Skoda Kodiaq: SUV, 7θέσιο και μόνο από 22.000 ευρώ!
Η VW πρέπει να αρχίσει να «φοβάται» πλέον τη θυγατρική της Skoda, η οποία αξιοποιεί ιδανικά τις…πάσες της μητρικής της εταιρείας και «σκοράρει» με εξαιρετικά μοντέλα σε πιο συμφέρουσες τιμές. Σε αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε και το ελκυστικό στυλ των Skoda νέας γενιάς, που εντυπωσίασε ακόμη και τη BMW σε τέτοιο βαθμό, ώστε να προσλάβει τον πρώην ντιζάινερ της τσέχικης μάρκας, Γιόζεφ Κάμπαν, ως δικό της αρχισχεδιαστή!
Το τελευταίο –και δυνατότερο- χτύπημα της Skoda γίνεται από μία επιβλητική καφέ αρκούδα, που ονομάζεται Kodiaq. Ετσι βάφτισε η εταιρεία το μεγαλοπρεπέστερο μοντέλο της σύγχρονης ιστορίας της, με το οποίο μπήκε δυναμικά στην κατηγορία των οικογενειακών SUV και σκόρπισε τον πανικό στον ανταγωνισμό, αλλά και στο αδελφό μοντέλο VW Tiguan.
Τα δύο αυτοκίνητα μοιράζονται το ίδιο πάτωμα, όμως το Kodiaq έχει 4,70 μ. μήκος και ένα μεταξόνιο 2,79 μ., που επιτρέπει την τοποθέτηση και μίας τρίτης σειράς καθισμάτων. Ακόμη και στην επταθέσια εκδοχή του, το τσέχικο SUV προσφέρει τεράστιους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, ενώ εντυπωσιάζει με μία σειρά έξυπνων λύσεων (simply clever), όπως τον ξύστη πάγου στο καπάκι του ρεζερβουάρ ή τα προστατευτικά φιλέτα με ελατήρια στις πόρτες, ώστε να μην γρατσουνίζονται στις μικροεπαφές.
Σχεδιασμός, χώροι
Ο σχεδιασμός του αμαξώματος είναι αρχοντικός, το αυτοκίνητο μεταδίδει μία premium αύρα και διακρίνεται για το τετραγωνισμένο σχήμα του με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και την επιβλητική μάσκα. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην αεροδυναμική με τον αντίστοιχο συντελεστή οπισθέλκουσας να περιορίζεται στο 0,33 και να επιτρέπει υψηλές μέσες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο χωρίς ενοχλητικούς αεροστροβιλισμούς.
Στο εσωτερικό κυριαρχεί το μοντέρνο ντιζάιν σε συνδυασμό με ποιοτικά υλικά, αν και βρίσκονται ένα κλικ πιο κάτω από τα αντίστοιχα του VW Tiguan. Η Skoda προσφέρει πολλές δυνατότητες αναβάθμισης με δέρμα, κρυφό φωτισμό, ηλεκτροκίνητη πίσω πόρτα, κλπ. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι διαιρούμενη και κυλιόμενη, ενώ στην – προαιρετική - τρίτη σειρά βολεύονται κατά κύριο λόγο παιδιά.
Στα χάιλαϊτ περιλαμβάνεται και η έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών με υψηλή ευκρίνεια και εξαιρετικές δυνατότητες συνδεσιμότητας με το Smartphone και το Διαδίκτυο. Μάλιστα περιλαμβάνει τη λειτουργία Care Connect, που προβλέπει κλήσεις έκτακτης ανάγκης, επικοινωνία με οδική βοήθεια και πρόσβαση στα δεδομένα του αυτοκινήτου από μακριά.
Εντυπωσιακών προδιαγραφών είναι και ο χώρος αποσκευών με 720 λίτρα όγκο στην πενταθέσια εκδοχή και 90 λίτρα λιγότερα στην επταθέσια, με δυνατότητα παραγγελίας διπλού πατώματος και σχεδόν δύο μέτρα μήκος με αναδιπλωμένες τις πλάτες των καθισμάτων της μεσαίας και της τρίτης σειράς. Ό,τι πρέπει για μετακόμιση λοιπόν.
Οδηγώντας
Ευχάριστη έκπληξη απετέλεσε ο βενζινοκινητήρας της βασικής έκδοσης 1.4 TSI με 125 ίππους και σε συνδυασμό με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και εμπροσθοκίνηση. Η ισχύς του επαρκεί απόλυτα για τον ενάμιση τόνο βάρους του Kodiaq, με τις επιδόσεις να είναι κάτι παραπάνω από συμπαθητικές (0-100 χλμ./ώρα σε 10,5’’, τελική 190 χλμ./ώρα) και την κατανάλωση να κυμαίνεται γύρω στα 8,3 λίτρα αμόλυβδη ανά 100 χλμ. Ετσι βρίσκεται αρκετά πάνω από την εργοστασιακή τιμή των 6,0 λίτρων, ωστόσο κυμαίνεται σε αποδεκτά επίπεδα για τον όγκο, το βάρος και τις διαστάσεις του αυτοκινήτου. Μας άρεσε επίσης η πολιτισμένη λειτουργία του τετρακύλινδρου μοτέρ και η άψογη συνεργασία του με το σαφές χειροκίνητο κιβώτιο.
Το Kodiaq διακρίνεται για την ευελιξία του, πατά πολύ σταθερά στον δρόμο και ξεδιπλώνει το πραγματικό του ταλέντο εκτός πόλης, όπου καταγράφει υψηλές ταχύτητες με χαμηλά επίπεδα θορύβου και άνεση, χάρη στην πολύ καλή απόσβεση των κραδασμών από τις κακοτεχνίες. Γενικότερα, δεν εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στροφές, όπου οι αντιδράσεις του είναι ομαλές και προοδευτικές, ενώ εντυπωσιάζει με υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης.
Για τα χωμάτινα κομμάτια, μπορεί να τα βγάλει εύκολα πέρα σε μέτριας δυσκολίας διαδρομές, χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος (18,7 εκατοστά) και στις ειδικά ρυθμισμένες αναρτήσεις. Ωστόσο η απουσία τετρακίνησης στη βασική έκδοση, δεν του επιτρέπει να κινηθεί σε δύσβατα σημεία εκτός δρόμου.
Τιμή, εξοπλισμός
Ο σεβασμός της Skoda προς τους πελάτες της αποτυπώνεται εύγλωττα στη βασική έκδοση Ambition των 125 ίππων, που κοστίζει μεν μόνον 22.000 ευρώ, όμως ο εξοπλισμός της μπορεί να χαρακτηριστεί δικαιολογημένα ασυναγώνιστος για ένα μεσαίο, επταθέσιο SUV. Σε αυτόν περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων διζωνικός κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, αισθητήρες βροχής και προβολέων, φώτα ημέρας LED, Hill Start Assist, 9 αερόσακοι, ηχοσύστημα, κυλιόμενα και διαιρούμενα πίσω καθίσματα, κλπ.
Skoda Kodiaq 1.4 TSI 125 PS
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Tετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, 1.395 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 125 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 200 Nm στις 1.400 σ.α.λ., μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 720 έως 2.065 χιλιοστά, μήκος/πλάτος/ύψος 4.697/1.882/1.676 χιλιοστά.
Επιδόσεις
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 10,5’’, τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 6,0 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!