Oδηγούμε το νέο Opel Grandland X (pics)

Πέτρος Πιτσίνης
Oδηγούμε το νέο Opel Grandland X (pics)
Δοκιμάζουμε στη Γερμανία το κόμπακτ Grandland X, με το οποίο συμπληρώνει η Opel την…τριλογία των νέων SUV της μετά το λανσάρισμα των μικρότερων Mokka X και Crossland X.

Χωρίς ανάσα! Αυτό θα μπορούσε να είναι το σλόγκαν της Opel το τελευταίο διάστημα, καθώς έχει εξαπολύσει τη μεγαλύτερη «επίθεση» στην ιστορία της, όσον αφορά στο λανσάρισμα νέων μοντέλων. Πριν καλά – καλά συνηθίσουμε τα φρέσκα Mokka X και Crossland X, ακολουθεί άλλο ένα μεγαλύτερο SUV με την ονομασία Grandland X, που προικίστηκε με τα τεχνικά μέρη του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2017», δηλαδή του νέου Peugeot 3008.

Το Grandland X κρύβει πάντως επιμελώς τα γαλλικά του γονίδια, χάρη στον ελκυστικό σχεδιασμό του με χαρακτηριστικά στοιχεία της Opel. Μάλιστα δείχνει στην πραγματικότητα ομορφότερο από κοντά σε σχέση με τις φωτογραφίες του, καθώς η μάσκα του διαθέτει μοντέρνους προβολείς LED, όμορφες γρίλιες και τρία νεύρα στο καπό, ενώ η κλίση της οροφής προς τα κάτω θυμίζει ψηλοπόδαρο coupe. Γενικότερα, ο νέος εκπρόσωπος των «X-Files» της Opel εντυπωσιάζει αισθητικά και διακρίνεται –παρά τα 4,48 μ. του μήκους του- για την κομψότητά του, κάτι που δεν θεωρούμε αυτονόητο για πολλούς ανταγωνιστές του.

Εσωτερικό, χώροι

Όμως και το εσωτερικό του Grandland X «φωνάζει» από μακριά, ότι πρόκειται για μέλος της οικογένειας Opel. Τη σχεδιαστική φιλοσοφία του κόκπιτ με την οριζόντια αρχιτεκτονική του πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής των επτά ή οκτώ ιντσών (ανάλογα με τα επίπεδα εξοπλισμού) τη γνωρίζουμε ήδη από το Astra και το νέο Insignia. Το ίδιο ισχύει βεβαίως και για τα άνετα καθίσματα με προδιαγραφές της Ενωσης των Γερμανών ορθοπεδικών, όπως επίσης για τις υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας και τα πολυάριθμα συστήματα ασφάλειας και άνεσης, που υποστηρίζουν τον οδηγό. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει το σύστημα Opel OnStar, που προσφέρει άμεση βοήθεια σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, αλλά και ένα πλήρες πακέτο υπηρεσιών στον οδηγό, όπως π.χ. πληροφορίες για ξενοδοχεία ή εστιατόρια, συνεργεία, αξιοθέατα κ.λπ. Η διαφορά από τα υπόλοιπα ανάλογα συστήματα, είναι ότι στην άλλη άκρη της γραμμής επικοινωνίας βρίσκεται ένας συνεργάτης της Opel, που παρέχει όλες τις πληροφορίες και μάλιστα σε άπταιστα ελληνικά.

 

Το εύχρηστο τιμόνι, τα ποιοτικά υλικά και οι άνετοι χώροι για τέσσερις έως πέντε επιβάτες συμπληρώνουν την πολύ καλή εικόνα του κόμπακτ SUV της Opel, που θα λανσαριστεί τις πρώτες ημέρες του Νοεμβρίου στη χώρα μας. Παρόμοιας φιλοσοφίας με έμφαση στον δραστήριο και σπορτίφ οικογενειάρχη είναι και ο χώρος αποσκευών με όγκο, που κυμαίνεται μεταξύ 514 και 1.652 λίτρων και με απολύτως επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης, όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Κινητήρες, αίσθηση οδήγησης

Στην περιοχή της Φρανκφούρτης είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το νέο Grandland X και με τους δύο κινητήρες του λανσαρίσματός του σε συνδυασμό με μηχανικά κιβώτια έξι σχέσεων (υπάρχουν και αυτόματες εξατάχυτες εκδόσεις). Η βενζινοκίνητη έκδοση των 1,2 λίτρων με τους 130 ίππους μας ικανοποίησε με τη σπιρτάδα της (0 – 100 χλμ./ώρα σε 11,6΄΄, τελική 188 χλμ./ώρα), αλλά και την απουσία θορύβων ή κραδασμών, που θα μπορούσαν να προέρχονται από το τρικύλινδρο μοτέρ με κύρια χαρακτηριστικά την ευστροφία και τη λογική κατανάλωση. Η τελευταία κυμάνθηκε σύμφωνα με το οικονομόμετρο του αυτοκινήτου γύρω στα 6,1 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ., αν και η εργοστασιακή τιμή είναι 4,5 λίτρα για την ίδια απόσταση. Πιο ράθυμος (0 – 100 χλμ./ώρα σε 11,8΄΄, τελική 189 χλμ./ώρα), αλλά ελαστικότερος και οικονομικότερος ήταν ο ντιζελοκινητήρας 1.6 CDTI με 120 ίππους και μέση εργοστασιακή κατανάλωση 4,0 λίτρων ανά 100 χλμ. (στη δοκιμή μας κυμάνθηκε γύρω στα 5,8 λίτρα). Να σημειώσουμε, ότι όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται στάνταρ με σύστημα Start/Stop για μειωμένη κατανάλωση και ρύπους.

Στιβαρό και άνετο αποδείχθηκε το Grandland X στους επαρχιακούς δρόμους και στις αούτομπαν της Γερμανίας. Η έμφαση έχει δοθεί κυρίως στο φιλτράρισμα των κραδασμών, όπου το εντυπωσιακό SUV τα πηγαίνει περίφημα, ενώ γενικότερα κάθεται πολύ καλά στον δρόμο. Μοναδικό μείον το αδιάφορο σε αίσθηση τιμόνι, ενώ να σημειώσουμε ότι δεν προβλέπονται κλασικές τετρακίνητες εκδόσεις, αλλά τις υποκαθιστά το σύστημα Grip Control του γαλλικού ομίλου PSA με πλεονέκτημα το χαμηλότερο βάρος και την οικονομικότερη κατανάλωση.

Τιμές, εξοπλισμοί

Το Grandland X διατίθεται με πενταετή πλήρη εγγύηση, ένα χρόνο δωρεάν συνδρομή Opel OnStar και 100 GB WiFi, ενώ οι τιμές του ξεκινούν στη βενζινοκίνητη έκδοση X-Cite των 130 ίππων από 24.500 ευρώ και από 26.000 ευρώ με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Αντίστοιχα τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα των 120 ίππων έχουν τιμές εκκίνησης από 26.300 ευρώ και 27.300 ευρώ τα αυτόματα. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δερμάτινο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής επτά ιντσών και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδίου, Cruise Control, διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρ. παράθυρα εμπρός/πίσω, τηλεχειριζόμενες κλειδαριές, ηλεκτρικό χειρόφρενο, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, προβολείς ημέρας LED, πίσω φώτα LED, προβολείς ομίχλης, αισθητήρα βροχής, αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας προβολέων, Opel OnStar, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, προειδοποίηση παρέκκλισης από λωρίδα κυκλοφορίας, κλπ.

Opel Grandland X 1.2 Turbo

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης, 1.199 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 130 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ., κιβώτιο έξι σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 514 έως 1.652 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.477/1.856/1.609 χιλιοστά

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 11,6΄΄, τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,5 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!