«Ψηφιακή απεξάρτηση» για λιγότερα ατυχήματα (vid)

«Ψηφιακή απεξάρτηση» για λιγότερα ατυχήματα (vid)
Μηνύματα, ειδοποιήσεις και κλήσεις από το κινητό τηλέφωνο, αποσπούν την προσοχή από την οδήγηση και συμβάλλουν στην αύξηση των ατυχημάτων. Υπάρχει λύση;

Κανείς συνετός οδηγός δεν πρέπει να αποσπά την προσοχή του από το δρόμο, ούτε για ένα δευτερόλεπτο. Ωστόσο το κινητό τηλέφωνο, που όλες και όλοι πλέον διαθέτουμε, δεν αφήνει κανένα να ησυχάσει, ούτε κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Έρευνες σε όλες τις χώρες του κόσμου, καταδεικνύουν ότι η χρήση κινητού τηλεφώνου στην οδήγηση αποτελεί σημαντικό παράγοντα πρόκλησης ατυχημάτων. Χρησιμοποιώντας τη συσκευή για οποιοδήποτε λόγο, ο οδηγός έχει τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να εμπλακεί σε ατύχημα. Ταυτόχρονα, η τάση χρήσης κινητών τηλεφώνων κατά την οδήγηση είναι αυξητική. Το 2014, μόλις 8% των οδηγών χρησιμοποιούσαν το τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Το 2016, το ποσοστό αυτό έχει ανέβει στο 31%, σύμφωνα με έρευνα στη Βρετανία.

Εντωμεταξύ, στις νεότερες ηλικίες, που είναι και οι πιο επιρρεπείς στα τροχαία ατυχήματα, το ποσοστό χρήσης τηλεφώνου αυξάνεται. Για να δώσει λοιπόν τη δυνατότητα στους οδηγούς να ξεχάσουν για όση ώρα βρίσκονται στο αυτοκίνητο το κινητό τους τηλέφωνο, η Nissan είχε την εξής ιδέα: δημιούργησε μια θήκη στο κεντρικό υποβραχιόνιο ενός Juke, η οποία μπλοκάρει όλα τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα. Mε αποτέλεσμα, αν τοποθετηθεί εκεί, το κινητό να είναι ουσιαστικά ανενεργό.

Η θήκη αυτή είναι στην ουσία ένας «κλωβός Faraday», μια διάταξη δηλαδή αγώγιμων υλικών που απορροφά την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία και την ακυρώνει. Μέσα σε αυτή τη θήκη, το τηλέφωνο δεν έχει σήμα ούτε μπορεί να συνδεθεί με άλλες συσκευές μέσω Bluetooth. Μπορεί όμως να είναι συνδεδεμένο στο Multimedia σύστημα του αυτοκινήτου μέσω της θύρας aux ή USB.

 

Κάποιοι θα αναρωτηθούν γιατί, λοιπόν, υπάρχουν τα σύγχρονα συστήματα ανοιχτής ακρόασης, οι δυνατότητες προβολής των μηνυμάτων ή ακόμα και του λειτουργικού συστήματος του τηλεφώνου στις οθόνες των αυτοκινήτων. Υπάρχουν ακριβώς όπως και το GPS, αλλά όχι για να κοιτάει την οθόνη ο οδηγός την ώρα που οδηγεί. Σύμφωνα με έρευνες, ακόμα και με την ανοιχτή ακρόαση, όταν ο οδηγός μιλάει στο κινητό τηλέφωνο, διατηρώντας τα χέρια στο τιμόνι και το βλέμμα στο δρόμο, διατρέχει μεγάλο κίνδυνο. Διότι το μυαλό του επικεντρώνεται στη συζήτηση και όχι στα ερεθίσματα από το περιβάλλον.

Όσοι έχετε ή σκέπτεστε να αγοράσετε Juke μην ανησυχείτε ότι θα χάσετε την επαφή σας με το αγαπημένο σας κινητό. Προς το παρόν η ιδέα της Nissan είναι στο στάδιο της πρότασης και της εξέλιξης. Και πιθανώς να μην την χρειαστούμε ποτέ, αν κάνουμε απλώς τη σοφή κίνηση να απαντάμε στις κλήσεις, στα μηνύματα και στα mail μας όταν δεν οδηγούμε.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!