Η Ford βοηθάει στην επικοινωνία αυτόνομων οχημάτων και πεζών (pics & vid)
Αφού αποκαλύφθηκε το... πείραμά της για την επικοινωνία μεταξύ των αυτόνομων οχημάτων και πεζών, η Ford ανακοίνωσε επίσημα τη συνεργασία της με τη Virginia Tech. Για να επιτευχθεί ο σκοπός που προαναφέραμε, οι δύο εταιρείες ανέπτυξαν μία μέθοδο οπτικών σημάτων, όπως φάνηκε και στο... πείραμα, που έγινε πριν από λίγο καιρό, προκειμένου να δημιουργηθεί μία πρότυπη οπτική γλώσσα, η οποία θα είναι καταναοητή και αντιληπτή απ' όλους.
Η έρευνα προσομοιώνει ένα κατάλληλα διαμορφωμένο όχημα, ώστε ο οδηγός του να μην είναι ορατός από τους πεζούς. Με αυτό τον τρόπο, οι ερευνητές μελετούν τις αντιδράσεις των πεζών στα φωτεινά σήματα ενός αυτοοδηγούμενου οχήματος που δείχνουν τις προθέσεις του, κίνηση, φρενάρισμα ή επιτάχυνση από στάση.
Η ανάπτυξη μιας μεθόδου επικοινωνίας των αυτόνομων οχημάτων με τους πεζούς είναι απαραίτητη επειδή στοιχεία όπως χειρονομίες ή ένα νεύμα του κεφαλιού μεταξύ οδηγών και πεζών δεν περιλαμβάνονται σε σενάρια αυτόνομης οδήγησης«Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε την επίδραση των αυτόνομων οχημάτων στον κόσμο όπως τον ξέρουμε σήμερα, προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι θα δημιουργήσουμε την κατάλληλη εμπειρία για το αύριο.
Χρειάζεται να επιλύσουμε τις προκλήσεις που προκύπτουν από την απουσία κανονικού οδηγού, γι’ αυτό ο σχεδιασμός ενός τρόπου αντικατάστασης του νεύματος του κεφαλιού ή μιας χειρονομίας είναι απαραίτητος για την αποδοτική και ασφαλή λειτουργία των αυτόνομων οχημάτων», δήλωσε ο τεχνικός ειδικών ανθρώπινων παραγόντων της μπλε οβάλ εταιρείας, Τζον Σούτκο.
Από εκεί και πέρα, να σημειωθεί ότι για τις ανάγκες της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ένα Ford Transit, όπου τοποθετήθηκαν μία μπάρα φώτων στο παρμπρίζ, έξι κάμερες υψηλής ανάλυσης για να προβάλλουν μία εικόνα 360 μοιρών της γύρω περιοχής και να αποτυπώνουν τη συμπεριφορά άλλων χρηστών του δρόμου.
Για την προσομοίωση μιας πλήρως αυτόνομης εμπειρίας οδήγησης, οι ερευνητές εξέλιξαν ένα καινοτόμο «κοστούμι καθίσματος», που να κρύβει τον οδηγό. Σχεδιασμένο για να μοιάζει με στάνταρ κάθισμα οδηγού, το κοστούμι καθίσματος δημιουργεί τη εντύπωση ενός πλήρως αυτόνομου οχήματος, που είναι απαραίτητο για την αξιολόγηση πραγματικών οδηγικών συνθηκών και συμπεριφορών μεταξύ van και άλλων χρηστών του δρόμου.
Στη συνέχεια, η ομάδα θέλησε να πειραματιστεί με τρία διαφορετικά σενάρια φώτων για να δηλώσει τις προθέσεις του αυτοκινήτου. Για την παραχώρηση προτεραιότητας: χρησιμοποιήθηκαν δύο λευκά φώτα, που κινούνται οριζοντίως και δηλώνουν ότι το όχημα πρόκειται να σταματήσει. Για την ενεργή, αυτόνομη οδήγηση χρησιμοποιήθηκε ένα συμπαγές λευκό φως για να δηλώσει ότι το όχημα κινείται αυτόνομα.
Για την εκκίνηση χρισιμοποιείται ένα λευκό φως που αναβοσβήνει γρήγορα για να δηλώσει ότι το όχημα αρχίζει να επιταχύνει από στάση. Τέλος, να σημειωθεί ότι το εν λόγω... πείραμα έγινε σε δημόσιους δρόμους στη Βόρεια Βιρτζίνια όλο τον Αύγουστο, με τους ερευνητές να καταγράφουν σε βίντεο τις αντιδράσεις των ανθρώπων.
Πάνω από 150 ώρες δεδομένων σε περίπου 1800 μίλια οδήγησης συγκεντρώθηκαν σε ένα αστικό περιβάλλον, που περιλάμβανε συναντήσεις με πεζούς, ποδηλάτες και άλλους οδηγούς. Εξωτερικά σήματα ενεργοποιήθηκαν πάνω από 1650 φορές σε διάφορες τοποθεσίες γύρω από το Άρλινγκτον, όπως διασταυρώσεις, χώρους στάθμευσης, γκαράζ και περιφερειακές οδούς αεροδρομίων.
Μάλιστα, οι ερευνητές θα χρησιμοποιήσουν όλα αυτά τα δεδομένα για να κατανοήσουν, πώς άλλοι οδηγοί ή πεζοί θα αντιδρούν, απαντώντας στα σήματα που χρησιμοποιεί ένα αυτοοδηγούμενο όχημα. «Αυτή η δοκιμή έχει μεγάλη αξία όχι μόνο για τους χρήστες του οχήματος και τους κατασκευαστές, αλλά και για όλους τους πεζούς, ποδηλάτες ή οδηγούς άλλων οχημάτων δίπλα σε ένα αυτόνομο όχημα στο μέλλον. Είμαστε περήφανοι που υποστηρίζουμε τη Ford σε αυτή την πολύ σημαντική έρευνα», είπε ο υπεύθυνος του πρότζεκτ για λογαριασμό της Virginia Tech, Άντι Σάουντ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!