Giulietta Veloce, μία συναρπαστική Ιταλίδα από την Alfa Romeo

Giulietta Veloce, μία συναρπαστική Ιταλίδα από την Alfa Romeo
Η ανανεωμένη Alfa Romeo Giulietta σαγηνεύει με τα κάλλη της, κάτι που ισχύει ακόμη περισσότερο στη σπορ έκδοση των 240 καθαρόαιμων ίππων, που ονομάζεται πλέον Veloce και όχι Quadrifoglio Verde!

Δεν περιμέναμε από την Alfa Romeo να διαφοροποιήσει σημαντικά την ανανεωμένη Giulietta, καθώς το σχήμα της παραμένει ελκυστικό, ακόμη και μετά από αρκετά χρόνια στην αγορά. Έτσι, με προσεκτικές πινελιές στους προφυλακτήρες, τη μάσκα και τα φωτιστικά σώματα φρεσκαρίστηκε, ώστε να συνεχίσει να είναι ένα από τα ομορφότερα μικρομεσαία μοντέλα! Το νέο έμβλημα της φίρμας, μαζί με τα ανασχεδιασμένα λογότυπα που τοποθετούνται σε διαφορετική θέση θα τα προσέξει κάποιος φανατικός της μάρκας ή ένας πολύ παρατηρητικός, ενώ η μετονομασία της κορυφαίας έκδοσης που οδηγούμε, από QV σε Veloce «κλείνει» το κομμάτι των αλλαγών.

Εσωτερικός σχεδιασμός και ευρυχωρία

Η καμπίνα της Giulietta έχει σύγχρονη όψη, είναι κατασκευασμένη από ποιοτικά υλικά και μάλιστα, η συναρμογή είναι πολύ καλή, δίνοντας έναν premium αέρα. Η απομίμηση ανθρακονήματος στο ταμπλό της Veloce δίνει έναν σπορ τόνο και το σύστημα πολυμέσων UConnect με την οθόνη αφής εκτός από τις πολλές επιλογές συνδεσιμότητας, παρέχει εκτενή πληροφόρηση σε ό,τι αφορά τη σπορ οδήγηση ή και την οικονομία καυσίμου. Ένα στοιχείο που μας άρεσε πολύ ήταν το ενσωματωμένο χρονόμετρο, το οποίο μετρά τις επιταχύνσεις από στάση και τις επιδόσεις γενικότερα! Επιστρέφοντας στα της καμπίνας, οι χώροι που προσφέρονται δεν είναι οι κορυφαίοι που συναντάς στην κατηγορία, ωστόσο επαρκούν για την άνετη φιλοξενία τεσσάρων ενηλίκων «λογικών» διαστάσεων. Η θέση του οδηγού διαθέτει κάθισμα πολλών ρυθμίσεων που θα βολέψει κάθε σωματότυπο, ένα σημαντικό στοιχείο σε ένα σπορ μοντέλο, ενώ από την άλλη ο χώρος αποσκευών κρίνεται ως επαρκής, με χωρητικότητα στα 350 λίτρα. Να σημειώσουμε πάντως την έλλειψη αποθηκευτικών χώρων για μικροαντικείμενα, που συνιστά παράλειψη των Ιταλών.

Κινητήρας, επιδόσεις

 

Εκεί που η Giulietta Veloce διαφοροποιείται σε μεγάλο βαθμό από τις υπόλοιπες «αδελφές» της, είναι στον κινητήρα. Η κορυφαία έκδοση Veloce εφοδιάζεται με ένα μοτέρ βενζίνης, χωρητικότητας 1.750 κυβικών εκατοστών, το οποίο με τη βοήθεια του τούρμπο αποδίδει την εντυπωσιακή ισχύ των 240 ίππων και των 340 Nm ροπής. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο ιταλικό μικρομεσαίο μοντέλο είναι εξαιρετικές, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται μέσα σε μόλις 6,0 δευτερόλεπτα, σύμφωνα με τις μετρήσεις του εργοστασίου. Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 244 χλμ./ώρα, ενώ οι επιταχύνσεις εν κινήσει είναι δυναμικές και άμεσες, όπως αρμόζει σε ένα σπορ μικρομεσαίο. Το εξάρι αυτόματο κιβώτιο TCT, τύπου διπλού συμπλέκτη είναι η μόνη επιλογή που έχει ο αγοραστής και σε κάθε περίπτωση, φροντίζει ώστε να αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τους 240 ίππους του κινητήρα. Μόνη ένσταση που έχουμε, είναι οι... πρωτοβουλίες που παίρνει στη χειροκίνητη λειτουργία, όπως το ανέβασμα στον κόφτη ή το κατέβασμα σχέσης αν πατηθεί τέρμα το γκάζι. Κατά τα λοιπά, οι αλλαγές πραγματοποιούνται έγκαιρα και γρήγορα, ενώ σπάνια θα νιώσεις πως καθυστέρησε σε κάποια αντίδρασή του. Ο 1.750 TBi αρχίζει να «ιδρώνει» μόνο όταν η συζήτηση πάει προς την κατανάλωση, καθώς εκείνη δεν πέφτει εύκολα κάτω από τα 10 λίτρα ανά 100 χλμ. Τα 6,8 λίτρα που λέει η Alfa Romeo αποτελούν πάντως όνειρο θερινής νυκτός, κάτι λογικό και αναμενόμενο για ένα βενζινοκίνητο μοντέλο υψηλών επιδόσεων με 240 άλογα ισχύ!

Στον δρόμο

Μόλις καθίσεις στο αριστερό κάθισμα της Giulietta Veloce, διακρίνεις το χαρακτήρα της και καταλαβαίνεις πού έδωσαν προτεραιότητα οι άνθρωποι της Αlfa Romeo. Από τα πρώτα χιλιόμετρα συμβίωσης πίσω από το τιμόνι αντιλαμβάνεσαι, ότι οδηγείς κάτι ξεχωριστό, με έμφαση στην απόλαυση του χειριστή και όχι στη διεκπεραιωτική μεταφορά του. Ο ισχυρός κινητήρας με τον βαθύ, μπάσο ήχο προκαλεί να πιέσεις σε κάθε στιγμή και σε ανταμείβει με οδηγική ηδονή, όταν το κάνεις! Το άμεσο τιμόνι έχει εξαιρετική αίσθηση και πληροφόρηση, τα φρένα είναι πανίσχυρα και αποτελεσματικά και το στιβαρό πλαίσιο αποτελεί εγγύηση στις στροφές! Το ηλεκτρονικό διαφορικό eQ2 εξαλείφει την όποια υποψία υποστροφής τείνει να εμφανιστεί στο όριο και το πίσω μέρος βοηθά με τη συμμετοχικότητά του στην τοποθέτηση του αυτοκινήτου, παρουσιάζοντας μια ολοκληρωμένη σπορ εικόνα, τιμώντας τις παραδόσεις της Alfa Romeo. Βέβαια, όλα αυτά δεν σημαίνουν ότι δεν προσφέρεται η Giulietta Veloce και για χαλάρωση, καθώς στον αυτοκινητόδρομο κινείται με άνεση και πολύ καλή ποιότητα κύλισης, χωρίς να κουράζει. Ο πολύπλευρος χαρακτήρας της οφείλεται και στο σύστημα DNA, που μέσα από τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Dynamic, Natural, All Weather) σχεδόν... μεταμορφώνει τη Giulietta και την προσαρμόζει στα μέτρα της κάθε περίστασης.

Στο δια ταύτα

Η Alfa Romeo απέδειξε με τη εκρηκτική Giulietta Veloce, ότι δεν ξέχασε την τέχνη των ερωτεύσιμων μοντέλων μαζικής παραγωγής! Ετσι, ακούγονται μεν πανάκριβα τα 36.000 ευρώ που κοστίζει, όμως το συγκεκριμένο μοντέλο αξίζει και το τελευταίο ευρώ, που θα κληθείς να καταθέσεις για να το αποκτήσεις. Πολύ περισσότερο, καθώς ο εξοπλισμός του κρίνεται πλήρης, ενώ προσφέρει και μία ανεκτίμητα συναρπαστική αίσθηση οδήγησης.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, τούρμπο, 1.742 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 240 ίπποι στις 5.750 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 340Nm στις 2.000 σ.α.λ., αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς, μήκος/πλάτος/ύψος 4.351/1.798/1.465 χλστ.

Επιδόσεις (εργοστασιακές μετρήσεις)

Eπιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,0'', μέση κατανάλωση 6,8 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 157 γραμμάρια ανά χλμ.

Εξοπλισμός

Έξι αερόσακοι, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, αυτόματος κλιματισμός, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί/θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, σύστημα πολυμέσων UConnect με οθόνη αφής, φώτα ημέρας LED με Bi-Xenon προβολείς, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!