10 τετράτροχες «ντίβες» με απίστευτο κόστος (pics)

Πέτρος Πιτσίνης
10 τετράτροχες «ντίβες» με απίστευτο κόστος (pics)
Βάζουν τα γυαλιά σε οποιοδήποτε σύγχρονο supercar ή πολυτελή λιμουζίνα, τόσο με την αισθητική τους, όσο και με τις ασύλληπτες τιμές για την απόκτησή τους.

Τα 10 κλαστικά αυτοκίνητα που σας παρουσιάζουμε σήμερα αποτελούν σπάνια δείγματα αγωνιστικών αλλά και μοντέλων παραγωγής, τα οποία φυσικά και δεν αλλάζουν χέρια μέσω εκθέσεων ή εμπόρων, παρά μόνο μέσω δημοπρασιών. Όπως αυτή που θα πραγματοποιηθεί τις επόμενες μέρες στο Pebble Beach, στο Μόντερεϊ της Καλιφόρνια.

Διάσημοι οίκοι όπως οι Sotheby’s, Bonhams και Gooding & Company, συμμετέχουν σε αυτή την υψηλού κύρους δημοπρασία, στην οποία οι τιμές ζαλίζουν. Αφορούν φυσικά θρύλους της αυτοκίνησης, με κόστος που ξεκινά από τα 20.000.000 δολάρια για να καταλήξει στα «ταπεινά» 5.000.000. Με λίγα λόγια, το φτηνότερο μοντέλο της δημοπρασίας κοστίζει όσο δύο Bugatti Chiron, που είναι το ταχύτερο και ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής του πλανήτη.

Aston Martin DBR1, 1956 – 20.000.000$

Το απίστευτο κόστος αυτής της Aston έχει κυρίως σχέση με το γεγονός ότι το αυτοκίνητο είναι το πρώτο, από τα πέντε που κατασκευάστηκαν συνολικά για τους αγώνες αντοχής της εποχής. Έχει οδηγηθεί από το διάσημο Στέρλινγκ Μος στα 1.000 χλμ. του Νίρμπουργκρινγκ, αγώνα τον οποίο κέρδισε. Πρόκειται για το σπανιότερο μοντέλο της βρετανικής εταιρείας το οποίο, παρά την ηλικία του, με 301 ίππους από τον εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα του, παραμένει συναρπαστικό και στην οδήγηση.

 

Porsche 917K, 1970 – 13.000.000 έως 16.000.000$

Μια από τις 25 917Κ παραγωγής, που δημιουργήθηκαν για να μπορεί η αγωνιστική εκδοχή να συμμετέχει στο πρωτάθλημα αντοχής στο τέλος της δεκαετίας του ’60. Καθώς η 917 θεωρείται το πιο πετυχημένο αγωνιστικό μοντέλο της γερμανικής εταιρείας και επίσης έχει πρωταγωνιστήσει στην ταινία Le Mans με οδηγό τον Steve McQueen, οι εκδόσεις παραγωγής όπως αυτή θεωρούνται σπάνια συλλεκτικά αντικείμενα. Παρά την ηλικία της, με ισχύ 630 ίππων και ελάχιστο βάρος, είναι σίγουρα ένα από τα αυτοκίνητα που όλοι θα θέλαμε να έχουμε οδηγήσει.

Ferrari 275 GTB/C, 1966 – 12.000.000 έως 16.000.000$

Δώδεκα κατασκευάστηκαν και από αυτές η μια που κατάφερε να φτάσει σε κατάσταση βιτρίνας έως τις ημέρες μας κοστίζει τον ουρανό με τα άστρα. Λογικό. Από τις ήδη πανάκριβες και σπάνιες 275 GTB αυτή ξεχωρίζει διότι ήταν η έκδοση Competition, αυτό σημαίνει το C και έχει στεφθεί και με αγωνιστικές επιτυχίες. Συναρπαστικό αυτοκίνητο, πανάλαφρο και με 333 ίππους από τον V12 κινητήρα του, μπορεί να αποτελέσει εντυπωσιακό μέσο οδηγικής δράσης ακόμα και σήμερα.

McLaren F1, 1995 – 10.000.000 έως 14.500.000$

Παρέμεινε για περίπου δύο δεκαετίες το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής. Η F1 ήταν το απόλυτο supercar επί σειρά ετών και το γεγονός ότι κατασκευάστηκαν μόλις 64 αντίτυπα, έχει καταστήσει τα κόστη τους ουρανομήκη. Με ισχύ 627 ίππων από τον V12 κινητήρα του, ακόμα και σήμερα μπορεί να ξεπεράσει supercarw 20 χρόνια νεότερα, καθώς τελική της ταχύτητα φτάνει στα 380 χλμ./ώρα.

Ferrari 250 GT Tour de France Alloy Berlinetta, 1958 – 9.000.000 έως 10.500.000$

Αυτό το μοντέλο είναι ένα από τα πιο διάσημα στους οίκους δημοπρασιών και ειδικότερα αυτή η έκδοση περιορισμένης παραγωγής, 77 μόλις αντίτυπα, προφανών χτυπάει ταβάνι όσον αφορά στο κόστος. Αυτοκίνητο με πλούσια και αποδεδειγμένη αγωνιστική παρουσία, έχει κινητήρα 260 ίππων και ένα μοναδικό χαρακτήρα τόσο οδηγικά, όσο και αισθητικά.

Ferrari 250 GT SWB, 1961 – 8.500.000 έως 10.000.000$

Μια 250 GT με κοντό μεταξόνιο, όπως υποδηλώνει το SWB, που κοσμεί το επίσημο περίπτερο της Ferrari στο φεστιβάλ αυτοκινήτου του Pebble Beach δεν θα μπορούσε να κοστίζει λιγότερο. Με τρεις μόλις ιδιοκτήτες, όλοι τους πάμπλουτοι συλλέκτες, δεν είναι διόλου παράξενο που διατηρείται σε κατάσταση βιτρίνας.

Aston Martin DB4 GT, 1959 – 6.000.000 έως 8.000.000$

Η DB4 GT υπήρξε ένα εξαιρετικό σπορ κουπέ παραγωγής αλλά και αγωνιστικό. Τι όμως έχει η συγκεκριμένη, που δικαιολογεί το υπερδιογκωμένο κόστος της; Είναι το πρωτότυπο εξέλιξης του μοντέλου κανονικής παραγωγής. Με κινητήρα 3,7 λίτρων ισχύος 280 ίππων και πολύ χαμηλό βάρος, μπορεί ακόμα και σήμερα να οδηγηθεί στο όριο, που μάλλον θα τεθεί πολύ χαμηλά από όποιον έχει πληρώσει ένα τέτοιο αστρονομικό ποσό για την απόκτησή του.

Maserati 300S Sports Racer, 1956 – 6.000.000 έως 7.000.000$

Ο πολύς Στέρλινγκ Μος είχε χαρακτηρίσει την 300S ως το καλύτερο, πιο ισορροπημένο και συναρπαστικό αγωνιστικό αυτοκίνητο που είχε οδηγήσει ποτέ. Πολυνίκης στον ιστορικό ιταλικό αγώνα των 1.000 μιλίων (Mille Miglia), το μοντέλο αυτό της Maserati είναι ένα από τα πλέον σπάνια αγωνιστικά της γκάμας της, που σηματοδότησε τη χρυσή αγωνιστική της περίοδο. Ο εξακύλινδρος κινητήρας του αποδίδει 245 ίππους που απογειώνουν το πανάλαφρο αμάξωμα.

Jaguar E-Type Lightweight, 1963 – 4.400.000 έως 7.000.000$

Η ήδη σπάνια E-Type δρόμου, παρήχθη και σε μόλις 12 αντίτυπα το 1963, για συμμετοχή σε αγώνες αντοχής. Από αυτά τα ελάχιστα αυτοκίνητα, ένα έφτασε ως τις ημέρες μας σε κατάσταση καινούριου και φυσικά απαιτεί σεβασμό και πολύ βαθιά τσέπη. Ο εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας της αποδίδει 293 ίππους, ικανούς να εξασφαλίσουν θρυλικές στιγμές οδήγησης –με τα ανάλογα χέρια, φυσικά.

Mercedes-Benz S-Type 26/180 Sports Tourer, 1928 – 5.000.000 έως 6.000.000$

Το παλιότερο και, μαζί με την McLaren F1, το δεύτερο μόλις μοντέλο της δημοπρασίας χωρίς αγωνιστικές διακρίσεις. Πρόκειται όμως για ένα πραγματικό έργο τέχνης, ένα αυτοκίνητο διαχρονικής αισθητικής, που θες να το αποκτήσεις μόνο για να το κοιτάς, παρά το τσουχτερό του κόστος. Το οποίο έχει να κάνει και με το γεγονός ότι είναι εξαιρετικά σπάνιο, καθώς 146 παρήχθησαν και μόλις 58 διασώζονται σε όλο τον κόσμο σήμερα. Είναι και ικανό, παρά την ηλικία του, καθώς ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας του αποδίδει 180 ίππους.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!