Ηφαίστειo για καθημερινή χρήση
H Ford παρουσίασε τη νέα έκδοση RS με βάση το Focus τρίτης γενιάς. Το αυτοκίνητο κάνει μπαμ από μακριά, ότι πρόκειται για κάτι εντελώς ιδιαίτερο, καθώς διαφοροποιείται αισθητικά από τα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας Focus. Οι διαφορές περιλαμβάνουν επί της ουσίας όλα τα μέρη του αμαξώματος, από τη μάσκα έως το πίσω μέρος του αυτοκινήτου και από τα πλευρά έως την οροφή, στην οποία δεσπόζει η ογκώδης αεροτομή με τα λογότυπα RS. Αυτό που έχει καταφέρει η Ford είναι ωστόσο αξιοθαύμαστο, καθώς το RS νέας γενιάς προσφέρεται τόσο για οδήγηση στην πίστα, όσο και για καθημερινές μετακινήσεις, καθώς συνδυάζει την εκρηκτικότητα με ευρυχωρία και σχετική άνεση οδήγησης.
Το συναρπαστικό μοντέλο της Ford ξεχωρίζει εξωτερικά από τα τεράστια στόμια των αεραγωγών στη μάσκα, τα φαρδιά ελαστικά πλάτους 235 χιλιοστών πίσω από τα οποία διακρίνονται τα πανίσχυρα φρένα της Brembo, τη μεγάλη πίσω αεροτομή και τον εντυπωσιακό διαχύτη με τις δύο απολήξεις της εξάτμισης.
Ολική αναβάθμιση έχει γίνει στον θάλαμο επιβατών, όπου επικρατεί βεβαίως σπορ ατμόσφαιρα σχεδόν σε αγωνιστικό επίπεδο. Σε αυτό συμβάλλουν εκτός από τα λογότυπα RS και οι μπλε ραφές των επενδύσεων, τα σπορ καθίσματα της Recaro, η οποία όμως προσφέρει για το συγκεκριμένο μοντέλο και πιο σκληροπυρηνικά μπάκετ, που προέρχονται απευθείας από τις πίστες ταχύτητας. Τον χαρακτήρα του νέου RS προδίδουν το κοντέρ με ανώτατη ταχύτητα τα 300 χλμ./ώρα, αλλά και τα όργανα πίεσης του τούρμπο και θερμοκρασίας και πίεσης του λαδιού στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας.
Οι χώροι παραμένουν αναλλοίωτοι, όπως στα υπόλοιπα μέλη της επιτυχημένης οικογένειας Focus και μπορούν να φιλοξενήσουν άνετα τέσσερις έως πέντε ενήλικες επιβάτες, ενώ το φινίρισμα είναι προσεγμένο και τα υλικά ποιοτικών προδιαγραφών. Συμβιβασμοί πρέπει να γίνουν πάντως στον χώρο αποσκευών, του οποίου ο όγκος έχει μειωθεί εξαιτίας της τετρακίνησης στα 260 λίτρα, που μπορεί να φτάσουν τα 1.045 με αναδιπλωμένα τα διαιρούμενα πίσω καθίσματα.
Καρδιά του Focus RS είναι ο νέος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας ΕcoBoost με χωρητικότητα 2,3 λίτρων. Το μοτέρ έχει κατασκευαστεί εξολοκλήρου από αλουμίνιο, αποδίδει 350 ίππους και το πρωτογνωρίσαμε στη Ford Mustang τελευταίας γενιάς. Χάρη σε αυτό μπορεί να επιταχύνει το σπορ μοντέλο από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 4,7’’ και να πιάσει τα 266 χλμ./ώρα τελική, πάντα σε συνδυασμό με τρελές ρεπρίζ, που σε πιέζουν στο κάθισμα, μόλις πατήσεις λίγο άγρια το γκάζι.
Δίκαια ανυπομονούσαμε να οδηγήσουμε το νέο Ford Focus RS, αφού μας κατέκτησε από τα πρώτα χιλιόμετρα συμβίωσης μαζί του. Οι άνθρωποι της Ford Performance το εφοδίασαν με ένα έξυπνο σύστημα τετρακίνησης και με τέσσερα διαφορετικά συστήματα οδήγησης. Το Normal και το Sport προβλέπονται για διαδρομές σε δημόσιους δρόμους, όμως τα προγράμματα Race Τruck και Drift εξελίχθηκαν ειδικά για την πίστα. Μάλιστα το τελευταίο αποτελεί μία μοναδικότητα της Ford και επιτρέπει στον μέσο οδηγό να πλαγιολισθαίνει με την άνεση και τη χάρη του βασιλιά του ντριφτ, Κεν Μπλοκ, που θαυμάσaμε από κοντά στα τέλη Οκτωβρίου στη χώρα μας.
Εννοείται, ότι κάτι τέτοιο δεν ενδείκνυται για τους δημόσιους δρόμους, παρά μόνον σε πίστες ή ειδικά διαμορφωμένους χώρους.
Το τιμόνι προσφέρει εξαιρετική αίσθηση και βοηθά για ανετότερες καθημερινές μετακινήσεις, ωστόσο η ιδανική επιλογή είναι στο πρόγραμμα Sport οπότε γίνεται αμεσότερο, ενώ οι αναρτήσεις ρυθμίζονται αυτόματα σφιχτότερα και ο ήχος του κινητήρα ακούγεται σαφώς επιθετικότερος. Επιπρόσθετα, μεταφέρεται από το σύστημα τετρακίνησης περισσότερη ροπή στις στροφές στον πίσω εξωτερικό τροχό, οπότε αυξάνονται ακόμη περισσότερο τα όρια πρόσφυσης. Το νέο RS μπορείς όμως να το χρησιμοποιήσεις άνετα και ως ένα καθημερινό αυτοκίνητο, γιατί στις κανονικές ρυθμίσεις φιλτράρει σε ικανοποιητικό βαθμό τους κραδασμούς, ενώ παραμένει στον πυρήνα του ένα γνήσιο Focus με ό,τι συνεπάγεται αυτό στην πράξη.
Η διαφορετικότητα του RS από τα υπόλοιπα Focus αποτυπώνεται πάντως εύγλωττα στην τιμή του, η οποία ξεκινά από 51.378 ευρώ και περιλαμβάνει έναν πληρέστατο εξοπλισμό και πέντε χρόνια εγγύηση. Ακριβή μεν, αλλά λογική για ένα αυτοκίνητο, εξαιτίας του οποίου πέσαμε σε βαθιά μελαγχολία όταν το επιστρέψαμε στην αντιπροσωπεία μετά το test drive.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!