. Η Skoda κατάφερε να δημιουργήσει ένα σχεδόν πρότυπο ηλεκτρικό οικογενειακό SUV σε όλα τα επίπεδα. Της ποιότητας συμπεριλαμβανομένης. Παρότι χρειαζόμαστε περισσότερο χρόνο με το αυτοκίνητο για να διαπιστώσουμε και άλλες πτυχές της απόδοσής του, όπως την αυτονομία με μια φόρτιση που θεωρητικά ανέρχεται στα 400 χλμ., την ταχύτητα φόρτισης, την αντοχή των φρένων στη σκληρή χρήση και πολλά ακόμα, δεν μπορούμε παρά να συμπεράνουμε ότι γνωρίσαμε ένα αυτοκίνητο, που φλερτάρει με άνεση το θρόνο του best seller στην κατηγορία των ηλεκτρικών μοντέλων.
Τιμές και εκδόσεις
SKODA ENYAQ iV | Προτεινόμενη Τιμή Λιανικής | ΠΤΛ με πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» (ιδιώτες) | ΠΤΛ με πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» (εταιρείες) |
50 - 55 kWh 2WD 109 kW (148 PS) | 35.700 € | 29.942 € | 31.381 € |
60 - 62 kWh 2WD 132 kW (179 PS) | 39.200 € | 34.458 € | 34.458 € |
80 - 82 kWh 2WD 150 kW (204 PS) | 46.300 € | 40.699 € | 40.800 € |
Image credit: Skoda, Γιώργος Καραγιωργάκης
Διαβάστε ακόμα
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!