Η νέα Skoda Fabia δείχνει χαρακτήρα
Δοκιμάζουμε τη Skoda Fabia τρίτης γενιάς με τον μικρό τούρμπο κινητήρα βενζίνης των 1,2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 90 ίππους και ταιριάζει γάντι στον μέσο Ελληνα αγοραστή.
Η νέα Fabia άργησε να λανσαριστεί στην Ελλάδα, καθώς η εισαγωγική εταιρεία άλλαξε το καλοκαίρι του 2016 χέρια και έτσι καθυστέρησε η έλευση του επιτυχημένου μοντέλου της Skoda στην πατρίδα μας. Η Fabia έκανε το πρώτο της ντεμπούτο το 1999 και από τότε έχουν πουληθεί πάνω από 3,5 εκατομμύρια τέτοια μοντέλα. Είναι δηλαδή μαζί με την Octavia ο ένας από τους δύο βασικούς πυλώνες, πάνω στους οποίους βασίζεται η τρομερή ανάπτυξη της Skoda την τελευταία δεκαετία. Το αυτοκίνητο τρίτης γενιάς είναι σαφώς πιο σύγχρονο σχεδιαστικά από τα προηγούμενα, ενώ στο αμάξωμά του υπερισχύουν πλέον οι γωνίες και όχι οι καμπύλες. Το δυναμικό ντιζάιν της νέας Fabia αποτυπώνεται και στη μάσκα με τα τετραγωνισμένα φωτιστικά σώματα LED και τις χαρακτηριστικές κάθετες γρίλιες.
Οι εξωτερικές διαστάσεις του μοντέρνου αμαξώματος με τις χαρακτηριστικές νευρώσεις σε διάφορα σημεία παρέμειναν συγκρατημένες, μάλιστα έχει μειωθεί το μήκος του κατά 8 χιλιοστά σε σχέση με το αντίστοιχο της Fabia δεύτερης γενιάς και φτάνει πλέον τα 3,92 μ. Ωστόσο η νέα Fabia είναι πλατύτερη και χαμηλότερη από την προηγούμενη, με αποτέλεσμα να δείχνει σαφώς ελκυστικότερη. Να σημειώσουμε ότι δεν πρόκειται να υπάρξει τρίθυρη έκδοση, παρά μόνον πεντάθυρη και στέισον βάγκον.
Για τον σχεδιασμό του κόκπιτ έχει υιοθετηθεί μία λιτή αρχιτεκτονική του κόκπιτ, αν και έχει βελτιωθεί θεαματικά το φινίρισμα και υπάρχουν διάσπαρτες μοντέρνες πινελιές, όπως είναι για παράδειγμα το τιμόνι των τριών ακτίνων. Τα πλαστικά παραμένουν σκληρά, ωστόσο η αρμολόγησή τους είναι υποδειγματική, ενώ η νέα Fabia αποζημιώνει με 17 θήκες για μικροαντικείμενα, έξυπνες λύσεις και ένα σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής και τεχνολογία Mirrorlink, χάρη στην οποία περνούν σε αυτήν όλα τα περιεχόμενα και οι εφαρμογές του Smartphone. Να επισημάνουμε επίσης τις ιδανικές θέσεις των χειριστηρίων, που τα βρίσκεις με κλειστά μάτια.
Το μοντέλο της τσέχικης μάρκας του ομίλου Volkswagen διακρίνεται εκτός των άλλων για την εργονομία και τη λειτουργικότητά του, ενώ εφοδιάζεται με άνετα καθίσματα, στα οποία μπορούν να φιλοξενηθούν χωρίς πρόβλημα τέσσερις έως πέντε ενήλικες επιβάτες. Γενικότερα ποντάρει στην ευρυχωρία του, η οποία αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ατού, διατηρώντας έτσι τις παραδόσεις των Fabia προηγούμενης γενιάς.
Ο χώρος αποσκευών συγκαταλέγεται χωρίς αμφιβολία στα δυνατά όπλα της νέας Fabia. Ο όγκος του φτάνει πλέον τα 330 λίτρα, καθώς αυξήθηκε κατά 15 λίτρα σε σχέση με τον αντίστοιχο του απερχόμενου μοντέλου. Ουσιαστικά μιλάμε για ένα από τα μεγαλύτερα πορτ – μπαγκάζ της κατηγορίας, ενώ η φόρτωση βαριών αντικειμένων διευκολύνεται από το χαμηλότερο κατώφλι.
Σημαντικές αλλαγές έχουν γίνει στη γκάμα των κινητήρων. Στο πλαίσιο της δοκιμής μας καθίσαμε στο τιμόνι μίας Fabia με τον νέο, δεκαεξαβάλβιδο βενζινοκινητήρα 1,2 ΤSI, που αποδίδει πλέον 90 ίππους αντί 86 και εμφανίζει μειωμένη κατανάλωση της τάξης των 4,7 λίτρων αμόλυβδης ανά 100 χλμ., όταν η αντίστοιχη Fabia της προηγούμενης γενιάς κατανάλωνε μισό λίτρο περισσότερο. Πρόκειται για ένα μοτέρ κομμένο και ραμμένο στις απαιτήσεις του μέσου Ελληνα αγοραστή, καθώς συνδυάζει την οικονομική κατανάλωση με αξιοπρεπέστατες επιδόσεις. Αν μάλιστα συνδυαζόταν και με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο αντί του πεντατάχυτου, που προβλέπεται τώρα, τότε θα αξιοποιούνταν ακόμη καλύτερα οι δυνατότητες του τετρακύλινδρου κινητήρα.
Οι εργοστασιακές μετρήσεις αναφέρουν ότι η επιτάχυνση μηδέν 100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 10,9’’ και ότι το αυτοκίνητο πιάνει τα 182 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, ικανοποιώντας έτσι απόλυτα τις ανάγκες του μέσου οδηγού. Το πεντάθυρο μοντέλο διαθέτει πλέον βελτιωμένη αεροδυναμική και χαμηλότερο βάρος, οπότε έχουν μειωθεί τα επίπεδα θορύβου στο εσωτερικό του, αλλά και η κατανάλωση καυσίμου. Η εικόνα της Fabia στον δρόμο είναι εξαιρετική και ανταποκρίνεται σε εκείνη των υπόλοιπων μοντέλων του ομίλου Volkswagen, καθώς πατά σταθερά στην άσφαλτο, δεν αιφνιδιάζει με ακραίες αντιδράσεις και προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Επίσης οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι περιορισμένες και οι κραδασμοί φιλτράρονται αποτελεσματικά από τις αναρτήσεις, ενώ το τιμόνι παραμένει μάλλον ουδέτερο σε αίσθηση. Προβλέπονται επίσης διάφορα συστήματα υποστήριξης, όπως το ραντάρ ανίχνευσης κόπωσης του οδηγού και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος μπροστά από εμπόδια.
Οι τιμές κρίνονται λογικές σε συνδυασμό με τα πληθωρικά προσόντα του αυτοκινήτου. Η νέα Fabia κοστίζει στη χώρα μας από 10.900 ευρώ στη βασική βενζινοκίνητη έκδοση Αctive του ενός λίτρου με 75 ίππους ισχύ, ενώ η έκδοση με τον μικρό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 90 ίππων που δοκιμάσαμε ξεκινά από 11.900 ευρώ με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να ενημερωθείτε από το site της ελληνικής αντιπροσωπείας, www.skoda.gr.
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 PS
Tεχνικά χαρακτηριστικά
Υπερτροφοδοτούμενος, τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.197 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 90 ίπποι, μεγίστη ροπή στρέψης 160 Nm μεταξύ 1.400 και 3.500 σ.α.λ., κιβώτιο πέντε σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 330 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 3,99/1.73/1,47 μ,, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9΄΄, τελική ταχύτητα 182 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,7 lt/100 χλμ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!