Στο «στίβο μάχης» με τα καυτά ΜΙΝΙ John Cooper Works!
Οι γρήγορες εκδόσεις των μοντέλων της MINI είναι ιδιαίτερα αγαπητές στην Ελλάδα, ανεξαρτήτως μοντέλου, αφού δεν είναι λίγα τα Cooper S, τα Countryman S και τα Clubman S που βλέπουμε στους δρόμους μας. Ωστόσο, τα κορυφαία «εργαλεία» στην γκάμα τους φέρουν τη σφραγίδα John Cooper Works και αποτυπώνουν τον σπορ χαρακτήρα της βρετανικής μάρκας σε όλο το μεγαλείο της.
Το σήμα JCW το συναντάμε στο γνωστό τρίθυρο Cooper στην κλειστή, αλλά και την κάμπριο εκδοχή του, στο ανανεωμένο Countryman που έφτασε πρόσφατα στη χώρα μας και στο πρακτικό Clubman, που συνδυάζει τους χώρους με το στιλ. Όλα τους, κινούνται από έναν πανίσχυρο τούρμπο κινητήρα βενζίνης, με κυβισμό στα 2.0 λίτρα και απόδοση 231 ίππων, μαζί με 320 Nm ροπής στρέψης. Το εν λόγω μοτέρ χαρίζει εκπληκτικές επιδόσεις στα αυτοκίνητα καθώς προσφέρει συνεχή - σχεδόν... ηλεκτρική επιτάχυνση - η οποία μάλιστα συνοδεύεται από έναν βαθύ, μπάσο ήχο των εξατμίσεων, με σκασίματα κατά τις αλλαγές σχέσεων, όταν έχει επιλεχθεί το πρόγραμμα οδήγησης "Sport".
Η ελληνική εισαγωγική εταιρεία της MINI μας έδωσε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε τα μοντέλα αυτά, σε μια πολύ ενδιαφέρουσα διοργάνωση στο Παλιό Αεροδρόμιο του Ελληνικού. Η τύχη μας δεν σταματά εδώ, αφού δεν προβλεπόταν ένα απλό Test Drive, αλλά μας υπέβαλλαν σε δοκιμασίες... ικανοτήτων, τόσο στο στεγνό, όσο και στο βρεγμένο οδόστρωμα! Ο «στίβος μάχης» ξεκινούσε από μια ειδικά διαμορφωμένη διαδρομή, με γρήγορο σλάλομ στην αρχή και ένα μεγάλο πέταλο να ακολουθεί, πριν από την ευθεία που θα δοκιμάζαμε κατά πόσο τα φρένα-άγκυρες του τρίθυρου, κλειστού JCW που επιλέξαμε είναι αποτελεσματικά. Οι εκπαιδευτές-καθοδηγητές μας, είχαν ορίσει τα 50-60 χλμ./ώρα ως ανώτατο όριο ταχύτητας, που μπορεί να ακούγονται λίγα, όμως στην πράξη αποδείχθηκα υπεραρκετά και διασκεδαστικά. Για την ακρίβεια, ήταν το όριο, για να «σπάει» η πρόσφυση και να χρειάζονται μικροδιορθώσεις με το τιμόνι, προτού επέμβει διακριτικά το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, που μας απαγόρευσαν δια ροπάλου να το απενεργοποιήσουμε.
Η αίσθηση που αποκομίσαμε από τις γρήγορες και συνεχείς εναλλαγές πορείας ήταν κυριολεκτικά μοναδική, αφού το αυτοκίνητο άκουγε στην παραμικρή εντολή και την περνούσε άμεσα στο δρόμο. Ξεκολλούσε απόλυτα προβλέψιμα και αρκούσε μια μικρή αντίστροφη κίνηση στο (φοβερό σε αίσθηση και βάρος) καλοζυγισμένο τιμόνι, ώστε να επανέλθει στην επιθυμητή πορεία. Ταυτόχρονα, το DSC (δηλαδή το ESP στη «γλώσσα» της MINI) άφηνε ένα ιδιαίτερα εύλογο περιθώριο παιχνιδιού και δεν ευνούχιζε την οδηγική αίσθηση με κάποια πρόωρη ενεργοποίηση. Στη συνέχεια δοκιμάσαμε το κράτημα του αυτοκινήτου στο πέταλο και τέλος, πήραμε βαθιά ανάσα και επιστρατεύσαμε τα εκπληκτικά φρένα με τις τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός, για την πλήρη ακινητοποίηση του MINI JCW μας. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι άνθρωποι της MINI μας έδωσαν ένα ρολόι που μετρούσε τους σφυγμούς μας, οι οποίοι έφτασαν μέχρι και τους 105 με την ολοκλήρωση της δοκιμασίας, από τους 75 που βλέπαμε πριν ξεκινήσουμε. Δυστυχώς δεν είχαμε τη δυνατότητα να τους παρακολουθούμε και κατά τη διάρκεια της διαδρομής, όπου σίγουρα θα είχαν σκαρφαλώσει οι ενδείξεις στα…ουράνια!
Το επόμενο κεφάλαιο ξεκίνησε με τον αποχωρισμό μας από το τρίθυρο γκρι Cooper του πρώτου μέρους και τη μετάβασή μας σε ένα τετρακίνητο Clubman JCW ΑLL4. Αυτό το σκέλος της διοργάνωσης ήταν και το κερασάκι της τούρτας, αφού στο παιχνίδι «έμπαινε» και το βρεγμένο οδόστρωμα! Ξεκινώντας σε στεγνή ακόμη άσφαλτο, μαζέψαμε χιλιόμετρα και πραγματοποιήσαμε ένα φρενάρισμα στο νερό, που μας απέδειξε ότι ο άψογος χειρισμός των εκδόσεων αυτών είναι εφικτός κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Στο τέλος της υγρής πίστας έπρεπε να φρενάρουμε και πάλι με τα ίδια χιλιόμετρα, όταν οι ρόδες μας πατούσαν στο στεγνό και με την ακινητοποίηση, επιλέξαμε τη θέση "R" στο αυτόματο σασμάν και πραγματοποιήσαμε ένα J Turn! Όπως μας είπαν οι εκπαιδευτές, έπρεπε να αναπτύξουμε ταχύτητα περίπου 35 χλμ./ώρα με την όπισθεν και στη συνέχεια να στρίψουμε απότομα αριστερά το τιμόνι. Το νερό βοήθησε στην ολοκλήρωση της διαδικασίας και η «μούρη» του Clubman JCW μας βρέθηκε να προπορεύεται μέσα σε λίγα δέκατα του δευτερολέπτου. Ακριβώς εκεί, έπρεπε να επιλέξουμε ξανά το "D" και να συνεχίσουμε την πορεία μας για να βγούμε εκτός της βρεγμένης πίστας!
Η συναρπαστική εμπειρία που ζήσαμε στο Ελληνικό μας υπενθύμισε, γιατί αποτελούν –κατά πολλούς- οι κορυφαίες εκδόσεις των MINI σημείο αναφοράς των σπορ μοντέλων στην κατηγορία τους. Τα JCW είναι αυτοκίνητα εστιασμένα στην οδήγηση, προσφέρουν εξαιρετικές επιδόσεις, σε συνδυασμό με «ξυραφένια» οδική συμπεριφορά, που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο. Οι τιμές στην Ελλάδα ξεκινούν από τις 32.802 €! Αναλυτικά ο τιμοκατάλογος στην εικόνα που παραθέτουμε παρακάτω.
Μοναδικές Στοιχηματικές Αποδόσεις, Άμεσες Αναλήψεις & Καλύτερη Εξυπηρέτηση (21+)!
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!