Ζεσταίνονται τα μαύρα αυτοκίνητα περισσότερο;
Μύθος ή αλήθεια; Επηρεάζει όντως το εξωτερικό χρώμα του αυτοκινήτου μας τις θερμοκρασίες στο εσωτερικό του και είναι πιο δροσερά τα ανοιχτόχρωμα και τα λευκά μοντέλα;
Πολλοί αγοραστές αποφεύγουν τις μαύρες και τις σκούρες αποχρώσεις, όταν παραγγέλνουν το καινούριο τους αυτοκίνητο, επειδή θεωρούν ότι ζεσταίνεται περισσότερο από ένα αντίστοιχο λευκό η ανοιχτόχρωμο μοντέλο. Αυτή είναι όμως η μισή αλήθεια, καθώς αφορά μόνον στις θερμοκρασίες στο εξωτερικό, όχι όμως και στο εσωτερικό του αμαξώματος.
Σε εργαστηριακές δοκιμές με προβολείς με υπεριώδεις ακτίνες και 25 βαθμούς Κελσίου θερμοκρασία περιβάλλοντος, αυξήθηκε η θερμοκρασία της εξωτερικής βαφής ενός λευκού αυτοκινήτου μετά από 20 λεπτά έκθεση στον «τεχνητό ήλιο» κατά 30 βαθμούς και έφτασε τους 55. Σε ένα αντίστοιχο μαύρο μοντέλο μετρήθηκαν κάτω από τις ίδιες συνθήκες 70 βαθμοί Κελσίου.
Το τεστ απέδειξε όμως, ότι το εξωτερικό χρώμα του αμαξώματος δεν παίζει κανένα ρόλο στις θερμοκρασίες, που αναπτύσσονται στο εσωτερικό του οχήματος. Τόσο στα ανοιχτόχρωμα αυτοκίνητα, όσο και στα σκουρόχρωμα είχαμε παρόμοια αποτελέσματα. Συγκεκριμένα το θερμόμετρο σκαρφάλωσε στους πίνακες οργάνων όλων των μοντέλων μετά από μία ώρα έκθεσης στις υπεριώδεις ακτινοβολίες σχεδόν στους 80 βαθμούς Κελσίου, ενώ στην περιοχή του κεφαλιού μετρήθηκαν γύρω στους 45°.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, ένας απλός και φτηνός τρόπος για να μην ψηνόμαστε μέσα στο αυτοκίνητο, είναι η αναδιπλούμενη ηλιοπροστασία διπλής όψης για το παρμπρίζ. Χάρη σε αυτή μειώθηκε η θερμοκρασία στον χώρο των κεφαλιών του οδηγού και του συνοδηγού από τους 45° στους 32°.
Όχι και άσχημα για μία επένδυση λίγων ευρώ!
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!