Ενας Αμερικανός στην Ευρώπη (pics & vid)
Ρίχνοντας μια ματιά στον κατάλογο των μοντέλων της Ford για την αμερικανική αγορά, παρατηρείς πως λίγα είναι εκείνα που τα συναντάς εντός Ευρώπης και αυτό γιατί η φίρμα επιλέγει να λανσάρει διαφορετικά αυτοκίνητα στη Γηραιά Ήπειρο, από εκείνα που προσφέρει στις ΗΠΑ. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που ένα μοντέλο-ορόσημο για τη μάρκα πέρασε τον... Ατλαντικό, το οποίο δεν είναι άλλο από τη Mustang και από ότι φαίνεται, αυτό ήταν μόνον η αρχή. Το εντυπωσιακό Edge, ένα μεγάλο και πολυτελές SUV, έρχεται με... φόρα, για να κερδίσει μέρος των πωλήσεων σε μία κατηγορία υψηλού γοήτρου και απέναντι σε παραδοσιακές δυνάμεις του χώρου.
Το πρώτο που σε εντυπωσιάζει στο Edge, είναι η επιβλητική, σχεδόν «ψαρωτική» εμφάνισή του. Η μεγάλη μάσκα, μαζί με τις έντονες ακμές που διατρέχουν το εμπρός μέρος παίζουν σημαντικό ρόλο στη συνολική του εικόνα, μαζί φυσικά με τα διάφανα φωτιστικά σώματα πίσω, τα οποία μοιάζουν σαν να ενώνονται. Οι εντυπωσιακές διαστάσεις του (4.808 χλστ μήκος) προσδίδουν κύρος και δυναμισμό και ταιριάζουν τέλεια με τις μεγάλες ζάντες ελαφρού κράματος, που γεμίζουν τους θόλους. Η καμπίνα του Ford Edge βολεύει μέχρι και πέντε ενήλικες με χαρακτηριστική άνεση, ακόμη κι αν πρόκειται για πολύωρη διαδρομή. Το πορτμπαγκάζ με τη μεγάλη χωρητικότητα (602 λίτρα ή 800 αν φορτωθεί μέχρι την οροφή) αναλαμβάνει την «φιλοξενία» των αποσκευών, ενώ οδηγός και συνοδηγός έχουν στη διάθεσή τους πολυλειτουργικά καθίσματα, που ρυθμίζονται προς πάσα κατεύθυνση και προσαρμόζονται τέλεια σε κάθε σωματότυπο.
Από την άλλη, η ποιότητα των υλικών ικανοποιεί, όπως συμβαίνει και με τη συναρμογή. Τα πλαστικά είναι μαλακά, με ευχάριστη υφή και τα νίκελ διακοσμητικά που συναντάμε στην κεντρική κονσόλα αναβαθμίζουν το εσωτερικό και χαρίζουν έναν πιο ευχάριστο τόνο στην καμπίνα. Βεβαίως, το γνωστό σύστημα πολυμέσων SYNC II της Ford, που βρίσκουμε στην κεντρική οθόνη αφής των οκτώ ιντσών, προσδίδει έναν χαρακτήρα high tech στο πολυτελέςSUV. Το εν λόγω infotainment υποστηρίζει τη σύνδεση με smartphone, την αναπαραγωγή μουσικής από εξωτερικές πηγές, τις φωνητικές εντολές και την πλοήγηση. Τέλος, εκτός από τις απαραίτητες θήκες για μικροαντικείμενα, η Ford έχει προβλέψει και έχει δημιουργήσει και κάποιες με καπάκι, ώστε να προστατεύονται τα προσωπικά είδη του ιδιοκτήτη από «αδιάκριτα» βλέμματα!
Στην Ελλάδα, όποιος ενδιαφέρεται για το Ford Edge έχει να διαλέξει ανάμεσα σε δύο παραλλαγές του 2.0 TDCi πετρελαιοκινητήρα της μάρκας. Εμείς, οδηγήσαμε την εκδοχή με τους 180 ίππους (η ισχυρότερη με τα δύο τούρμπο αποδίδει 210) και τα 400 Nm ροπής. Το τετρακύλινδρο σύνολο επαρκεί και με το παραπάνω για την άνετη κίνηση του ογκώδους SUV, ενώ συνοδεύεται από ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και τετρακίνηση στον στάνταρ εξοπλισμό. Τα 0-100 χλμ./ώρα μόλις που σπάνε το φράγμα των 10 δευτερολέπτων (9,9'') στις μετρήσεις του εργοστασίου, με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 200 χλμ./ώρα ακριβώς. Η απόκριση του μοτέρ στις βαθιές πιέσεις του γκαζιού την ώρα που το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση, είναι ικανοποιητική και «τραβάει» άνετα για προσπέραση ακόμη και με πλήρες φορτίο, χωρίς να δίνει την αίσθηση στον οδηγό ότι χρειάζεται περισσότερη ισχύ. Από την άλλη, το αυξημένο βάρος του αμαξώματος, σε συνδυασμό και με την τετρακίνηση, ανεβάζουν ελαφρώς την κατανάλωση, χωρίς να ξεφεύγει ωστόσο από το λογικό πλαίσιο της κατηγορίας. Η μάρκα ανακοινώνει πως 5,9 λίτρα πετρελαίου είναι αρκετά για την κάλυψη 100 χιλιομέτρων σε μικτές συνθήκες, όμως η συγκεκριμένη τιμή μπορεί να επιτευχθεί μόνο σε συνθήκες εργαστηρίου. Εμείς, μετρήσαμε 10,4 λίτρα σε φυσιολογικούς ρυθμούς, ενώ είδαμε και 9,2 λίτρα για την ίδια απόσταση με προσοχή στο γκάζι και εκμετάλλευση της περίσσειας ροπής του κινητήρα, κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό για τα δεδομένα του μοντέλου.
Όταν κάτσεις πίσω από το τιμόνι του Edge, περιμένεις να δεις αν η παραδοσιακά καλή οδική συμπεριφορά των Ford έχει περάσει και σε εκείνο. Τα πρώτα μέτρα δείχνουν πως έχει γίνει καλή δουλειά με τις αναρτήσεις και τη ρύθμισή τους για την απορρόφηση των κραδασμών, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι υποδειγματική. Μέσα στην πόλη δεν δυσκολεύεται -όσο θα περίμενε κανείς κρίνοντας από τις εξωτερικές του διαστάσεις-, χάρη στα πολλά βοηθήματα που έχει για το παρκάρισμα σε οριακού εμβαδού θέσεις, ενώ βοηθά με την καλή ορατότητά της η υπερυψωμένη θέση οδήγησης. Εκεί που θα σε εντυπωσιάσει όμως το Edge, είναι σε ορεινές διαδρομές με στροφές, όπου κρύβει περίτεχνα τον όγκο του και δίνει την αίσθηση ενός σημαντικά μικρότερου αυτοκινήτου. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και μεταφέρει τις απαραίτητες πληροφορίες στα χέρια του οδηγού, οι αναρτήσεις δεν επιτρέπουν στο αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις και τα φρένα είναι εξαιρετικά σε απόδοση, αλλά και αντοχή. Το όριο της πρόσφυσης είναι αρκετά πιο ψηλά από τις απαιτήσεις του παραδοσιακού αγοραστή της κατηγορίας και μόνο σε περίπτωση υπερβολής θα εμφανιστεί μια τάση υποστροφής, η οποία θα «σβήσει» γρήγορα χάρη στην τετρακίνηση και το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας.
Εγκαταλείποντας την άσφαλτο, το Edge δείχνει αρκετές δυνατότητες, αν και δεν φτιάχτηκε βέβαια για το Ράλι Ντακάρ ή το Camel Trophy. Θα περάσει από ελαφρώς κακοτράχαλα σημεία και δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα στην άμμο, το χιόνι ή τη λάσπη, ωστόσο η μεγάλη διάσταση των τροχών (φτάνουν έως και τις 20 ίντσες), σε συνδυασμό με την περιορισμένη απόσταση από το έδαφος θα βάλουν γρήγορα τα όρια σε δύσβατο έδαφος.
Το νέο Ford Edge στοχεύει σε κάποιον που επιθυμεί ένα επιβλητικό και εντυπωσιακό αυτοκίνητο, καλά εξοπλισμένο και λίγο διαφορετικό, από τις «παραδοσιακές» προτάσεις των εταιρειών που συνήθως «παίζουν» σε αυτή την κατηγορία. Όσοι συγκινούνται από την... αμερικάνικη φιλοσοφία του και -κυρίως- είναι σε θέση να διαθέσουν 60.660€ που κοστίζει η βασική έκδοση, θα αποκτήσουν ένα ολοκληρωμένο και ασφαλές SUV που κοιτάει στα μάτια τον ανταγωνισμό.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας, 1.997 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 180 ίπποι στις 5.100 σ.α.λ., μεγίστη ροπή 400 Nm στις 4.600 σ.α.λ., χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, χώρος αποσκευών από 602 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.808/1.928/1.692 χλστ.
Επιδόσεις (εργοστασιακές μετρήσεις)
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9'', τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 5,9 λίτρα ανά 100 χλμ, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 149 γραμμάρια ανά χλμ.
Εξοπλισμός
Έκδοση Trend
Επτά αερόσακοι, σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα αυτόματης κατανομής της ροπής μεταξύ των τροχών, σύστημα προστασίας από ανατροπή, σύστημα ενεργής ακύρωσης εξωτερικών θορύβων (Active Noise Control), Cruise Control, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέπτης, εκκίνηση κινητήρα με κουμπί Ford Power, σύστημα πολυμέσων Ford SYNC II με οθόνη αφής οκτώ ιντσών και Bluetooth/AUX/USB/SD Card Reader, εννέα ηχεία, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι/θερμαινόμενοι/αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών
Έκδοση Titanium (επιπλέον της Trend)
Νίκελ διακοσμητικά στο εξωτερικό, δύο απολήξεις της εξάτμισης, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αυτόματη εναλλαγή μεγάλης σκάλας φώτων, σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων, ηλεκτρική λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, κρυφός φωτισμός εσωτερικού, προβολείς Ford Adaptive LED, αερόσακοι στις ζώνες ασφαλείας των δύο πίσω εξωτερικών θέσεων, Adaptive Cruise Control, σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος, θερμοανακλαστικό παρμπρίζ, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών διαφορετικής σχεδίασης
Έκδοση Sport (επιπλέον της Titanium)
Σπορ ανάρτηση, διαφορετική σχεδίαση προφυλακτήρων, πεντάλ αλουμινίου, σύστημα πλοήγησης με ηχοσύστημα δώδεκα ηχείων, τιμόνι μεταβλητού βήματος (Adaptive Steering), ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!