Διπλά γοητευτικό

Γιώργος Βαρίνος
Διπλά γοητευτικό
Αξιοπιστία, τεχνολογία και προχωρημένο ντιζάιν σε προσιτές τιμές είναι η συνταγή της επιτυχίας του υβριδικού Toyota Auris Hybrid τελευταίας γενιάς.

Aκάθεκτη βαδίζει η Toyota προς το ορόσημο των 10.000.000 υβριδικών μοντέλων. Η ιαπωνική μάρκα έχει ξεπεράσει ήδη σε πωλήσεις τα 9.000.000 και επεκτείνει συνεχώς τη γκάμα της με αυτοκίνητα «διπλής καρδιάς», μέσα στα οποία συμβιώνουν ηλεκτροκινητήρες με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Εννοείται, ότι ξεχωριστή θέση κατέχει ανάμεσά τους το Auris Hybrid, καθώς ανήκει στη δημοφιλέστατη μικρομεσαία κατηγορία, ενώ προσφέρει τη συγκεκριμένη τεχνολογία σε λογικές τιμές.
Οι υβριδικές εκδόσεις του Auris διαφοροποιούνται με κάποιες χαρακτηριστικές λεπτομέρειες από τις υπόλοιπες βενζινοκίνητες και ντιζελοκίνητες, όπως είναι για παράδειγμα οι ζάντες με τις ακτίνες σε σχήμα τουρμπίνας. Ωστόσο σήμα κατατεθέν αποτελεί το μπλε χρώμα στα λογότυπα της μάρκας, που βρίσκονται στο μπροστινό και στο πίσω καπό.
Στη μάσκα κυριαρχούν οι στενόμακροι προβολείς με τα φώτα ημέρας LED, οι οποίοι προσδίδουν στο αυτοκίνητο μία δυναμική εμφάνιση, ενώ το χαμηλότερο τμήμα με τις γρίλιες είναι στο χρώμα του τιτανίου, όπως και οι χαρακτηριστικές ζάντες αλουμινίου. Η αιχμηρή σχεδίαση και το σφηνοειδές μπροστινό μέρος του υβριδικού Auris δεν έχουν ωστόσο ως μοναδικό σκοπό να αρέσουν αισθητικά, αλλά συμβάλλουν καθοριστικά σε ένα καλύτερο αεροδυναμικό αποτέλεσμα. Είναι χαρακτηριστικό, ότι το ιαπωνικό μοντέλο εμφανίζει έναν εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικότητας της τάξης του 0,28.
H διαμόρφωση του κόκπιτ περιλαμβάνει αρκετές ιδιαιτερότητες. Για παράδειγμα η μεγάλη οθόνη αφής των 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό απεικονίζει μεταξύ άλλων και την ενεργειακή ροή του υβριδικού συστήματος. Επίσης έχει αντικατασταθεί το στροφόμετρο από το όργανο του συστήματος Eco Drive Support, το οποίο αναλαμβάνει τον ρόλο του καθοδηγητή για ακόμη μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου. Να πούμε επίσης, ότι λείπει η μεγάλη κεντρική θήκη, που χρησιμεύει για την αποθήκευση μικροαντικειμένων στα βενζινοκίνητα και στα πετρελαιοκίνητα Auris, καθώς έχει καταλάβει τον χώρο της ο λεβιές του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.
Η ποιότητα των υλικών είναι εξαιρετική και πηγαίνει πακέτο με το προσεγμένο φινίρισμα των τελειομανών Ιαπώνων. Γενικά μέσα στο υβριδικό μοντέλο επικρατεί ατμόσφαιρα hi-tech, η οποία συνδυάζεται με τη γνωστή λειτουργικότητα, που μας έχουν συνηθίσει τα αυτοκίνητα της Toyota. Η μετάθεση των μπαταριών κάτω από τα πίσω καθίσματα δημιούργησε μεγαλύτερους, αλλά όχι και κορυφαίους, χώρους μέσα στον θάλαμο επιβατών, πολύ περισσότερο μάλιστα καθώς απουσιάζει το χαρακτηριστικό τούνελ, που υπάρχει σε αρκετά αυτοκίνητα. Αυτό αποτυπώνεται και στον όγκο του χώρου αποσκευών, που ξεκινά από 360 λίτρα και φτάνει τα 1.199 με αναδιπλωμένα τα διαιρούμενα πίσω καθίσματα, οπότε είναι ακριβώς ίδιος με τους αντίστοιχους των βενζινοκίνητων και των πετρελαιοκίνητων Auris. Περιορισμένη είναι πάντως η ορατότητα προς τα πίσω λόγω του ιδιαίτερου ντιζάιν του πεντάθυρου αμαξώματος, οπότε αποτελεί η κάμερα οπισθοπορείας μονόδρομο.
Το «πράσινο» Auris εξοπλίζεται με έναν βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα με συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συστήματος στους 136 ίππους. Στάνταρ είναι επίσης σε κάθε περίπτωση το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης με το χαρακτηριστικό κοντό τζόιστικ. Σύμφωνα με την Toyota, το Auris Hybrid μπορεί να κινηθεί έως και δύο χιλιόμετρα μόνον με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα του, αρκεί να μην ξεπεράσει η ταχύτητά του τα 50 χλμ./ώρα. Αυτό μεταφράζεται σε σημαντική οικονομία κατά τις σύντομες διαδρομές, που συνηθίζονται στην καθημερινότητά μας.
Γενικότερα, το υβριδικό Auris νιώθει όμορφα στην πόλη, όπου εμφανίζεται αθόρυβο και με μειωμένη δίψα για βενζίνη. Ωστόσο και εκτός πόλης αποδεικνύεται καλοτάξιδο, άνετο και με γρήγορες ρεπρίζ χάρη μεταξύ άλλων και στην άψογη συνεργασία μεταξύ των δύο κινητήρων και του αυτόματου σαζμάν, που έχει πάντως την τάση να βουίζει αρκετά έντονα. Αναμφίβολα δεν απευθύνεται στους εραστές της σπορ οδήγησης, όπως αποκαλύπτει εξάλλου η αδιάφορη αίσθηση του τιμονιού, όσοι όμως ψάχνουν για ένα βολικό και οικονομικό πεντάθυρο μοντέλο με μέση κατανάλωση βενζίνης γύρω στα 4,5 λίτρα ανά 100 χλμ., με ικανοποιητικούς χώρους και αξιοπιστία, θα πρέπει να βάλουν πολύ ψηλά στην ατζέντα των επιλογών τους το υβριδικό Toyota Auris.
Ιδιαίτερα ελκυστικό είναι και το πακέτο value for money, αφού το πράσινο Auris κοστολογείται από 19.605 ευρώ με έξι χρόνια ή 180.000 χλμ. εγγύηση για τα μηχανικά μέρη του και χαμηλότερο κόστος συντήρησης σε σχέση με ένα συμβατικό μοντέλο, καθώς δεν χρειάζεται για παράδειγμα αλλαγή δίσκου πλατό, ιμάντων και κάποιων άλλων εξαρτημάτων.

Διαβάστε εδώ ολόκληρο το άρθρο με πολλές φωτογραφίες και video

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!