Το Peugeot 3008, βάζει ψηλά τον πήχη (vid)

Gazzetta team
Το Peugeot 3008, βάζει ψηλά τον πήχη (vid)
Ξεχάστε το προηγούμενο Peugeot 3008. Το νέο δεν είναι απλά…ωραίο, αλλά και cool, σπορτίφ, άνετο και 100% SUV μέχρι το μεδούλι των…αναρτήσεών του.

ργησε, αλλά βρήκε τελικά τον δρόμο της. Αναφερόμαστε βεβαίως στην Peugeot, η οποία ποντάριζε επί χρόνια στα οικογενειακά πολυμορφικά, αγνοώντας επιδεικτικά τις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού για τα SUV και τα Crossover. Οι Γάλλοι όχι μόνον αντιλήφθηκαν το λάθος τους, αλλά εισβάλλουν σαν τυφώνας στην κατηγορία των κόμπακτ SUV με ένα εντυπωσιακό μοντέλο premium προδιαγραφών, όπως είναι το νέο Peugeot 3008 σε αντιδιαστολή με το προηγούμενο που ακροβατούσε κυρίως μεταξύ πολυμορφικού και στέισον βάγκον και έβαζε σε δεύτερη μοίρα τα γονίδια ενός SUV.
To 3008 δεύτερης γενιάς ανήκει στα μοντέλα δυνατής προσωπικότητας με ξεχωριστό ντιζάιν, εξωτερικά και εσωτερικά. Το SUV της μάρκας με σήμα το λιοντάρι εντυπωσιάζει με μία επιβλητική μάσκα, όπου κυριαρχούν οι ντιζαϊνάτοι προβολείς και οι έντονες γρίλιες σε συνδυασμό με τα μεγάλα στόμια των αεραγωγών. Στα πλευρά του πεντάθυρου αμαξώματος ξεχωρίζουν τα μυώδη και φουσκωτά φτερά μαζί με τα κατώφλια, ενώ στο πίσω μέρος κάνουν σίγουρα τη διαφορά τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα νυχιών, το οποίο τείνει να αναδειχθεί σε σήμα κατατεθέν των νέων μοντέλων της
Peugeot.
Μοναδική είναι ωστόσο και η διαμόρφωση του εσωτερικού, όπου σε αιφνιδιάζει αρχικά το πολύ μικρό τιμόνι σε σχέση με τις εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου, του οποίου το μήκος αγγίζει τα 4,45 μ. Μετά από ελάχιστα δευτερόλεπτα το συνηθίζεις, πολύ περισσότερο, καθώς διευκολύνει την επιβίβαση και την αποβίβαση του οδηγού, ενώ επιτρέπει την απρόσκοπτη θέα προς τον ψηλά τοποθετημένο πίνακα οργάνων. Πρόκειται για το γνωστό i-Cockpit με τις ψηφιακές ενδείξεις, το οποίο λόγω της υπερυψωμένης θέσης του δεν αποσπά την προσοχή του οδηγού από τον δρόμο, κάτι που συμβάλλει ουσιαστικά στην ασφάλεια οδήγησης.
Αυτό ισχύει και για τα έξι πλήκτρα – χειριστήρια για τον κλιματισμό, το σύστημα πλοήγησης, το ηχοσύστημα κλπ., που βρίσκονται κάτω από τα ακροφύσια της κεντρικής κονσόλας και δείχνουν εκτός των άλλων πολύ cool. Σημείο αναφοράς αποτελεί και η οθόνη αφής των οκτώ ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, αλλά και ο περιστροφικός διακόπτης στο τούνελ ανάμεσα στον οδηγό και στον οδηγό, με τον οποίο επιλέγεις μεταξύ των πέντε προγραμμάτων του Advanced Active Grip Control για άσφαλτο, άμμο, λάσπη και χιόνι.
Γενικότερα, ο θάλαμος επιβατών ανήκει στα δυνατά σημεία του νέου Peugeot 3008, που προσφέρει μεγάλους χώρους εμπρός και πίσω για τα πόδια και τα κεφάλια των επιβατών, ενώ δεν παραμελεί τις αποσκευές τους, όπως αποτυπώνεται και στις προδιαγραφές του πορτ-μπαγκάζ. Η χωρητικότητά του ξεκινά από –πολύ καλά- 520 λίτρα, για να φτάσει τα 1.482 με αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Το νέο Peugeot 3008 ανήκει στα λίγα μοντέλα, που σε κάνουν να νιώθεις ότι χαλαρώνεις σε ένα σπα και όχι ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα αυτοκίνητο. Αυτή τη φιλοσοφία υπηρετεί και το μπουτόν ενεργοποίησης της λειτουργίας Amplify με την οποία γίνεται αυτόματα απαλότερος ο εσωτερικός φωτισμός, χαμηλώνει ανάλογα η ένταση του ηχοσυστήματος, ξεκινά να σας κάνει μασάζ το κάθισμα και διαχέεται άρωμα μέσα στον θάλαμο των προνομιούχων επιβατών. Πρόκειται πάντως για έναν εξοπλισμό, που προβλέπεται στάνταρ μόνον στην κορυφαία έκδοση GT GRIP με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 180 ίππων και τιμή από 44.500 ευρώ.
Στόχος των Γάλλων ήταν να δημιουργήσουν ένα SUV με έντονα σπορτίφ χαρακτήρα, αλλά χωρίς να ταλαιπωρούνται οι επιβάτες του. Αυτό το πέτυχαν χρησιμοποιώντας το πάτωμα ΕΜΡ2 του 308, χάρη στο οποίο μειώθηκε –μεταξύ άλλων- το βάρος του νέου 3.008 πάνω από 100 κιλά σε σχέση με το αντίστοιχο του απερχόμενου μοντέλου.
Ωστόσο το μόνο που μετρά στο τέλος, είναι το αποτέλεσμα και εδώ παίρνει το Peugeot 3008 δέκα με τόνο και εύγε! Το αυτοκίνητο μας γοήτευσε με την ισορροπημένη οδική συμπεριφορά του, αποδείχθηκε εξαιρετικά εύχρηστο και ευέλικτο και εντυπωσιακά άμεσο στις εντολές μας, ενώ μας εντυπωσίασε στις στροφές με την ακρίβειά του. Η καταπληκτική δουλειά των Γάλλων αποτυπώνεται εξάλλου στο αποτελεσματικότατο φιλτράρισμα των κραδασμών, αντάξιο της χώρας καταγωγής του 3008. Όλα αυτά ακούγονται ίσως φυσιολογικά, ωστόσο δεν είναι διόλου αυτονόητα για ένα μοντέλο με 22 εκατοστά απόσταση από το οδόστρωμα, άρα και σχετικά ψηλό κέντρο βάρους, όπως αρμόζει σε έναν γνήσιο εκπρόσωπο της σχολής των SUV.
Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε, ότι η Peugeot έχει προτιμήσει αντί της κλασικής τετρακίνησης το σύστημα Active Grip Control, το οποίο περιορίζει την ολίσθηση και βελτιώνει τα επίπεδα πρόσφυσης των κινητήριων μπροστινών τροχών. Πρόκειται για μία έξυπνη λύση, γιατί βοηθά πολύ τον μέσο οδηγό σε χωμάτινες διαδρομές όχι ιδιαίτερα μεγάλης δυσκολίας και ταυτόχρονα δεν προσθέτει βάρος ούτε αφαιρεί χώρο από το αυτοκίνητο, όπως συμβαίνει με τα κλασικά συστήματα 4Χ4.
Το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τον εμπορικότερο συνδυασμό για την Ελλάδα, δηλαδή με τον βραβευμένο πετρελαιοκινητήρα 1.6 ΒlueHDi των 120 ίππων και εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Στην πράξη αποδείχθηκε μία λογική επιλογή, καθώς οι επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει ήταν αξιοπρεπείς με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται μετά από 11,6’’ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 185 χλμ./ώρα. Παράλληλα, το μοτέρ με τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 6 παραμένει σε όλα τα επίπεδα άκρως πολιτισμένο και αθόρυβο, συνεργάζεται περίφημα με το χειροκίνητο σαζμάν και αρκείται σε περίπου 6,0 λίτρα ανά 100 χλμ. (η επίσημη εργοστασιακή τιμή κατανάλωσης είναι 4,5 λίτρα για την ίδια απόσταση).
Οι τιμές εκφράζουν τη δικαιολογημένη αυτοπεποίθηση με την οποία προσεγγίζει η Peugeot το εντυπωσιακό SUV της. Η έκδοση ACTIVE GRIP 1.6 ΒlueHDi 120 PS ξεκινά από 29.400 ευρώ και η ακόμη πλουσιότερη ALLURE GRIP από 31.500 ευρώ, που κρίνονται αποδεκτές σε συνδυασμό με τον premium χαρακτήρα του νέου Peugeot 3008, τον εξαιρετικό εξοπλισμό του και τα πέντε χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, που παρέχει η ελληνική αντιπροσωπεία για όλα τα μοντέλα της μάρκας.
Όποιοι επιθυμούν πάντως να ξεκινήσουν από χαμηλότερα, έχουν άλλες δύο επιλογές. Εκείνη της βενζινοκίνητης έκδοσης ACCESS με τον κινητήρα Pure Tech των 1.2 λίτρων με 130 ίππους, σβέλτες επιδόσεις και τιμές από 24.900 ευρώ και της βασικής ντιζελοκίνητης 1.6 ΒlueHDI των 100 ίππων, που συνδυάζει άνεση και οικονομία και κοστολογείται επίσης από 24.900 ευρώ.
Για τις αντίστοιχες αυτόματες εκδόσεις, θα πρέπει να υπολογίσετε με επιβαρύνσεις λίγο πάνω από τις 2.000 ευρώ.
Η ανταπόκριση στην Ευρώπη για το νέο Peugeot 3008 είναι πρωτοφανής για τα δεδομένα της γαλλικής μάρκας και ήδη άρχισαν να δημιουργούνται λίστες αναμονής. Δεν θα μας ξενίσει, αν συμβεί κάτι ανάλογο και στην Ελλάδα με βάση την εμπειρία μας από το πρώτο test drive του αυτοκινήτου.

Διαβάστε εδώ ολόκληρο το άρθρο με πολλές φωτογραφίες και video.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!