Η Γερμανία αντιτίθεται στα πρόστιμα της ΕΕ για τις υπερβάσεις εκπομπών CO2 των αυτοκινητοβιομηχανιών
Η Γερμανία, μέσω του Καγκελάριου Όλαφ Σολτς, εξέφρασε την αντίθεσή της στα πρόστιμα που προβλέπονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν τηρούν τα όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Ο Σολτς τόνισε ότι οι οικονομικοί πόροι θα πρέπει να παραμείνουν στις ίδιες τις εταιρείες, ώστε να επενδυθούν στη μετάβασή τους προς πιο καθαρές τεχνολογίες.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς της Ε.Ε., οι μέσες εκπομπές CO2 των νέων αυτοκινήτων το 2025 πρέπει να είναι 15% χαμηλότερες από το 2021. Ωστόσο, η μείωση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα έχει καταστήσει την επίτευξη αυτού του στόχου πολύ δύσκολη.
Υποστήριξη από τη γερμανική κυβέρνηση
Ο Υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας, Ρόμπερτ Χάμπεκ, υποστήριξε τις αυτοκινητοβιομηχανίες, επισημαίνοντας ότι τα πρόστιμα του 2025 θα μπορούσαν να ανασταλούν προσωρινά, αν οι εταιρείες πετύχουν τους στόχους τους το 2026 και το 2027. Πρότεινε μια πιο ευέλικτη προσέγγιση, που θα διατηρεί τα όρια στόχων αλλά θα προσφέρει κίνητρα για πρόοδο χωρίς την άμεση επιβολή μεγάλων οικονομικών επιβαρύνσεων.
Η Χίλντεγκαρντ Μίλερ, πρόεδρος της Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας (VDA), υπογράμμισε ότι το χάσμα μεταξύ των φιλόδοξων στόχων της Ε.Ε. και της έλλειψης ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα αποτελεί σοβαρό εμπόδιο. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει επενδύσει 410 δισεκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη και τη μετατροπή των εργοστασίων της έως το 2028, αλλά η δύσκολη οικονομική κατάσταση και η μειωμένη ζήτηση για e-mobility από τους καταναλωτές περιπλέκουν την επίτευξη των στόχων.
Η προτεινόμενη λύση
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος της Γερμανίας, ενώ παραμένει προσηλωμένο στους στόχους της Ε.Ε., θεωρεί ότι μια πιο ευέλικτη προσέγγιση στην καταβολή των προστίμων είναι απαραίτητη. Σύμφωνα με εκπρόσωπο του Υπουργείου, η ευελιξία αυτή είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της σταθερότητας στον προγραμματισμό της βιομηχανίας και την αποφυγή αδικιών εις βάρος των κατασκευαστών που τηρούν τους κανονισμούς.
Η αντιπαράθεση γύρω από τα πρόστιμα υπογραμμίζει ένα ευρύτερο ζήτημα: την ανάγκη εξισορρόπησης των περιβαλλοντικών στόχων με τις οικονομικές και τεχνολογικές προκλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η πρόταση της Γερμανίας για ευελιξία αποτελεί μια προσπάθεια γεφύρωσης του χάσματος, ενώ παράλληλα θέτει το ερώτημα πώς μπορεί η Ε.Ε. να επιτύχει την κλιματική της πολιτική χωρίς να θέτει σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.
Φωτογραφίες: Mercedes-Benz
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!