Ένας σύμμαχος για κάθε μέρα!

Γιώργος Βαρίνος
Ένας σύμμαχος για κάθε μέρα!
Το Ford EcoSport είναι ένα μοντέλο... πολλαπλών χρήσεων και ειδικά με τον πετρελαιοκινητήρα των 95 ίππων, θα εκτελέσει όποια αποστολή του ανατεθεί με χαρακτηριστική άνεση, ευκολία και -κυρίως-, οικονομία!

H κατηγορία των κόμπακτ crossover είναι πιο δημοφιλής από ποτέ και η Ford διεκδικεί το δικό της μερίδιο με το EcoSport. Βασισμένο σε μεγάλο βαθμό στο Fiesta, το μικρό μοντέλο ελεύθερου χρόνου έχει την απαραίτητη «προίκα» για να παίξει έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στις πωλήσεις.
Σχεδιαστικά, είναι άμεσα αναγνωρίσιμο στο δρόμο και δεν θα το μπερδέψει κανείς με κάτι άλλο. Η εικόνα του είναι δυναμική και βγάζει προς τα έξω τον περιπετειώδη χαρακτήρα του, παρά το γεγονός ότι δεν διατίθεται με τετρακίνηση. Τα απαραίτητα μαύρα προστατευτικά πλαστικά «αγκαλιάζουν» τα χαμηλά σημεία του αμαξώματος ώστε να μην υπάρξει... τραυματισμός σε περίπτωση επαφής με το έδαφος και το «λουκ» ολοκληρώνεται με τις ράγες οροφής.
Το εσωτερικό από την άλλη προέρχεται σχεδόν αυτούσιο από το Fiesta, όμως τα υλικά κατασκευής είναι πιο σκληρά από εκείνο, ενώ η συναρμολόγηση βρίσκεται σε καλά επίπεδα. Η εργονομία είναι αρκετά καλή και μόνο τα αρκετά κουμπιά που συναντάμε στην κεντρική κονσόλα αρχικά θα προβληματίζουν, όμως μετά από λίγη ώρα χρήσης συνηθίζονται και ο χειρισμός του συστήματος πολυμέσων γίνεται στα... τυφλά. Ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων προέρχεται και εκείνος από το σουπερμίνι της Ford, ενώ το ίδιο ισχύει και για το τιμόνι. Στο κομμάτι των χώρων, το EcoSport μπορεί να φιλοξενήσει χωρίς πρόβλημα ακόμη και τέσσερις μεγαλόσωμους ενήλικες, παρά τις «μαζεμένες» εξωτερικές του διαστάσεις.
Το μοτίβο της ευρυχωρίας το συναντάμε και στον χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει όγκο 355 λίτρων στην πενταθέσια διαμόρφωση!
Το EcoSport που δοκιμάσαμε ήταν εξοπλισμένο με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων, γνωστός και από την τοποθέτησή του σε άλλα μοντέλα της φίρμας. Στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 95 ίππους (όσους και στο Fiesta) και 215 Nm ροπής, όπου συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων των πέντε σχέσεων. Το μοτέρ έχει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, κάτι που σημαίνει πως δεν μεταφέρει ενοχλητικούς κραδασμούς στην καμπίνα και δεν ενοχλεί με τον θόρυβό του. Καταναλώνει λίγο καύσιμο στις καθημερινές μετακινήσεις και συγκεκριμένα, μετρήσαμε 6,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο, χωρίς προσπάθεια οικονομικής οδήγησης. Η αντίστοιχη επίσημη τιμή που ανακοινώνεται από το εργοστάσιο είναι 4,4 λίτρα για την ίδια απόσταση. Αν ο οδηγός θελήσει να αξιοποιήσει την ισχύ του κινητήρα και πιέσει το αυτοκίνητο, τότε θα διαπιστώσει πως το ντίζελ EcoSport δεν θα πει όχι. Βέβαια, οι αριθμοί δεν κολακεύουν ιδιαίτερα το μοντέλο στον τομέα των επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 14,0'', τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα σύμφωνα με τη Ford), όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική και αποδείχθηκε ελαστικό και πρόθυμο, χάρη κυρίως στη ροπή του συνόλου που του δίνει αξιοπρεπείς εν κινήσει επιταχύνσεις.
Εκεί που το EcoSport δείχνει τον καλύτερό του εαυτό, είναι στην οδική του συμπεριφορά. Ολοκληρωμένο από όλες τις απόψεις, δεν καταλαβαίνεις εύκολα πως πρόκειται για ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο και στρίβει σχεδόν όπως και το Fiesta, με το τελευταίο να είναι και το σημείο αναφοράς στην κατηγορία του στον συγκεκριμένο τομέα. Το EcoSport δεν παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές και σου δίνει αυτοπεποίθηση να το πιέσεις, με το τιμόνι να παρέχει αρκετή πληροφόρηση και να έχει σωστό βάρος. Ο επιλογέας του μηχανικού σασμάν δεν «κολλάει» και έχει θετικό κούμπωμα επιτρέποντας τις γρήγορες αλλαγές, ενώ στο ύψος των περιστάσεων βρίσκονται πάντα τα φρένα, παρόλο που στον πίσω άξονα υπάρχουν ταμπούρα, αντί για δισκόφρενα. Η εικόνα του είναι καλή και στον αυτοκινητόδρομο, όπου είναι σταθερό και ήσυχο, όμως το αστικό περιβάλλον είναι εκείνο που του ταιριάζει γάντι. Οι συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, μαζί με την «πανοραμική» θέση οδήγησης και το κοφτερό τιμόνι το καθιστούν ιδιαίτερα ευέλικτο, σωστό εργαλείο για κάθε μέρα!
Συμπερασματικά, το Ford EcoSport με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 TDCi των 95 ίππων, είναι ένα αυτοκίνητο για όλες τις χρήσεις! Ευέλικτο, οικονομικό και άνετο για την πόλη, σταθερό και ασφαλές για το ταξίδι και με -κάποιες- δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, καλύπτει μεγάλο μέρος των απαιτήσεων ενός σύγχρονου αγοραστή. Οι δύο εκδόσεις εξοπλισμού που διατίθεται στην χώρα μας περιλαμβάνουν σχεδόν τα πάντα (λίστα παρακάτω), για αυτό και η τιμή εκκίνησης των 19.226€ (με προωθητικό πρόγραμμα) κρίνεται ως λογική.

Διαβάστε εδώ ολόκληρη την δοκιμή με πολλές φωτογραφίες και video.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!