Φρένο στο downsizing βάζει η VW
Σήμερα, κάτω από το αμάξωμα ενός μεσαίου αυτοκινήτου 4,7 μέτρων μήκους και 1.5 τόνων βάρους μπορεί να βρεις έναν τρικύλινδρο κινητήρα 999 κ.εκ., ισχύος έως και 140 ίππων. Πόσο πιο μικρός όμως μπορείς να γίνει ένας κινητήρας;
Η απάντηση της VW είναι «καθόλου». Μπορεί η τεχνολογία να δίνει τη δυνατότητα κατασκευής πολύ μικρών και αποδοτικών κινητήρων, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούν ταυτόχρονα να είναι οικολογικοί και οικονομικοί. Το γιατί, το εξηγεί ευθαρσώς ο Χέρμπερτ Ντίες, πρόεδρος επιβατικών αυτοκινήτων της VW.
«Η τάση της μείωσης του κυβισμού των κινητήρων τελείωσε. Πλέον, όσο ο κινητήρας μικραίνει, τόσο οι ρύποι αυξάνονται. Σε πραγματικές συνθήκες, αυξάνεται πολύ η θερμοκρασία στο θάλαμο καύσης των μικρών κινητήρων, με αποτέλεσμα να απαιτείται περισσότερο καύσιμο για τη λειτουργία τους. Αυτό με τη σειρά του αυξάνει την εκπομπή ρύπων».
Σε συνέντευξή του στην βρετανική εφημερίδα «The Telegraph», o Γερμανός αξιωματούχος τόνισε ότι η VW δεν θα κατασκευάσει κινητήρα βενζίνης μικρότερο του λίτρου, ενώ για τους diesel το κάτω όριο κυβισμού θα είναι τα 1.6 λίτρα. Επομένως, ο νεότερος diesel των 3 κυλίνδρων, χωρητικότητας 1.4 λίτρων που λάνσαρε η εταιρεία πριν μερικά χρόνια ήταν ένα ατόπημα.
Ο Ντίες δεν είναι ένας οποιοσδήποτε «χαρτογιακάς», καθώς υπήρξε για πολλά χρόνια υπεύθυνος έρευνας και ανάπτυξης στην BMW, πριν μετακινηθεί στη σημερινή του θέση στην VW στο τέλος του 2015, μετά την υπόθεση της χειραγώγησης των ρύπων στους diesel κινητήρες και την αναδιοργάνωση της εταιρείας.
Επομένως γνωρίζει πολύ καλά το αντικείμενο και είναι κάθετος ότι σε πραγματικές συνθήκες, όπως αυτές στις οποίες από το 2019 θα αξιολογούνται όλα τα νέα αυτοκίνητα βάσει του παγκόσμια εναρμονισμένου κύκλου δοκιμών ελαφρών οχημάτων (Worldwide Harmonized Light-duty Vehicles Testing Procedure), δεν θα υπάρχει όφελος από τα μικρά κυβισμού μοτέρ.
Αυτό το γνωρίζουμε ωστόσο ήδη όσοι οδηγούμε και δοκιμάζουμε αυτοκίνητα, καθώς πολλές φορές ένα μικρό – μεσαίο μοντέλο με κινητήρα 999 κ.εκ, καταναλώνει περισσότερο από το ίδιο ακριβώς μοντέλο με κινητήρα 1.400 κ.εκ., σημαντικά μεγαλύτερης ισχύος.
Γιατί όμως συμβαίνει κάτι τέτοιο; Διότι ο μικρός κινητήρας πιέζεται περισσότερο για να παράγει το ίδιο έργο σε ίδιες συνθήκες, με αποτέλεσμα το θεωρητικό όφελος κατανάλωσης και ρύπων να εξανεμίζεται ή να αντιστρέφεται στην πράξη.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!