Tα 10 SUV με την –πραγματικά- χαμηλότερη κατανάλωση
Ξεχάστε την άποψη, ότι όλα τα SUV ρουφάν αχόρταγα βενζίνη και ντίζελ, γιατί υπάρχουν μοντέλα με τόσο χαμηλή κατανάλωση, που μοιάζει απίστευτη. Ωστόσο είναι πραγματική!
Αν πιστέψουμε τα διαφημιστικά φυλλάδια των αυτοκινητοβιομηχανιών, τότε δεν πρέπει να υπάρχει σήμερα ούτε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με υψηλά καταναλωτικά ένστικτα. Η αλήθεια είναι ωστόσο συνήθως εντελώς διαφορετική στην πράξη, όπου πολλά «οικονομικά» μοντέλα αποδεικνύονται πραγματικές ρουφήχτρες καυσίμων. Αυτό ισχύει σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό για τα ογκωδέστερα και βαρύτερα SUV, αν και ο κόσμος τα λατρεύει παρά το συγκεκριμένο μειονέκτημα.
Ωστόσο δεν είναι όλα τα SUV ίδια, όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου. Το γερμανικό περιοδικό Auto Bild δημοσίευσε μία λίστα με τα οικονομικότερα SUV όλων των κατηγοριών με βάση τις δικές του μετρήσεις και όχι τις εργοστασιακές. Οι συγκεκριμένες μετρήσεις του περιοδικού γίνονται κάτω από κανονικές συνθήκες κυκλοφορίας πάντα στην ίδια διαδρομή μήκους 155 χιλιομέτρων, από την οποία τα 61 χιλιόμετρα είναι επαρχιακό οδικό δίκτυο, τα 40 αναλογούν σε δρόμους μέσα στην πόλη και τα υπόλοιπα 54 είναι αυτοκινητόδρομος υψηλών ταχυτήτων, μάλιστα τα 20 χιλιόμετρα διανύονται με τέρμα το γκάζι!
Χάρη σε αυτή τη μέθοδο μέτρησης της κατανάλωσης προκύπτουν μέσες τιμές, οι οποίες θεωρούνται απολύτως ρεαλιστικές και ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Ας δούμε λοιπόν, ποια ήταν τα δέκα οικονομικότερα μικρομεσαία SUV μήκους έως 4,42 μ., μεταξύ εκείνων που δοκίμασε πέρυσι η Auto Bild. Όπου είχαμε ισοπαλία στην κατανάλωση, έλαβε την καλύτερη θέση το μοντέλο με το μεγαλύτερο βάρος.
Πριν συνεχίσετε, να σας αποκαλύψουμε, ότι και τα 10 μοντέλα που νίκησαν, είναι πετρελαιοκίνητα!
1. Renault Captur dCi 90 PS
To γαλλικό μοντέλο πέτυχε στη ντιζελοκίνητη έκδοση των 90 ίππων μία μέση κατανάλωση 5,1 lt/100, ενώ το εργοστάσιο αναφέρει ως μέση τιμή τα 3,6 lt/100 χλμ.
2. Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4X4 120 PS
To ιαπωνικό SUV κατανάλωσε στην έκδοση με τον ντιζελοκινητήρα των 1,6 λίτρων και 120 ίππους ισχύ μόνον 5,2 lt/100 χλμ., ενώ η αντίστοιχη εργοστασιακή τιμή είναι 4,4 lt/100 χλμ.
3. Honda HR-V 1.6 i-DTEC 120 PS
To βάρους 1.360 κιλών μοντέλο αρκέστηκε στη ντιζελοκίνητη έκδοση 1.6 i-DTEC των 120 αλόγων σε 5,2 lt/100 χλμ., με την εργοστασιακή τιμή να ανέρχεται σε 4,0 lt/100 χλμ.
4. Mini Cooper Countryman D All4 112 PS
Αν και lifestyle, το Countryman με την τετρακίνηση και τον πετρελαιοκινητήρα των 112 ίππων περιορίζεται σε 5,3 lt/100 χλμ. αντί των 4,7 lt/100 των εργοστασιακών μετρήσεων.
5. Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4X4 120 PS
Το καθαρόαιμο εκτός δρόμου Suzuki Vitara πείθει στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή των 120 ίππων με μόλις 5,4 lt/100 μέση κατανάλωση (4,2 lt/100 χλμ. δίνει το εργοστάσιο).
6. Ford Ecosport 1.5 TDII 95 PS
To κόμπακτ SUV της Ford καταναλώνει με τον ντιζελοκινητήρα των 95 ίππων μόνον 5,5 lt/100 χλμ., τη στιγμή που η εργοστασιακή τιμή ανέρχεται σε 4,4 lt/100 χλμ.
7. Mini Cooper Countryman SC All4 143PS
Αν και με τετρακίνηση και με δίλιτρο μοτέρ, το ντιζελοκίνητο μοντέλο αποδεικνύεται οικονομικό και αρκείται σε 5,7 lt/100 χλμ. αντί των εργοστασιακών 4,9 lt/100 χλμ.
8. Μercedes GLA 200 d 7G-DCT 136 PS
Εξαιρετικό αποτέλεσμα για το βάρους 1.556 κιλών SUV, καθώς κατανάλωσε κατά μέσο όρο 5,7 λίτρα ντίζελ ανά 100 χλμ., όταν οι τυποποιημένες μετρήσεις δίνουν 4,3 lt/100 χλμ.
9. Νissan Juke 1.5 dCi 110 PS
Το στυλάτο SUV τσιγκουνεύεται το πετρέλαιο, καθώς η έκδοση των 110 ίππων δεν χρειάστηκε πάνω από 5,7 λίτρα πετρέλαιο ανά 100 χλμ. (εργοστασιακή μέτρηση 4,0 lt/100 χλμ.).
10. Μazda CX-3 Skyactiv-D 105 AWD 105 PS
Το κομψό μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας αποδεικνύεται συγκρατημένο, αφού χρειάστηκε στις δοκιμές μόνον 5,7 λίτρα πετρέλαιο ανά 100 χλμ., με την τυποποιημένη μέτρηση να αναφέρει ως μέση κατανάλωση τα 4,7 lt/100 χλμ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!