Τι κάνει το Audi Q2 τόσο ξεχωριστό;
Η ζήτηση για SUV έχει λάβει σχεδόν διαστάσεις υστερίας. Είναι χαρακτηριστικό, ότι η κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων ελεύθερου χρόνου έχει τριπλασιάσει τα πανευρωπαϊκά ποσοστά της την τελευταία πενταετία και –όπως φαίνεται- έπεται συνέχεια. Γιαυτό και η κίνηση της Audi να συμπληρώσει τη γκάμα των αντίστοιχων μοντέλων της και να την επεκτείνει προς τα κάτω με το Q2 κρίνεται αυτονόητη, λογική και αναμενόμενη.
Αναμενόμενος δεν ήταν ωστόσο ο δρόμος, που ακολούθησε ο γερμανική μάρκα με σήματα τα τέσσερα δαχτυλίδια, καθώς ξεφεύγει από ό,τι μας είχε συνηθίσει μέχρι σήμερα. Το μικρότερο μέλος της οικογένειας Q, στην οποία ανήκουν όλα τα SUV της Audi, ξεχωρίζει σχεδιαστικά από τα υπόλοιπα όπως η μύγα μέσα στο γάλα. Η ομάδα των ντιζάινερ γύρω από τον «δικό μας» Γερμανοσπαρτιάτη Γκάρι Τέλακ αφέθηκε –ευτυχώς- ελεύθερη, τόλμησε και δικαιώθηκε, δημιουργώντας μία εντελώς πρωτότυπη σχεδιαστική γλώσσα, που προορίζεται αποκλειστικά για το Q2 και δεν πρόκειται να υιοθετηθεί από άλλα αυτοκίνητα της Audi στο μέλλον.
Πολυγωνικά σχήματα, γωνίες και ακμές εναλλάσσονται μεταξύ τους περιμετρικά του πεντάθυρου αμαξώματος δημιουργώντας ένα πολύ ξεχωριστό σύνολο, που μοιάζει σαν σμιλεμένο ατσάλι. Αναμφίβολα, το Q2 έχει τόση προσωπικότητα όση τα υπόλοιπα SUV της Audi μαζί και δεν διστάζει να την προβάλλει, σε αντίθεση με την σχεδιαστική σεμνότητα των Q3, Q5 και Q7. Το εμπνευσμένο ντιζάιν κάνει το Audi Q2 να δείχνει –μεταξύ άλλων- και πιο μεγάλο σε σχέση με την πραγματικότητα, η οποία μεταφράζεται σε μόλις 4,19 μέτρα μήκος.
Παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του, το πεντάθυρο μοντέλο ικανοποιεί με τους χώρους του για επιβάτες και αποσκευές, μάλιστα ο όγκος του πορτ-μπαγκάζ ξεκινά από 405 λίτρα και βρίσκεται αισθητά πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Το κόκπιτ είναι μέχρι το…μεδούλι του γνήσιο τέκνο της Audi και αποπνέει μία κορυφαία αίσθηση (ορατής και μη ορατής) ποιότητας, όπως την προσλαμβάνουμε και στα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας. Η τέλεια συναρμολόγηση, η μοντέρνα και λειτουργική σχεδίαση και η πληρότητα του εξοπλισμού επιβεβαιώνουν, ότι το Q2 είναι αυτή τη στιγμή το μόνο μικρομεσαίο SUV που μπορεί να κοιτάξει τόσο άφοβα στα μάτια μεγαλύτερα premium SUV της πολυτελούς κατηγορίας.
Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις εκδόσεις με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων virtual cockpit, που αλλάζει περιεχόμενο, ενδείξεις και σχεδιασμό ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού. Από το πάνω ράφι είναι τα υπόλοιπα συστήματα, όπως το Head Up Display για την προβολή πληροφοριών στο μπροστινό παρμπρίζ, το σύστημα αναγνώρισης των οδικών σημάνσεων, ο αυτόματος ηλεκτρονικός παρκαδόρος, το αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος εμπρός από εμπόδια για την αποφυγή οπισθομετωπικών συγκρούσεων, κλπ .
Όσο αντισυμβατικό φαντάζει το Q2 σε σχέση με τα υπόλοιπα SUV της Audi, τόσο περισσότερο ταυτίζεται μαζί τους, όσον αφορά στη συμπεριφορά του στον δρόμο. Ο ρούκι της οικογένειας Q προσφέρει παρόμοια οδηγική αίσθηση με τα μεγαλύτερα αδέλφια του, κάθεται με εντυπωσιακή στιβαρότητα στην άσφαλτο και πετυχαίνει τη χρυσή τομή μεταξύ άνεσης και σπορτίφ αίσθησης. Θα λέγαμε μάλιστα, ότι είναι μία ιδέα πιο σπορτίφ από την πλειοψηφία των κόμπακτ SUV, οπότε απευθύνεται σε άτομα ερωτευμένα με τo…τιμόνι, τους «ενεργούς οδηγούς» δηλαδή, όπως έχουμε συνηθίσει να τους ονομάζουμε.
Βέβαια, η έκδοση που δοκιμάσαμε δεν προσφερόταν για καυτές παραστάσεις, καθώς εφοδιαζόταν με τον γνωστό πετρελαιοκινητήρα 1,6 TDI του γερμανικού ομίλου, ο οποίος αρκείται σε 116 ίππους μέγιστη απόδοση. Λίγοι; Όχι, οπωσδήποτε, κάτι που αποτυπώνεται και στις εργοστασιακές μετρήσεις της επιτάχυνσης από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε μόνον 10,3΄΄ και στην ταξιδιάρικη ανώτατη ταχύτητα των 197 χλμ./ώρα. Πώς γίνεται αυτό; Κατ αρχάς με περιορισμό του βάρους του αυτοκινήτου περίπου στους 1,2 τόνους, με ένα αρκετά αεροδυναμικό σχήμα και με τη σωστή αξιοποίηση της ιπποδύναμης σε όλο το φάσμα των στροφών από το εξαιρετικό μηχανικό κιβώτιο των έξι ταχυτήτων. Σε αυτές τις προδιαγραφές οφείλεται –μεταξύ άλλων- και η λογική κατανάλωση του Audi Q2 1.6 TDI, την οποία μετρήσαμε στα 5,8 λίτρα πετρέλαιο ανά 100 χλμ., με τις εργοστασιακές μετρήσεις να κυμαίνονται στα 4,5 λίτρα για την ίδια απόσταση.
Στην πράξη λοιπόν εμφανίζει το ντιζελοκίνητο Q2 των 116 αλόγων μία απρόσμενη σβελτάδα, που επιτρέπει τις αγχολυτικές προσπεράσεις χάρη στις εξαιρετικές ρεπρίζ του μοτέρ και την ιδανική κλιμάκωση του σαζμάν. Όλα αυτά γίνονται σε ένα ήρεμο και ήσυχο περιβάλλον εξαιτίας της πολύ καλής ηχομόνωσης του θαλάμου επιβατών. Γενικότερα, το Audi Q2 1.6 TDI είναι πιο γρήγορο από ό,τι δείχνουν οι τεχνικές προδιαγραφές του και –πιστέψτε μας- μπορεί να βάλει εύκολα σε μπελάδες τον οδηγό του με την αστυνομίας και τα ραντάρ της.
Η Audi επιφυλάσσει με το νέο Q2 άλλη μία ευχάριστη έκπληξη, η οποία αφορά στις τιμές του, που ξεκινούν από 23.900 ευρώ για το βενζινοκίνητο μοντέλο των 116 ίππων και από 27.300 ευρώ για πετρελαιοκίνητο 1.6 ΤDI με την ίδια απόδοση. Βεβαίως δεν μπορούμε να μιλάμε για «ειδική προσφορά», ωστόσο τα χρήματα κρίνονται απολύτως λογικά με βάση τα premium χαρακτηριστικά του Audi Q2 και τα πολύπλευρα ταλέντα του.
Ανεκτίμητος ήταν πάντως ο φρέσκος άνεμος, που φύσηξε με το Q2 στο στρατόπεδο της Audi και μακάρι να συνεχιστεί και στην υπόλοιπη γκάμα της γερμανικής μάρκας. Γιατί στην αγορά κυκλοφορούν πολλά καλά αυτοκίνητα, σπανίζουν όμως τα μοντέλα με προσωπικότητα, όπως το μικρότερο SUV της Audi.
Διαβάστε εδώ όλη την δοκιμή με πολλές φωτογραφίες και video.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!