Χορεύοντας με την καυτή Mercedes A 45 AMG των 381 ίππων (pics)

Πέτρος Πιτσίνης
Χορεύοντας με την καυτή Mercedes A 45 AMG των 381 ίππων (pics)
Η πίστα του Ουγκαρόρινγκ φιλοξενεί κάθε χρόνο τη Formula 1. Eκεί οδηγήσαμε και το δυνατότερο compact μοντέλο στον κόσμο, την ανανεωμένη Mercedes A45 AMG 4MATIC.

Ο πόλεμος των premium εταιρειών για το πιο δυνατό compact μοντέλο παραγωγής, καλά κρατεί. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της ανανεωμένης Mercedes Α 45 ΑΜG 4ΜΑΤΙC, η οποία πήρε πίσω μετά από μόλις επτά μήνες από το νέο Audi RS 3 των 367 ίππων τον τίτλο του ισχυρότερου μικρομεσαίου μοντέλου στον κόσμο.

Η AMG πήρε το αίμα της πίσω αναβαθμίζοντας τον κινητήρα της A 45, ο οποίος αποδίδει πλέον 381 ίππους ισχύ και 475 Νm μέγιστη ροπή στρέψης, δηλαδή 21 άλογα και 25 Nm περισσότερα από ό,τι στην απερχόμενη. Αν δεν σας φαίνονται πολλά, σκεφτείτε ότι αναφερόμαστε σε ένα compact μοντέλο παραγωγής με δίλιτρο μοτέρ, πινακίδες κυκλοφορίας, άριστη διαγωγή στην καθημερινότητα και μόνον 7,3 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. μέση κατανάλωση (θεωρητικά, επί της ουσίας τα νούμερα είναι διψήφια).

Γιαυτό και δεν μας ξένισε καθόλου το σκηνικό, όπου κληθήκαμε να οδηγήσουμε την πιο καυτή Mercedes A-class και δεν ήταν άλλο από την πίστα του Ουγγαρόρινγκ, στην οποία κάνει στάση –μεταξύ άλλων- μία φορά τον χρόνο και η Formula 1. Εξάλλου οι επιδόσεις της Mercedes A 45 AMG συνιστούν από μόνες τους διαβατήριο για πίστες αγώνων, καθώς το ανανεωμένο μοντέλο πραγματοποιεί το σπριντ 0 – 100 χλμ./ώρα σε 4,2’’, οπότε είναι ένα δέκατο του δευτερολέπτου γρηγορότερο από το νέο Audi RS 3 και τέσσερα δέκατα του δευτερολέπτου εκρηκτικότερο από την προηγούμενη Α 45 των 360 αλόγων.

Η τελευταία μας είχε εντυπωσιάσει στην πίστα των Μεγάρων στο πλαίσιο μίας σύντομης –και μάλλον επιδερμικής- επαφής μαζί της. Ωστόσο η νέα Α 45 δεν είναι απλά πιο ωραία με τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά της, αλλά και πιο επιθετική, περισσότερο «φωνακλάδικη» χάρη στις σπορ εξατμίσεις της και πιο διασκεδαστική οδηγικά με την καθοριστική συμβολή του αυτόματου σπορ κιβώτιου ΑΜG SPEEDSHIFT DCT, που διαθέτει πλέον κοντύτερη κλιμάκωση και αλλάζει τις επτά σχέσεις του γρηγορότερα. Αν μάλιστα επιλέξεις το χειροκίνητο πρόγραμμα, μπορείς να μπεις στα κόκκινα του στροφόμετρου, χωρίς να αλλάξει αυτόματα η σχέση στο σαζμάν. Ερωτευθήκαμε επίσης τα μεγάλα Paddles στο τιμόνι, που τα…παίζεις πλέον καλύτερα στα δάχτυλα και μεταμοσχεύθηκαν από την AMG GT S.

 

Τα προγράμματα οδήγησης ξεκινούν από το ‘’άνετο’’ Comfort, που είναι σε αίσθηση σαν το πρόγραμμα Race του VW Golf R και κορυφώνονται στο RACE α λα AMG, το οποίο δεν επιτρεπόταν ωστόσο να επιλέξουμε στην πίστα, επειδή απενεργοποιεί το ESP και οι άνθρωποι της Mercedes φοβήθηκαν ενδεχόμενες απώλειες. Ωστόσο και με το πρόγραμμα Sport Plus γίνεται η δουλειά θαυμάσια, καθώς το γκάζι αποκρίνεται σε χρόνο dt, το τιμόνι βαραίνει όσο χρειάζεται και το ESP εμφανίζεται όντως την ύστατη στιγμή.

Στην πίστα έξω από τη Βουδαπέστη βιώσαμε τον πραγματικό χαρακτήρα της τετρακίνητης A 45 AMG 4ΜΑΤΙC, η οποία κινείται με διαβολεμένους ρυθμούς, αλλά απαιτεί ένα στιβαρό χέρι στο τιμόνι της. Το πιο δυνατό compact μοντέλο στον κόσμο επιταχύνει εκρηκτικά στις ευθείες, χρειάζεται να πέσεις αρκετά βίαια στα φρένα στην είσοδο της στροφής και μετά να σανιδώσεις το γκάζι, για να βγεις με την ιδανική ταχύτητα από την έξοδό της.

Με άλλα λόγια πρόκειται για ένα σπορ μικρομεσαίο μοντέλο κορυφαίων επιδόσεων, εξαιρετικά ασφαλές και απίστευτα εκρηκτικό. Από την άλλη πλευρά, δεν διαθέτει την ομαλότητα των αντιδράσεων αντίπαλων μοντέλων με υποδεέστερες ιπποδυνάμεις, όπως είναι για παράδειγμα οι γρήγορες εκδόσεις του Golf ή μία BMW 135i. Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για ένα hardcore αυτοκίνητο, που προκαλεί εύκολα εθισμό στον οδηγό του, ενώ σου είναι δύσκολο να πιστέψεις, ότι προέρχεται από τον οίκο ευγενείας με το λογότυπο της Mercedes – Benz.

Το όλον πακέτο είναι βεβαίως αρκούντως τσουχτερό, καθώς η απόκτηση μίας καυτής Mercedes A 45 AMG 4MATIC κοστίζει στη χώρα μας 60.420 ευρώ και αποτελεί άπιαστο όνειρο για τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Mercedes A 45 AMG 4MATIC

Τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, 1991 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 381 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 475 Nm μεταξύ 2.250 και 5.000 σ.α.λ., τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, χωρητικότητα πορτ – μπαγκάζ 341 – 1.157 λίτρα.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0 -100 χλμ./ώρα σε 4,2’’, τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 7,3 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!