Νissan Qashqai 135 ίππων σε «ειδική προσφορά»
Η ελληνική αντιπροσωπεία της Nissan βελτίωσε το βενζινοκίνητο Qashqai των 1,2 λίτρων, παρέχοντας ταυτόχρονα επίσημη εγγύηση και πουλώντας το στην ασυναγώνιστη τιμή των 19.490 ευρώ.
Οι συστάσεις για το Nissan Qashqai είναι περιττές, αφού έχει καταφέρει να γίνει σημείο αναφοράς σε Ευρώπη και Ελλάδα στην κατηγορία των crossover. Το μοντέλο που διατίθεται στην αγορά βρίσκεται στο δρόμο προς την ανανέωση καθώς λανσαρίστηκε το 2014, όμως η ελληνική αντιπροσωπεία, Νικ. Ι. Θεοχαράκης τονώνει το αγοραστικό ενδιαφέρον με μια πολύ εύστοχη κίνηση. Συγκεκριμένα, ένα κιτ βελτίωσης διατίθεται για τη «μικρή» βενζινοκίνητη έκδοση με το τούρμπο μοτέρ των 1.2 λίτρων, ανεβάζοντας την ισχύ από τους 115 ίππους στους 135 και τη ροπή στα 210 Nm, από τα 190.
Στόχος της ελληνικής αντιπροσωπείας είναι το μοντέλο της να γίνει πιο ανταγωνιστικό απέναντι στις άλλες προτάσεις της αγοράς, που συνοδεύονται από αντίστοιχους κινητήρες και μάλιστα, προσφέρει τη δυνατότητα τοποθέτησης του πακέτου ακόμη και στους παλαιότερους κατόχους του αυτοκινήτου. Το «βελτιωμένο» Qashqai δεν... μεταμορφώθηκε μετά από την αύξηση της συνολικής ισχύος, όμως κινείται πιο σβέλτα και όσο περισσότερο πιέζει ο οδηγός, τόσο νιώθει τη διαφορά, αν έχει οδηγήσει το «απλό». Η κορυφή της καμπύλης της ροπής έχει μετατοπιστεί προς τις υψηλότερες στροφές ανά λεπτό, οπότε στις «χαμηλές» το μοτέρ ίσως είναι λίγο πιο ράθυμο από ό,τι στην εργοστασιακή του εκδοχή. Η εν λόγω υστέρηση δεν γίνεται πάντως αντιληπτή στην καθημερινότητα και σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως μειονέκτημα, αφού γρήγορα η έκδοση των 135 ίππων παίρνει με τη σπιρτάδα της το... αίμα της πίσω.
Για την ακρίβεια, τα σχεδόν 11 δευτερόλεπτα που απαιτεί το Qashqai 1.2 DIG-T των 115 ίππων γίνονται σκέτα 10 στην ισχυρότερη βερσιόν, με τις τιμές των ρεπρίζ (εν κινήσει επιταχύνσεις) να είναι επίσης καλύτερες. Στην ουσία, το πακέτο προσφέρει το κάτι παραπάνω που ίσως αναζητούσε ο πιο ανήσυχος οδηγός και εφόσον προσφέρεται από την επίσημη αντιπροσωπεία, συνοδεύεται και από εγγύηση καλής λειτουργίας ώστε ο αγοραστής να έχει το... κεφάλι του ήσυχο. Κατά τα άλλα, ο κινητήρας παραμένει ελαστικός και πολιτισμένος σε λειτουργία, δίχως να ενοχλεί με κραδασμούς την καμπίνα των επιβατών και χωρίς να παράγει περισσότερο θόρυβο. Μόνο ο ελαφρώς τονισμένος ήχος της «σκάστρας» (βαλβίδα ανακούφισης τούρμπο) θα βάλει σε υποψίες τους εξαιρετικά παρατηρητικούς οδηγούς. Όσον αφορά την κατανάλωση βενζίνης, αυτή είναι ελαφρώς αυξημένη, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας χρειαστήκαμε 7,9 με 8,4 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης.
Κατά τα λοιπά, δεν υπάρχει καμία απολύτως διαφοροποίηση από τη γνωστή μας έκδοση των 115 ίππων. Αυτό σημαίνει πως η ποιοτική και ευρύχωρη καμπίνα φιλοξενεί άνετα τέσσερις, ή και πέντε επιβάτες, το πορτμπαγκάζ με τα 430 λίτρα χωρητικότητας βολεύει τις αποσκευές μιας οικογένειας και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλήρης. Η πανοραμική θέση οδήγησης προσφέρει εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, ενώ δεν λείπουν οι πρακτικές θήκες για τα καθημερινά μας αντικείμενα, που μας «λύνουν» τα χέρια. Στο δρόμο, το Qashqai είναι σίγουρο και ασφαλές, προβάλλοντας έναν ξεκάθαρα οικογενειακό χαρακτήρα. Στις στροφές γέρνει όσο πρέπει, κρατάει υποδειγματικά και ελέγχεται πανεύκολα.
Το τιμόνι έχει καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας αίσθηση και τα ισχυρά φρένα αντέχουν στη σκληρή χρήση, γεμίζοντας με σιγουριά τον οδηγό. Ο τελευταίος θα εκτιμήσει και τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του Qashqai, καθώς η ποιότητα κύλισης, σε συνδυασμό με τους περιορισμένους αεροδυναμικούς θορύβους, κρατά ξεκούραστους τους επιβάτες στις μεγάλες διαδρομές.
Συνοψίζοντας, δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως η ελληνική αντιπροσωπεία έφτιαξε μια έκδοση που θα έπρεπε να ερχόταν σαν επιλογή από το ίδιο το εργοστάσιο και απευθύνεται σε όποιον αποζητά την επιπλέον ισχύ, χωρίς τα φορολογικά μειονεκτήματα ενός μεγαλύτερου σε κυβισμό κινητήρα. Η μικρή αύξηση της κατανάλωσης δεν είναι ικανή να χαλάσει την εικόνα του Qashqai με τους 135 ίππους, ειδικά όταν το πακέτο προσφέρεται με 500€ επιπλέον από τη βασική τιμή του μοντέλου (18.990€), δηλαδή ένα απολύτως λογικό ποσό. Αξίζει να σημειωθεί πως η εν λόγω βελτίωση διατίθεται και για τα Juke/Pulsar με τον ίδιο κινητήρα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, τούρμπο, 1.197 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 135 ίπποι στις 5.100 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 210 Nm στις 3.800 σ.α.λ., χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, μετάδοση της κίνησης εμπρός, μήκος/πλάτος/ύψος 4.377/1.806/1.590 χλστ.
Εξοπλισμός
Έκδοση Energy
Έξι αερόσακοι, σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, Air Condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, Cruise Control, ηχοσύστημα με θύρα USB/AUX, ηλεκτρικοί/θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες
Έκδοση Acenta (επιπλέον της Energy)
Αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, καθαριστήρες με αισθητήρες βροχής, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Έκδοση N-Connecta (επιπλέον της Acenta)
Κάμερα περιμετρικής θέασης, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί και εκκίνησης με μπουτόν, ηχοσύστημα με οθόνη αφής επτά ιντσών, σύστημα πλοήγησης, δικτυακές υπηρεσίες και σύνδεση με smartphone, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης, εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέπτης, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.
Έκδοση Techna (επιπλέον της N-Connecta)
Φιμέ κρύσταλλα πίσω θυρών, γυάλινη οροφή, προβολείς Bi-LED με αυτόματη ρύθμιση ύψους, ημιδερμάτινα καθίσματα, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, κάθισμα οδηγού με ηλεκτρικές ρυθμίσεις, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!