Γιατί (και) η Apple επιλέγει Lexus;

Πέτρος Πιτσίνης
Γιατί (και) η Apple επιλέγει Lexus;
Ο αμερικανικός κολοσσός πληροφορικής, έλαβε άδεια να πραγματοποιήσει δοκιμές με τρία αυτόνομα κινούμενα Lexus RX450h σε δημόσιο δρόμο.

Η υπηρεσία οχημάτων της πολιτείας της Καλιφόρνια ανακοίνωσε ότι η Apple είναι η 29η εταιρεία που ζήτησε και έλαβε άδεια για δοκιμές αυτόνομα κινούμενων οχημάτων σε δημόσιο δρόμο.

Η Apple, της οποίας η ρευστότητα ανέρχεται σε 246 δις δολάρια, είχε εκφράσει την θέλησή της, με το Project Titan, να εμπλακεί στην κατασκευή αυτόνομα κινούμενων οχημάτων.

Αυτή η βλέψη εγκαταλείφθηκε το 2016, ωστόσο η εταιρεία θα παραμείνει στην πρώτη γραμμή για την ανάπτυξη της σχετικής τεχνολογίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρόγραμμα δοκιμών σε δημόσιους δρόμους θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με την Bosch και τα οχήματα που θα χρησιμοποιηθούν και έχουν καταχωρηθεί στην άδεια της υπηρεσίας οχημάτων της Καλιφόρνια, είναι τρία Lexus RX450h.

 

Η Apple δεν είναι η μόνη εταιρεία που έχει επιλέξει τα συγκεκριμένα οχήματα, καθώς στο παρελθόν έχουμε δει και την Google να χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο Lexus, καθώς και υβριδικά μοντέλα της Toyota όπως το Prius.

Ο λόγος, έχει να κάνει με το γεγονός ότι αυτά τα αυτοκίνητα ήταν τα πρώτα που είχαν συστήματα drive by wire, δηλαδή κιβώτιο ταχυτήτων, έλεγχο του ψεκασμού μέσω του γκαζιού χωρίς μηχανική συνδεσμολογία, εκκίνηση/παύση του μοτέρ χωρίς κλειδί και βέβαια συστήματα start/stop. Έτσι, το έργο των τεχνικών ώστε όλα αυτά να ελέγχονται ψηφιακά, ήταν πιο εύκολο.

Ταυτόχρονα, η επιλογή ενός τετρακίνητου SUV διευκολύνει τις δοκιμές ακόμα και σε αντίξοες συνθήκες, όπως το χιόνι και ο πάγος, συνθήκες που άλλωστε αποτελούν και τη μεγαλύτερη πρόκληση για την αυτόνομη κίνηση των οχημάτων.

Αυτή τη στιγμή στην Καλιφόρνια, αλλά και σε πολλές ακόμα πολιτείες των ΗΠΑ, εκατοντάδες αυτόνομα οχήματα διανύουν εκατομμύρια χιλιόμετρα κάθε χρόνο, αναπτύσσοντας και δοκιμάζοντας κυρίως το λογισμικό που θα χρησιμοποιηθεί στην εμπορική εφαρμογή τους.

Στην ουσία έχουμε έναν αγώνα δρόμου μεταξύ κοινοπραξιών εταιρειών πληροφορικής, υπηρεσιών μετακίνησης και των παραδοσιακών κατασκευαστών αυτοκινήτων, η καθεμιά από τις οποίες προσπαθεί να «πάρει κεφάλι» στην τεχνολογία και μέσω αυτής να αποκτήσει ηγετική θέση στην αγορά.

Σύμφωνα πάντως με δηλώσεις επιφανών στελεχών της αυτοκινητοβιομηχανίας, τα οχήματα που θα κινούνται μόνα τους δεν είναι βραχυπρόθεσμη υπόθεση, καθώς τα πρώτα που θα κυκλοφορούν μαζικά στους δρόμους πρέπει να αναμένονται μεταξύ 2027 και 2031.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!