To VW Golf της νέας ψηφιακής εποχής

Πέτρος Πιτσίνης
To VW Golf της νέας ψηφιακής εποχής
Η Volkswagen ανανέωσε το σημαντικότερο μοντέλο της, όχι όμως οπτικά, αλλά κυρίως τεχνολογικά. Ωστόσο και το αναβαθμισμένο Golf παραμένει πιστό στις αξίες των προηγουμένων.
Το Golf έβδομης γενιάς λανσαρίστηκε το 2012, οπότε έφτασε και για αυτό η ώρα της ανανέωσης. Οι Γερμανοί έμειναν πιστοί στην άκρως επιτυχημένη συνταγή, που προβλέπει μία ανεπαίσθητη σχεδιαστική διαφοροποίηση και μία ουσιαστική αναβάθμιση, κυρίως σε επίπεδο τεχνολογίας. Ετσι οι αισθητικές αλλαγές στο εξωτερικό του αμαξώματος παραμένουν απολύτως διακριτικές και περιορίζονται κυρίως στους ελαφρά ανασχεδιασμένους προβολείς LED αντί των Xenon, στα νέα διακοσμητικά από χρώμιο και στους περισσότερους χρωματικούς συνδυασμούς. Επίσης, ο αισθητήρας του ραντάρ απόστασης πήρε θέση πίσω από το λογότυπο της VW στη μάσκα και όχι πίσω από τις γρίλιες, οπότε δεν φαίνεται πλέον. Στο κόκπιτ αφορούν οι κυριότερες αλλαγές το σύστημα πολυμέσων με τα παρελκόμενά του. Στη βασική έκδοση Comfortline προβλέπεται το σύστημα Composition Color με οθόνη αφής 6,5 ιντσών και πακέτο συνδεσιμότητας με Smartphone και iPad, ενώ στις εκδόσεις Generation και Highline η οθόνη γίνεται 8 ιντσών και περιλαμβάνονται οι λειτουργίες συνδεσιμότητας ΜirrorLink, AppleCarPlay και Android Auto. Η κορυφαία εκδοχή του συστήματος πολυμέσων ονομάζεται Discover Media, προβλέπεται στάνταρ στην πλουσιότερη έκδοση Edition και προσφέρει εξαιρετικά ποιοτική εικόνα και γραφιστικά 3D, υψηλή ανάλυση για την κάμερα οπισθοπορείας και λειτουργία με χειρονομίες. Μάλιστα είναι η πρώτη φορά, που περιλαμβάνεται η συγκεκριμένη λειτουργία σε ένα μοντέλο της μικρομεσαίας κατηγορίας. Στα highlights του ανανεωμένου Golf έβδομης γενιάς ανήκει χωρίς αμφιβολία και ο εφοδιασμός του με συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης, με τα οποία διατηρούνται σταθερές οι αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα και δεν βγαίνει το αυτοκίνητο εκτός των ορίων της λωρίδας του σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρων και 115 ίππους σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο DSG7 επτά σχέσεων, τύπου διπλού συμπλέκτη. Πρόκειται για μία έξυπνη, αν και όχι φτηνή επιλογή, καθώς ο συγκεκριμένος τετρακύλινδρος είναι αρκετά σβέλτος και ιδιαίτερα ελαστικός (0-100 χλμ./ώρα σε 10,5΄΄, τελική ταχύτητα 198 χλμ./ώρα), ενώ ταιριάζει γάντι με το αυτόματο σαζμάν, όπου οι αλλαγές γίνονται στο ιδανικό timing και με βελούδινο τρόπο. Με ένα συγκρατημένο στυλ θα δείτε τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται μεταξύ 5,8 και 6,1 λίτρων ντίζελ ανά 100 χλμ., ενώ θα απολαύσετε την άνεση του ποιοτικού σαλονιού και την εξαιρετική ηχομόνωση. Στον μέσο όρο της κατηγορίας κυμαίνεται ο όγκος του χώρου αποσκευών, που ανέρχεται σε 380 λίτρα και διακρίνεται για τον πρακτικό σχεδιασμό του. Το λίφτινγκ δεν έχει επηρεάσει καθόλου την οδική συμπεριφορά του Golf, το οποίο παραμένει κορυφαίο σε επίπεδα πρόσφυσης και στο φιλτράρισμα των κραδασμών, αν και θα επιθυμούσαμε ένα ελαφρά βαρύτερο και ακριβέστερο τιμόνι. Οι τιμές έχουν μειωθεί, αν συνυπολογίσουμε τον πλουσιότερο εξοπλισμό του ανανεωμένου best seller, παραμένουν όμως πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε, ότι η ντιζελοκίνητη έκδοση Comfortline των 115 ίππων ξεκινά από 21.700 ευρώ σε συνδυασμό με πεντάθυρο αμάξωμα και μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ με το αυτόματο σαζμάν DSG κοστίζει από 25.300 ευρώ. Πάντως υπάρχουν και σαφώς προσιτότερες επιλογές, όπως για παράδειγμα οι βενζινοκίνητες εκδόσεις με μοτέρ ενός λίτρου και 85 άλογα, που ξεκινούν από 16.450 ευρώ στα τρίθυρα Golf και από 17.400 ευρώ στα πεντάθυρα. Aναλυτικότερες πληροφορίες σχετικά με τις τιμές και τους εξοπλισμούς, μπορείτε να βρείτε στο site της ελληνικής αντιπροσωπείας www.vw.gr. VW Golf 1.6 TDI DSG7 Tεχνικά χαρακτηριστικά Τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας, 1.598 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 115 ίπποι στις 3.250 έως 4.000 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 250 Nm μεταξύ 1.500 και 3.200 σ.α.λ., αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις, μετάδοση κίνησης εμπρός, μήκος/πλάτος/ύψος 4.258/1.799/1.492 χιλιοστά. Επιδόσεις Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 10,5΄΄, τελική ταχύτητα 198 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,0 λίτρα ντίζελ ανά 100 χλμ., εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 105 γρ. ανά χλμ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!