Κατηγορίες σύστασης καρτέλ αντιμετωπίζουν Daimler, BMW και VW
Η μεγάλη έρευνα στο θέμα της χειραγώγησης ρύπων των diesel αυτοκινήτων της που ξεκίνησε στην VW από το 2015, φαίνεται πως έβγαλες ένα ακόμα μεγάλο «λαυράκι». Αν οι κατηγορίες ευσταθούν, μεγαλύτερο ακόμα και από το «σκάνδαλο ρύπων» της VW.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του περιοδικού Der Spiegel, στην γερμανική υπηρεσία ανταγωνισμού έφτασε αναφορά από την VW, πως ήδη από τη δεκαετία του ’90 οι τρεις μεγάλοι γερμανικοί όμιλοι κατασκευής αυτοκινήτων είχαν συστήσει ομάδες εργασίας, που συζητούσαν θέματα εναρμονισμένης πρακτικής. Έτσι, απέφευγαν το μεταξύ τους ανταγωνισμό και μείωναν το κόστος έρευνας και εξέλιξης.
Σύμφωνα με αυτή την αναφορά, δεκάδες συναντήσεις εκατοντάδων στελεχών των τριών ομίλων πραγματοποιήθηκαν, ενώ σε αυτή την εναρμονισμένη πρακτική αποδίδεται και η απόφαση χρήσης λογισμικού παραποίησης των ρύπων.
Το ρεπορτάζ σημειώνει επίσης ότι για το θέμα έχει στείλει στην επιτροπή ανταγωνισμού της Γερμανίας σχετικά αναφορά η Daimler, ενώ όλες οι εταιρείες που ελέγχονται αρνήθηκαν να κάνουν δηλώσεις σχετικά με το θέμα στο περιοδικό.
Καθώς οι εναρμονισμένες πρακτικές και η σύσταση καρτέλ τιμωρούνται αυστηρά στην Ε.Ε., ενώ το θέμα μπορεί να πάρει κατακλυσμιαίες διαστάσεις, οι τρεις όμιλοι ίσως αντιμετωπίσουν αγωγές δις ευρώ στην πορεία, ενώ θα πληγεί ιδιαίτερα η φήμη τους. Ας μην ξεχνάμε ότι η χειραγώγηση των ρύπων από την VW είχε ως αποτέλεσμα τεράστια οικονομική αιμορραγία για την εταιρεία, ενώ έβαλε στο στόχαστρο τους diesel κινητήρες όλων των κατασκευαστών στην Ευρώπη.
Στην εικόνα, από αριστερά προς τα δεξιά, οι CEO των τριών ομίλων Ντίτερ Ζέτσε, (Daimler), Χάραλντ Κρούγκερ (BMW) και Ματίας Μιούλερ (Volkswagen)
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!