Οδηγούμε στη Γερμανία το νέο μικρό SUV Kia Stonic (pics & Vid)

Γιώργος Βαρίνος
Οδηγούμε στη Γερμανία το νέο μικρό SUV Kia Stonic (pics & Vid)
Στους δρόμους του Βερολίνου, οδηγήσαμε το εντελώς νέο μικρό SUV της ΚΙΑ, το Stonic. Εντυπωσιακό, όμορφο, νεανικό και πολύ σπορτίφ, «πέφτει» στα βαθιά νερά της πιο αναπτυσσόμενης κατηγορίας, αυτής των B SUV, θα τα καταφέρει;

Όπως μας έδειξαν με στοιχεία οι άνθρωποι της ΚΙΑ, η κατηγορία των μικρών-compact SUV είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία παγκοσμίως. Και αυτό είναι πασιφανές αν αναλογιστούμε την πληθώρα των νέων μικρών SUV που ήδη έχουν παρουσιαστεί ή πρόκειται να παρουσιαστούν στην συνέχεια του 2017.

Σε αυτή τη «δύσκολη» κατηγορία η ΚΙΑ, προτάσσει το ολοκαίνουργιο Stonic, ευελπιστώντας να αποσπάσει ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς, με μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία.

Το KIA Stonic είναι ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο σε εξωτερική εμφάνιση. Φαρδύ, χαμηλό αλλά με μεγάλη απόσταση από το έδαφος, δείχνει αρκετά «άγριο» και πολύ σπορ. Εμπρός τα LED φώτα δίνουν μια χαρακτηριστική όψη στο αυτοκίνητο και η σχεδίαση του πίσω μέρους δείχνει επίσης δυναμικότητα και χαρακτήρα.

 

Στο εσωτερικό τα πάντα ακτινοβολούν ποιότητα, ωστόσο τα σκληρά πλαστικά (με την εξαιρετική πάντως συναρμογή) δημιουργούν διαφορετική αίσθηση όταν αρχίσεις να τα παρατηρείς από κοντά, αλλά τα ξεχνάς όλα μόλις δεiς την εντυπωσιακή οθόνη αφής πολλαπλών λειτουργιών, 7 ιντσών, με Apple CarPlay και Android Auto. Φυσικά, το αυτοκίνητο που κατασκευάζεται στην Κορέα, αντέχει στον χρόνο δίχως να χάνει την ποιότητά του και για αυτό το λόγο η ΚΙΑ είναι σίγουρη για τον εαυτό της, δίνοντας εγγύηση 7 ετών ή 150.000 χιλιομέτρων που είναι η μεγαλύτερη της αγοράς και αποτελεί ένα πρόσθετο ατού επιλογής της μάρκας.

Καταφέραμε να οδηγήσουμε και τους 3 πιο ενδιαφέροντες κινητήρες, ξεκινώντας από τους δύο κινητήρες βενζίνης, τον 1.4 με τους 100 ίππους και τον 1.0 Turbo με τους 120 ίππους, αλλά και τον ντίζελ 1.6 με τους 110 ίππους και τα 260 Nm ροπής. Θα λέγαμε πως οι κινητήρες απευθύνονται ακριβώς στο στυλ και την χρήση, διαφορετικών οδηγών. Ο σπορ οδηγός που αρέσκεται στην γρήγορη οδήγηση πρέπει να πάρει τον «σβέλτο» χιλιάρη, ο οικογενειάρχης με τα παιδιά και τον σκύλο, τον 1.4 με τους 100 ίππους και ο εκδρομικός τύπος που του αρέσουν τα ταξίδια και η περιπλάνηση στη φύση, θα πρέπει να επιλέξει τον 1.6 ντίζελ. Υπάρχει ακόμα και ένας βενζινοκινητήρας στα 1.25 λίτρα με 85 ίππους, που θα εφοδιάζει την φθηνότερη έκδοση, την οποία και δεν καταφέραμε να οδηγήσουμε λόγω έλλειψης χρόνου.

Στο δρόμο το νέο Stonic είναι εντυπωσιακό. Στημένο σαφώς με σπορ λογική, δεν παίρνει κλίσεις, δεν βουτάει στα φρένα και σε «σπρώχνει» να το οδηγήσεις γρήγορα. Ίσως οι σκληρές αναρτήσεις να κουράσουν τις μεγαλύτερες ηλικίες, αλλά εμάς μας άρεσαν καθώς δίνουν ύφος και χαρακτήρα στην οδήγηση του αυτοκινήτου και ταιριάζουν απόλυτα στην νεανική του προσωπικότητα.

Στο εσωτερικό ο οδηγός κάθεται μακριά από τον συνοδηγό και οι χώροι έχει κανείς την αίσθηση, πως δείχνουν το Stonic μεγαλύτερο από όσο είναι στην πραγματικότητα. Ο χώρος αποσκευών στα 353 λίτρα κρίνεται υπεραρκετός, ενώ φυσικά το πίσω κάθισμα είναι ανακλινόμενο και διαιρούμενο.

Το νέο Stonic διαθέτει πολλά συστήματα ασφαλείας αλλά και την επιλογή να το παραγγείλει κανείς με το πλήρες πακέτο εξοπλισμού ασφαλείας ADAS (Advanced Driver Assistance System), με συστήματα, όπως αυτόνομη πέδηση με αναγνώριση πεζών, σύστημα προειδοποίησης αυτοκινήτου στο «τυφλό» σημείο, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και πολλά άλλα, με πρόσθετο κόστος στην τιμή του αυτοκινήτου 1.000€.

Τα αυτοκίνητα έχουν ξεκινήσει να έρχονται από την Κορέα, για τις ελληνικές εκθέσεις και θα βρίσκονται στην χώρα μας στο τέλος Σεπτεμβρίου ή στις αρχές Οκτωβρίου. Η τιμή εκκίνησης τοποθετείται στα 13.990 ευρώ -για την έκδοση 1,2 με 85 ίππους με σιδερένιες 15άρες ζάντες- ενώ όλα τα άλλα μοντέλα θα διαθέτουν αλουμινένιες 17άρες. Επίσης θα υπάρχει και η επιλογή παραμετροποίησης στο γούστο του ιδιοκτήτη με διχρωμίες αμαξώματος-οροφής, σε 20 διαφορετικούς συνδυασμούς, μόνο που... θα πρέπει να περιμένει κανείς 5 μήνες για να έρθει το αυτοκίνητο της επιλογής του με διχρωμία.

Τέλος να πούμε πως όλες οι επιλογές κινητήρων έρχονται με στάνταρ 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, εκτός της 1.25 λίτρων που έχει 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Περισσότερα μόλις το πάρουμε για δοκιμή!

Οι τιμές ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού ξεκινούν από...

1.250 κ.εκ. Βενζίνη 85 ίπποι 13.990 ευρώ
1.400 κ.εκ. Βενζίνη 100 ίπποι 15.500 ευρώ
1.000 κ.εκ. Βενζίνη T-GDI 120 ίπποι 16.500 ευρώ
1.600 κ.εκ. Diesel 110 ίπποι 17.660 ευρώ

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!