Με αίσθημα ανωτερότητας το νέο Hyundai i30

Πέτρος Πιτσίνης
Με αίσθημα ανωτερότητας το νέο Hyundai i30
Το i30 τρίτης γενιάς είναι ευρωπαϊκό όσον αφορά στον σχεδιασμό, στην τεχνολογία και στην ποιότητα, ενώ διατίθεται σε λογικές τιμές και με πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.

Η ανάληψη της ελληνικής αντιπροσωπείας των Hyundai και Kia από τον όμιλο Βασιλάκη ήρθε την κατάλληλη στιγμή, καθώς και οι δύο μάρκες διαθέτουν άκρως ανταγωνιστικά προϊόντα, που δεν προβάλλονταν στην αγορά εξαιτίας των οικονομικών δυσκολιών του προηγούμενου εισαγωγέα. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του νέου Hyundai i30, το οποίο δοκιμάσαμε και μας εντυπωσίασε σε όλα τα επίπεδα.

Διαστάσεις, σχεδιασμός

Εδώ να τονίσουμε, ότι η Hyundai έλκει βεβαίως τις ρίζες της από τη Νότια Κορέα, ωστόσο το i30 τρίτης γενιάς είναι πέρα για πέρα ευρωπαϊκό, καθώς εξελίχθηκε στο Ρισελσχάιμ της Γερμανίας, δοκιμάστηκε στη Γηραιά Ηπειρο και κατασκευάζεται στην Τσεχία. Το νέο κόμπακτ μοντέλο έχει μεγαλώσει τέσσερα εκατοστά σε μήκος (4,34 μ.) σε σχέση με το απερχόμενο, έγινε 9,5 πόντους πλατύτερο (1,80 μ. πλάτος) και χαμήλωσε ένα εκατοστό (1,46 μ. ύψος). Οι αλλαγές στις αναλογίες το έχουν ωφελήσει, με αποτέλεσμα να δείχνει πλέον σαφώς πιο σύγχρονο και δυναμικό. Σήμα κατατεθέν του αυτοκινήτου αποτελεί χωρίς αμφιβολία η μάσκα με το εξαγωνικό πλαίσιο και τις εντυπωσιακές γρίλιες, ενώ μας άρεσαν μακρόστενα φωτιστικά σώματα και το νεύρο, που διατρέχει πλευρικά και πάνω από τις λαβές των θυρών το αμάξωμα.

Ανεση, εξοπλισμός

 

Μεγάλες αλλαγές διαπιστώσαμε και στο εσωτερικό. Τα αφρώδη πλαστικά προβάλλουν την αναβαθμισμένη ποιότητα του νέου Hyundai i30, τα όργανα αποδεικνύονται ευανάγνωστα, το Smartphone συνδέεται σε χρόνο μηδέν με το σύστημα πολυμέσων, τα εικονίδια στην οθόνη αφής των οκτώ ιντσών διαθέτουν μεγάλες διαστάσεις για να τα σημαδεύεις εύκολα και η κάμερα οπισθοπορείας λύνει –μαζί με τους αισθητήρες- τα χέρια σου στους επιτόπιους ελιγμούς.

Όλα αυτά προβλέπονται στάνταρ στην πολυτελή έκδοση Premium NAVI, που δοκιμάσαμε και κοστίζει –διόλου ευκαταφρόνητα- 21.990 ευρώ σε συνδυασμό με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων και τους 136 ίππους ισχύ. Βεβαίως στη συγκεκριμένη τιμή περιλαμβάνονται και δέκα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, προβολείς LED και το –αυτονόητο πλέον- ηλεκτρικό χειρόφρενο. Σαφώς πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας είναι οι χώροι για τους επιβάτες, αλλά και για τις αποσκευές με τον όγκο του πορτ – μπαγκάζ να κυμαίνεται μεταξύ 395 και 1.301 λίτρων, όπως δηλαδή αρμόζει σε ένα μοντέλο μήκους 4,34 μ.

Οδική συμπεριφορά, επιδόσεις

Οι υπεύθυνοι εξέλιξης του νέου Hyundai i30 πέτυχαν τη χρυσή ισορροπία μεταξύ άνεσης και υψηλής πρόσφυσης και για να το πετύχουν εξόπλισαν το best seller τους με μοντέρνες αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Γενικότερα, το κορεάτικο μοντέλο δεν σε αφήνει ποτέ να νιώσεις ανασφάλεια στον δρόμο, αν και είναι προφανές ότι δεν ανήκει η οδηγοκεντρικότητα στις προτεραιότητές του.

Ο turbodiesel των 1,6 λίτρων με τους 136 ίππους σχηματίζει ένα σωστό δίδυμο με το σαφές, αν και όχι ιδιαίτερα γρήγορο, μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων. Οι επιταχύνσεις από στάση έως 100 χλμ./ώρα απαιτούν μόνον 10,2’’, ενώ ο 16βάλβιδος παραμένει ιδιαίτερα αθόρυβος, αν εξαιρέσουμε ένα ελαφρύ, χαρακτηριστικό κροτάλισμα. Για την κατανάλωση, να πούμε ότι κυμάνθηκε γύρω στα 6 λίτρα πετρέλαιο κίνησης ανά 100 χλμ. αντί των 3,9 λίτρων της εργοστασιακής μέτρησης. Πρόκειται για μία ικανοποιητική τιμή, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με το σβέλτο στυλ οδήγησης κατά τη διάρκεια της εβδομαδιαίας συμβίωσής μας με το νέο Hyundai i30.

Εκδόσεις, τιμές

Οι ανταγωνιστικές και ποιοτικές προδιαγραφές του i30 τρίτης γενιάς αντανακλούν σίγουρα και στις τιμές του, οι οποίες σαφώς και δεν είναι ακριβές, έπαψαν όμως να αποτελούν το κυρίαρχο κίνητρο αγοράς του. Δικαιολογημένα, καθώς πρόκειται για ένα μικρομεσαίο μοντέλο με πληθωρικά προσόντα, πλουσιότατο εξοπλισμό και πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση. Με βάση αυτά τα δεδομένα αποτελούν οι 21.990 ευρώ της κορυφαίας ντιζελοκίνητης έκδοσης Premium NAVI των 136 ίππων μία ρεαλιστική τιμή. Βεβαίως υπάρχουν και πολύ προσιτότερες προτάσεις, όπως το βενζινοκίνητο i30 1.4 των 100 αλόγων από 15.790 ευρώ ή το i30 στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή των 1,6 λίτρων με 95 ίππους και τιμές εκκίνησης από 17.590 ευρώ.


Hyundai i30 1.6 D 136 PS

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τετρακύλινδρος τούρμπο πετρελαιοκινητήρας, 1.582 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 136 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 300 Nm μεταξύ 1.750 και 2.500 σ.α.λ., μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 395 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.340/1.795/1.455 χιλιοστά.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 10,2’’, τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 3,9 λίτρα πετρέλαιο ανά 100 χλμ., εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 102 γρ. ανά χλμ.

Εξοπλισμός

Έξι αερόσακοι, σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και της ευστάθειας, σύστημα παρακολούθησης πίεσης των ελαστικών, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής του οδηγού, σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, σύστημα αυτόματης πέδησης, αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα περιορισμού ταχύτητας κίνησης, φώτα στροφής, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, Cruise Control, ασύρματη φόρτιση smartphone, ηχοσύστημα με έξι ηχεία και θύρες USB/AUX, σύστημα Bluetooth, έγχρωμη οθόνη αφής οκτώ ιντσών, σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας με γραμμές καθοδήγησης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, ημιδερμάτινες επενδύσεις, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!