Δοκιμάζουμε το πιο...διαφορετικό μοντέλο της Audi
Οι έντονες ακμές κατά μήκος του αμαξώματος, οι κοφτές γωνίες, τα ευχάριστα χρώματα και το καλόγουστο και ιδιαίτερο πολυγωνικό design συνιστούν μία στυλιστική επανάσταση για τα δεδομένα της Audi και αποτυπώνουν τη διάθεση της γερμανικής μάρκας να αποκτήσει ένα πιο αντικομφορμιστικό, «αυθάδες» και νεανικό προφίλ. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο, ότι η παγκόσμια δημοσιογραφική παρουσίαση του Audi Q2 έγινε στην Αβάνα της Κούβας με φόντο μία πόλη με υποδομές, που μπορεί να μετεξελίξουν κάθε μετακίνηση σε περιπέτεια.
Ωστόσο, το πεντάθυρο SUV με μήκος 4,19 μ. νιώθει εξίσου περίφημα και στο άναρχο αστικό περιβάλλον της Ελλάδας, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας. Οι συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις του μεταφράζονται –εκτός των άλλων- σε 1.794 χιλιοστά πλάτος και 1.508 χιλιοστά ύψος και αναδεικνύουν το Audi Q2 σε ένα ευέλικτο εργαλείο για καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην Αθήνα και στις υπόλοιπες ελληνικές πόλεις. Επίσης η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και o αέρας για τα κεφάλια των πίσω επιβατών δικαιώνουν τον χαρακτηρισμό του ως SUV και το διαφοροποιούν από τους ανταγωνιστές του με πιο συμβατικά και καμπύλα σχήματα.
Αν και μικρό το δέμας, το Q2 μας εξέπληξε με την ευρυχωρία του. Μπροστά κάθεσαι τουλάχιστον τόσο άνετα, όσο σε ένα Α3 (ίσως και ελαφρά ανετότερα), ενώ και πίσω βολεύεσαι αρκετά εύκολα χάρη στο μακρύ μεταξόνιο των 2,60 μ. Αντίστοιχων προδιαγραφών είναι και ο 100% αξιοποιήσιμος χώρος αποσκευών με ελάχιστο όγκο 405 λίτρα και μέγιστο 1.065 λίτρα, ο οποίος δεν σε αναγκάζει σε οδυνηρούς συμβιβασμούς στα ταξίδια.
Ο θάλαμος επιβατών δεν συνδυάζει όμως μόνον την ευρυχωρία και την πρακτικότητα με την παροιμιώδη «ποιότητα Audi», η οποία αποτελεί εδώ και χρόνια σημείο αναφοράς, αλλά φροντίζει και για τη δημιουργία μίας ιδιαίτερης ατμόσφαιρας. Κανένα άλλο Audi - με εξαίρεση τα υπερπολυτελή και πανάκριβα Q7 και Α8 – δεν προσφέρει μία τόσο ευρεία γκάμα κορυφαίων υλικών, παντρεμένων μεταξύ τους με μοναδική καλαισθησία και τελειότητα. Ακόμη και οι διακοσμητικές λωρίδες που διατρέχουν το κόκπιτ, διατίθενται σε διαφορετικούς χρωματισμούς και μπορούν να παραγγελθούν για πρώτη φορά και με κρυφό φωτισμό, ενώ χάιλαϊτ αποτελούν οι χρωματικές αντιθέσεις ανάμεσα στα πίσω κολονάκια και στο υπόλοιπο αμάξωμα.
Η Audi απογειώνεται με το Q2 σε νέα υψόμετρα, όμως εμφανίζεται πολύ προσγειωμένη, όσον αφορά στη γκάμα των κινητήρων του. Η βασική βενζινοκίνητη έκδοση αρκείται σε έναν χιλιάρη 116 ίππων, που εντυπωσιάζει ωστόσο με τις επιδόσεις του (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7’’) και αρκείται σε 4,9 lt αμόλυβδης ανά 100 χλμ., ενώ οι τιμές της ξεκινούν από 23.900 ευρώ. Υπάρχει επίσης άλλη μία έκδοση βενζίνης με τον γνωστό κινητήρα 1.4 TFSI και σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων (Cylinder on Demand), που επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 8,5’’, εμφανίζει ίδια κατανάλωση με το Q2 με τον μικρότερο βενζινοκινητήρα και κοστίζει από 27.600 ευρώ.
Η γκάμα των πετρελαιοκινητήρων απαρτίζεται από τον τετρακύλινδρο 1.6 TDI με 116 ίππους και τον δίλιτρο TDI με 150 και 190 ίππους. Εμείς οδηγήσαμε το βενζινοκίνητο Q2 στην έκδοση 1.4 ΤFSI των 150 ίππων με το αυτόματο σαζμάν S tronic , που ξεκινά από 31.400 ευρώ (από 27.300 ευρώ με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων). Τα δίλιτρα Audi Q2 πετρελαίου συνδυάζονται στάνταρ με το συγκεκριμένο αυτόματο κιβώτιο, εφοδιάζονται με τετρακίνηση Quattro και ξεκινούν πάνω από τις 30.000 ευρώ. Συγκεκριμένα οι εμπροσθοκίνητες εκδόσεις των 150 ίππων κοστίζουν από 31.400 ευρώ, οι τετρακίνητες από 35.500 ευρώ και τα μοντέλα των 190 ίππων από 39.800 ευρώ, πακέτο με τετρακίνηση.
Το πάντρεμα των 150 ίππων με το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων αποδείχθηκε ιδανικό για το compact SUV, αφού η Audi φρόντισε να περιορίσει το βάρος του αυτοκινήτου γύρω στους 1,3 τόνους και προίκισε το Q2 με το αμεσότερο τιμόνι στην κατηγορία του και με καταπληκτικές αναρτήσεις. Από αυτή τη σύνθεση προέκυψε ένα οδηγικά διασκεδαστικό SUV με ευελιξία και πρόσφυση παρόμοια με εκείνη μίας σπορ μπερλίνας, αλλά και με ένα ισορροπημένο φιλτράρισμα των κραδασμών ακόμη και στο κακοφτιαγμένο και κακοσυντηρημένο οδικό δίκτυο της χώρας μας.Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, αρκείται το εξαιρετικά πολιτισμένο μοτέρ σε 5,4 lt αμόλυβδης ανά 100 χλμ., στα χέρια μας μετρήσαμε όμως γύρω στα 8 lt για την ίδια απόσταση, η οποία μπορεί να μειωθεί περίπου στα 7,5 με ένα πιο μετριοπαθές στυλ οδήγησης.
Με βάση όλα αυτά τα δεδομένα, η τιμή αγοράς των 31.400 ευρώ κρίνεται απολύτως συνεπής στον premium χαρακτήρα του Audi Q2, αν και δεν μπορεί να χαρακτηριστεί προσιτή για την πλειοψηφία των Ελλήνων αγοραστών. Σε αυτήν περιλαμβάνονται πέντε χρόνια εγγύηση και ένα πλούσιο πακέτο στάνταρ εξοπλισμού με ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων ΜΜΙ με έγχρωμη οθόνη 7’’, το σύστημα Audi Pre Sense City για αποφυγή συγκρούσεων στις χαμηλές ταχύτητες και δυνατότητα αναγνώρισης των πεζών, σπορ δερμάτινο τιμόνι με πολυχειριστήρια, υπολογιστής ταξιδίου, Bluetooth interface, πακέτο καπνιστή, κλπ.
Από εκεί και μετά υπάρχουν –προαιρετικά- σχεδόν άπειρες δυνατότητες εξατομίκευσης και αναβάθμισης με καινοτόμες τεχνολογίες, όπως είναι ο συναρπαστικός ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών και γραφικά υψηλής ανάλυσης, το σύστημα προβολής πληροφοριών στο παρμπρίζ Head-up display, το σύστημα πολυμέσων smartphone interface με σύνδεση Apple και Android και απεικόνιση στην κεντρική οθόνη και το προηγμένο σύστημα πλοήγησης MMI navigation plus με οθόνη αφής 8,3 ιντσών και ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!