Η μεγάλη επιστροφή

Πέτρος Πιτσίνης
Η μεγάλη επιστροφή
To Suzuki Baleno είναι πάλι εδώ. Αυτή τη φορά όμως με σαφώς ανετότερους χώρους και έναν μοντέρνο βενζινοκινητήρα, που τον λατρεύεις για τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Για δεκατρία ολόκληρα χρόνια το όνομα Baleno είχε μπει από τη Suzuki στο ψυγείο. Το ιαπωνικό μίνι σταμάτησε να κατασκευάζεται το 2002, όμως επανήλθε το 2015 στο προσκήνιο, όταν λανσάρισε η Suzuki τον διάδοχό του. Το νέο μοντέλο καλείται να παλέψει απέναντι σε γνωστά σούπερ μίνι, όπως τα VW Polo, Toyota Yaris και Ford Fiesta, από τα οποία είναι ελαφρά μεγαλύτερο, καθώς το μήκος του αγγίζει –παρά πέντε εκατοστά- τα τέσσερα μέτρα. Εξάλλου και το πλάτος και το ύψος του (1,75 μ. και 1,47 μ. αντίστοιχα) υπόσχονται ένα σχετικά ευρύχωρο σαλόνι, πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Αυτό το διαπιστώσαμε και στην πράξη, αφού όντως το Baleno προσφέρει αξιοπρεπέστατους χώρους για τέσσερις ενήλικες επιβάτες, ενώ και το πορτ-μπαγκάζ είναι κορυφαίων διαστάσεων χάρη στα 355 λίτρα του όγκου του, αν και διαθέτει σχετικά ψηλό κατώφλι. Από την άλλη πλευρά αποζημιώνει με ένα διπλό πάτωμα και με επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης, ακόμη και αν διπλώσουν τα διαιρούμενα πίσω καθίσματα.
Σχεδιαστικά έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέρνο, μικρό οικογενειακό μοντέλο, που ανάγει σε σήμα κατατεθέν το κυματοειδές χρωμιωμένο πλαίσιο γύρω από τις γρίλιες της μάσκας, τα ελκυστικά φωτιστικά σώματα και το μεγάλο λογότυπο της Suzuki στο κέντρο του ψυγείου. Αντίθετα, το πίσω μέρος έχει ένα πιο ουδέτερο ντιζάιν, προφανώς για λόγους πρακτικότητας, όπως είναι ο μεγάλος χώρος αποσκευών και η καλή ορατότητα.
Παίρνοντας θέση πίσω από το τιμόνι βρεθήκαμε απέναντι από έναν σχετικά συντηρητικό πίνακα οργάνων, ωστόσο τη διαφορά κάνει η όμορφη κεντρική κονσόλα με τα πρακτικά πλήκτρα για τη ρύθμιση διαφόρων λειτουργιών. Η αρμολόγηση των διαφόρων μερών έχει γίνει με επιμέλεια, όμως τα σκληρά πλαστικά υποδηλώνουν την προσπάθεια της Suzuki για συγκράτηση του κόστους παραγωγής και της τελικής τιμής του αυτοκινήτου. Παρόλα αυτά, το νέο Baleno ανήκει στα πιο καλά εξοπλισμένα μικρά οικογενειακά μοντέλα, αφού ακόμη και η βασική έκδοση GL εφοδιάζεται στάνταρ με αυτόματα φώτα, ηχοσύστημα με Bluetooth και δερμάτινο τιμόνι, ενώ η πιο αναβαθμισμένη GLX εντυπωσιάζει με αξεσουάρ, όπως το σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, κλιματισμό, φώτα αερίου Ξένον, θερμαινόμενα καθίσματα, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος μπροστά από εμπόδια και προσαρμοζόμενο cruise control.

Κάτω από το μπροστινό καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας χτυπούσε η καρδιά ενός νέου, τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα ενός λίτρου με 112 ίππους ισχύ. Το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ συνδυαζόταν με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων και κέρδισε τις εντυπώσεις με την ευστροφία του, τον διακριτικό ήχο της λειτουργίας του και την άμεση απόκριση από τις χαμηλές στροφές. Επίσης οι επιδόσεις του ήταν αρκετά σβέλτες, χάρη και στο χαμηλό βάρος του Baleno, που μόλις υπερβαίνει –κενό- τα 900 κιλά! Ετσι το αυτοκίνητο επιταχύνει σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 11,4’’ και πιάνει τα 200 χλμ./ώρα τελική, δύο τιμές σαφώς καλύτερες από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Εξαιρετικές ήταν οι επιδόσεις του Baleno και όσον αφορά στην οικονομία, καθώς αρκέστηκε σε περίπου 5,5 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ., οπότε εμφάνισε σχετικά μικρή απόκλιση σε σχέση με τα 4,4 λίτρα ανά 100 χλμ. των τυποποιημένων μετρήσεων σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά στάνταρ.
Το στήσιμο του ιαπωνικού μοντέλου έχει γίνει με βασική προτεραιότητα την άνεση οδήγησης. Αυτό το καταφέρνει σε μεγάλο βαθμό, αν και οι πίσω αναρτήσεις του με τον ημιάκαμπτο άξονα έχουν την τάση να αναπηδούν και να αφήνουν να περνά ένα σημαντικό μέρος των κραδασμών έως τα σώματα των επιβατών. Κατά τα άλλο πρόκειται για ένα μοντέλο με σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, ελαφρά ενισχυμένες κλίσεις στις στροφές και απλά αξιοπρεπή ποιότητα κύλισης. Το τιμόνι του ήταν εξάλλου ελαφρύ και ουδέτερο, όπως συνηθίζεται στα περισσότερα μοντέλα με πεδίο δράσης την πόλη και τα περίχωρά της.
Η τιμή της έκδοσης GL ανέρχεται σε 13.260 ευρώ και σε αυτήν περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων έξι αερόσακοι, σύστημα ευστάθειας ESP, αιρ-κοντίσιον, κεντρικές κλειδαριές, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, τιμόνι με πολυχειριστήρια, κλπ.
Αν προσθέσετε σε αυτά τους άνετους χώρους και την παροιμιώδη αξιοπιστία των Suzuki, τότε θα δείτε σίγουρα το νέο Suzuki Baleno με άλλα μάτια!

Διαβάστε ολόκληρη την δοκιμή εδώ με πολλές φωτογραφίες και video.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!