Πώς θα μειωθούν στο μισό οι θάνατοι από τροχαία;
Παρά την αύξηση των οχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους κάθε χρόνο, υπάρχει μείωση των νεκρών από τροχαία ατυχήματα. Το 2016, σημειώθηκαν 2% λιγότεροι θάνατοι στους δρόμους, σε σχέση με το 2015. Ωστόσο, ακόμα και αυτός ο αριθμός των 25.500 ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους, είναι πολύ μεγάλος.
Πιεζόμενη από οργανώσεις οδικής ασφάλειας, η Ε.Ε. αναμένεται να αλλάξει το νομικό πλαίσιο, που αφορά στον υποχρεωτικό εξοπλισμό ενεργητικής ασφάλειας των οχημάτων, μέσα στο 2017. Έτσι, εκτός από υποχρεωτικά σήμερα –μεταξύ άλλων- συστήματα ABS, ESP και ελέγχου της πίεσης των ελαστικών, θα ζητηθεί από τους κατασκευαστές τόσο των φορτηγών, όσο και των επιβατικών οχημάτων να εντάξουν στον βασικό εξοπλισμό των οχημάτων τους το σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου και αυτόνομης πέδησης.
Το σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου (Blind Spot Monitor), χρησιμοποιεί αισθητήρες, που εντοπίζουν οχήματα τα οποία κινούνται εκτός του πεδίου ορατότητας, που εξασφαλίζουν οι καθρέφτες πλευρικά ή πίσω και ειδοποιεί αντίστοιχα τον οδηγό. Τα συστήματα αυτόνομης πέδησης (Autonomous Braking System), μέσω αισθητήρων ή καμερών, ειδοποιούν τον οδηγό για πιθανότητα πρόσκρουσης με άλλο όχημα ή πεζό και, αν αυτός δεν αντιδράσει έγκαιρα, φρενάρουν αυτόματα το όχημα.
Καθώς τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα συμβαίνουν σε αστικές περιοχές και αφορούν συγκρούσεις με δικυκλιστές, ποδηλατιστές και πεζούς, που αποτελούν και τις πιο ευάλωτες ομάδες χρηστών των δρόμων, τα συστήματα αυτά αναμένεται να μειώσουν σημαντικά τις απώλειες ζωής.
Ήδη, κατασκευαστές έχουν δώσει στατιστικά στοιχεία, που δείχνουν ότι μοντέλα τους με αυτά τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας, εμπλέκονται σε ως και 70% λιγότερα ατυχήματα, σε σχέση με τα ίδια μοντέλα, που δεν διαθέτουν ανάλογο εξοπλισμό.
Με αυτά τα δεδομένα, ο στόχος των νέων νόμων για μείωση στο μισό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα το 2020 σε σχέση με το 2010, μάλλον δεν θα πρέπει να θεωρείται ουτοπικός.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!