Volvo S90, η θεϊκή λιμουζίνα του Θορ
Η σουηδική λιμουζίνα δείχνει ικανή να σπάσει την απόλυτη γερμανική κυριαρχία στην κατηγορία των μεγάλων σεντάν πολυτελείας με βάση τα premiumχαρακτηριστικά της.
Με σήμα κατατεθέν το σφυρί του Θορ επιδιώκει να σπάσει η Volvo την κυριαρχία των γερμανικών σεντάν στη μεγάλη κατηγορία. Ο Θορ ήταν σύμφωνα με τη μυθολογία των Βίκινγκς ο φονιάς των γιγάντων και το S90 τον τιμά με τους μπροστινούς προβολείς του, οι οποίοι αντιγράφουν το σχήμα του φοβερού και τρομερού σφυριού του. Η νέα λιμουζίνα έρχεται να διαλύσει –μετά και το λανσάρισμα του SUV XC90- οποιαδήποτε αμφιβολία σχετικά με το αν περιλαμβάνεται η Volvo στο ολιγομελές club των premiumαυτοκινητοκατασκευαστών.
Η απάντηση είναι ‘’ναι’’ και το Volvo S90 αποτελεί αδιάψευστο μάρτυρα σε όλα τα επίπεδα, από το ντιζάιν και την ποιότητα κατασκευής, έως τους κινητήρες και την αρχοντική συμπεριφορά στον δρόμο.
Ξεκινώντας από τον σχεδιασμό, να αναφέρουμε ότι χρωστά τη σκανδιναβική του αύρα στον Γερμανό ντιζάινερ Τόμας Ίνγκελατ με προϋπηρεσία στον όμιλο της Volkswagen. Ο Ινγκελατ δημιούργησε μία κομψότατη λιμουζίνα, που εκφράζει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Volvo και έχει ως σήμα κατατεθέν τη νέα κατακόρυφη μάσκα με επίκεντρο τα προαναφερθέντα φωτιστικά σώματα, εμπνευσμένα από τη μυθολογία των Βίκινγκς.
Η γιορτή των αισθήσεων συνεχίζεται και στο εσωτερικό του στυλάτου μοντέλου, το οποίο θα μπορούσε να είναι και το σαλόνι ενός σκανδιναβικού σπιτιού, αφού συνδυάζει την απλότητα με τη λειτουργικότητα και τη διαχρονική κομψότητα. Δεν λείπει πάντως και η –απαραίτητη στις ημέρες μας- ατμόσφαιρα high tech, που αποτυπώνεται ιδανικά με την κάθετη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα και λειτουργεί σαν τάμπλετ και Smartphone. Η οθόνη των 12,3 ιντσών τραβιέται με το δάχτυλο και αλλάζει σελίδα και μενού, ώστε να μπορεί να ρυθμίσει ο οδηγός τις λειτουργίες του συστήματος πλοήγησης, του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος. Σε μία άλλη σελίδα εμφανίζονται τα «μπουτόν» αφής για τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού και τα θερμαινόμενα καθίσματα. Οι μοναδικοί συμβατικοί διακόπτες προορίζονται για τα θερμαινόμενα παρμπρίζ εμπρός και πίσω, για τους εξωτερικούς καθρέπτες και για τα ηλεκτρικά παράθυρα.
Μπροστά σε τόση τεχνολογία μοιάζει πάντως λίγο παλιομοδίτικο το τζόιστικ για το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, ενώ μας ξένισε και η απουσία paddles στο τιμόνι για τη χειροκίνητη αλλαγή των ταχυτήτων.
Κατά τα άλλα έχουμε έναν απίστευτα ευρύχωρο θάλαμο επιβατών με υπέροχη διακόσμηση και επενδύσεις από σπάνιο σκανδιναβικό ξύλο, εξαιρετικά ποιοτικά υλικά και ψηφιακά όργανα στο λειτουργικό κόκπιτ. Μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών με 500 λίτρα όγκο, αν και υστερεί ελαφρά σε ύψος και σε πλάτος ανοίγματος. Βέβαια, για τους freaks των τεράστιων χώρων φόρτωσης έχει η Volvoμία ακόμη ιδανικότερη πρόταση, που ακούει στο όνομα V90 και θα τη δοκιμάσουμε επίσης το επόμενο διάστημα.
Tυπικά, το S90 διαδέχεται το S80, όμως απέχει έτη φωτός από το τελευταίο, καθώς είναι –μεταξύ άλλων- και αρκετά μεγαλύτερο σε εξωτερικές διαστάσεις με το μήκος του να φτάνει τα 4,96 μ., το πλάτος τα 1,90 μ. και το ύψος τα 1,44 μ. Ωστόσο το νέο μοντέλο είναι μόλις 80 κιλά βαρύτερο από το προηγούμενο χάρη στη χρήση αλουμινίου και ελαφρύτερου χάλυβα υψηλής αντοχής, αλλά και στον εφοδιασμό του με μικρότερους κινητήρες. Ακόμη όμως και έτσι ζυγίζει το S90 κενό γύρω στα 1.800 κιλά και κάποιοι θα αναρωτηθούν, αν έπραξε σωστά η Volvo, εφοδιάζοντάς το αποκλειστικά με τετρακύλινδρα μοτέρ δύο λίτρων.
Και εδώ η απάντηση είναι ένα κατηγορηματικό «ναι», τουλάχιστον όσον αφορά στο μοντέλο της δοκιμής μας, που ήταν η δίλιτρη ντιζελοκίνητη έκδοση D5 με 235 ίππους ισχύ και στάνταρ τετρακίνηση. Η σουηδική λιμουζίνα αποδεικνύεται ιδιαίτερα σβέλτη σε όλα τα επίπεδα στροφών του κινητήρα, πραγματοποιεί την κλασική επιτάχυνση των 0 – 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,0’’ και πιάνει τα 240 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα. Εντυπωσιακές είναι και οι επιταχύνσεις σε κίνηση, οι επονομαζόμενες ρεπρίζ, χάρη και στην εξαιρετική ροπή στρέψης των 480 Nmήδη από τις 1.750 σ.α.λ.
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας με τα δύο τούρμπο αποκρίνεται άμεσα στο γκάζι, συνεργάζεται άριστα με το περίφημο αυτόματο σαζμάν που επιλέγει πάντα τη σωστή σχέση στο ιδανικό timing και ταυτόχρονα αποδεικνύεται ιδιαίτερα αθόρυβος χάρη στην καταπληκτική ηχομόνωση της καμπίνας επιβατών. Είναι βεβαίως προφανές, ότι ένα τέτοιο μοντέλο προσφέρεται κυρίως για μετακινήσεις εκτός πόλης, εκεί δηλαδή όπου το S90 βρίσκεται στο στοιχείο του, αφού τα 120 χλμ./ώρα «πιάνονται» με λιγότερες από 2.000 σ.α.λ. και στα 180 χλμ./ώρα δείχνει το στροφόμετρο κάτω από τις 3.000 σ.α.λ. Όσο για την κατανάλωση, απέχει παρασάγγας από την ουτοπική εργοστασιακή τιμή των 4,8 λίτρων ανά 100 χλμ., όμως και τα 8,3 λίτρα που μετρήσαμε εμείς αποτελούν μία εξαιρετικά λογική επίδοση. Αν μάλιστα είστε και σχετικά συγκρατημένοι –γιατί εμείς ομολογούμε ότι δεν ήμασταν- τότε θα δείτε την κατανάλωση να πέφτει γύρω στα 7,5 λίτρα ντίζελ ανά 100 χλμ.
Το S90 ανήκει σε μία κατηγορία, που απευθύνεται σε ένα ειδικό κοινό με προτεραιότητα την άνεση οδήγησης και τη σταθερότητα ακόμη και σε ακραίες συνθήκες και δευτερευόντως την σπορ οδηγική αίσθηση. Οι Σουηδοί έκαναν και εδώ με το παραπάνω το καθήκον τους, με αποτέλεσμα να νιώθεις μέσα στη νέα λιμουζίνα τους πραγματικά σαν άρχοντας, καθώς προσφέρει υψηλότατα επίπεδα πρόσφυσης στις στροφές, κάθεται στιβαρά στον δρόμο και γενικά ανήκει στα πιο ξεκούραστα αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει, χάρη και στο αποτελεσματικότατο φιλτράρισμα των κραδασμών από τις αναρτήσεις του.
Στα συν του αυτοκινήτου περιλαμβάνονται τα διάφορα προγράμματα οδήγησης, αν και η συντριπτική πλειοψηφία των κατόχων του θα ικανοποιηθεί απόλυτα επιλέγοντας τη «χρυσή τομή» της ρύθμισης Comfort. Ανεση και ασφάλεια υπόσχεται εξάλλου και το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, που δεν αφήνει το αυτοκίνητο να παρεκκλίνει εκτός των ορίων της λωρίδας του και φροντίζει αυτόματα να διατηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα σε ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα.
Όμως το S90 δεν θα ήταν γνήσιο τέκνο της Volvo, αν δεν θωράκιζε υποδειγματικά τους επιβάτες του. Αυτό αποδεικνύουν μεταξύ άλλων τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ που δεν αφήνουν το αυτοκίνητο να χαμηλώσει πίσω όταν ρυμουλκεί τρέιλερ, το σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος City Safety που είναι και το πρώτο, το οποίο ανιχνεύει μεγαλόσωμα ζώα και το Run-off Road Protection, που εμποδίζει την έξοδο από τον δρόμο ή –στη χειρότερη περίπτωση- μετριάζει τις συνέπειές της.
Οι τιμές του Volvo S90 D5 AWD είναι –δυστυχώς- και αυτές…premium, αν και αισθητά χαμηλότερες από τις αντίστοιχες των Γερμανών ανταγωνιστών του. Συγκεκριμένα η υπερπλήρης έκδοση Ιnscription κοστίζει 62.406 ευρώ, ενώ η Momentum 57.312 ευρώ και η σπορτίφ R-Design 60.416 ευρώ. Η δίλιτρη ντιζελοκίνητη έκδοση D4 των 190 ίππων ξεκινά από 51.995 ευρώ, είναι εμπροσθοκίνητη και αποτελεί μία σαφώς προσιτότερη λύση, ενώ τα βενζινοκίνητα S60 T6 ΑWD με δίλιτρο μοτέρ 320 ίππων έχουν τιμή εκκίνησης τις 58.954 ευρώ. Να σημειώσουμε, ότι όλα τα S90 εφοδιάζονται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Volvo S90 D5
Τετρακύλινδρος, BiTurbo ντιζελοκινητήρας, 1.969 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 235 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 480 Nm στις 1.750 σ.α.λ., αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, μετάδοση κίνησης στους τέσσερις τροχούς, όγκος χώρου αποσκευών 500 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4,96/1.90/1,44 μ.
Επιδόσεις
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 7,0’’, τελική ταχύτητα 240 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,8 λίτρα πετρέλαιο κίνησης ανά 100 χλμ., εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 127 γρ ανά χιλιόμετρο.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!