Μία ριζοσπαστική Γερμανίδα (pics)
Αυτά ανάγκασαν τον Γερμανό κατασκευαστή να ανακαλέσει όλα τα μοντέλα που είχαν πουληθεί μέχρι τότε, αλλά και να διακόψει την παραγωγή για τρεις μήνες, μέχρι να τοποθετήσει το ESP και να αντικαταστήσει την ανάρτηση.
Και όμως το συγκεκριμένο μοντέλο είχε φανατικούς φίλους, κυρίως λόγω του ιδιαίτερου σχήματός του. Περίπου 15 χρόνια μετά, η Mercedes αποφάσισε να βγάλει στην παραγωγή την 3η γενιά του μικρό-μεσαίου της μοντέλου, το οποίο είναι αναμφίβολα απαλλαγμένο από κάθε στερεότυπο.
Με ποιον τρόπο λοιπόν μπορείς να προσελκύσεις τον απαιτητικό αγοραστή, πέραν των καθιερωμένων στοιχείων, όπως οι κινητήρες, οι χώροι ή ο εξοπλισμός; Αναθέτεις στο σχεδιαστικό στούντιο για ακόμη μία φορά να δώσει τον καλύτερο εαυτό του. Πίσω από τις σιδερένιες πόρτες του κρύβεται η προσπάθεια της Mercedes να ξεφύγει από τις συνήθεις κατηγορίες, στις οποίες τα μοντέλα της βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων, και να στραφεί σε μία κατηγορία που αν μη τι άλλο θεωρείται ως μία από τις δυσκολότερες και πιο απαιτητικές τόσο σε επίπεδο ανταγωνιστικού κόστους όσο και εντυπώσεων.
Αυτό που προσέχει κάποιος βλέποντας την καινούργια A-Class είναι ότι έχει μεγαλώσει αρκετά, αλλά μόλις την πλησιάσει οι διαστάσεις της και κυρίως το αυξημένο της μεταξόνιο δεν θα τον απασχολήσουν περισσότερο. Κι αυτό γιατί θα “κολλήσει” με την εμφάνισή της που πραγματικά είναι το δυνατό της σημείο και είναι πιο σημαντικό απ’ όσο νομίζετε, γιατί η παρεμβολή μερικών τουλάχιστον αμφιλεγόμενων σχεδιαστικά μοντέλων συνεχίζεται. Πάντως η εμφατική παρουσία του 5θυρου hatcback ήταν κάτι παραπάνω από επιβεβλημένη. Όπως επιβεβλημένη ήταν τελικά και η στροφή προς το γενετικό κώδικα της μάρκας, με αναλογίες που φωνάζουν από μακριά πως πρόκειται για Mercedes και με καλά δουλεμένες λεπτομέρειες -το ανάγλυφο του καπό, η κάθετη μάσκα που από μερικές γωνίες δείχνει να έχει κλίση προς τα εμπρός και το δυναμικό πίσω μέρος είναι κάποιες από αυτές- που βάζουν τη δική τους πινελιά στην τελική εικόνα.
Οι άνθρωποι της γερμανικής φίρμας έδωσαν προτεραιότητα και εδώ στο μοναδικό της κατασκευής της νέας Α-Class και παράλληλα κατάφεραν να συνδυάσουν τον ομολογουμένως πρωτότυπο σχεδιασμό με τα trade marks της φίρμας.
Αν μη τι άλλο με την πρώτη ματιά το αμάξωμα δείχνει μελετημένο, σίγουρα διαφοροποιημένο από τα καθιερωμένα με το αισθητικό αποτέλεσμα να αποτελεί σημείο αναφοράς, δείχνοντας σύγχρονο και ισορροπημένο.
Τα θετικά στοιχεία συνεχίζονται με τις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις που τοποθετούν την A-Class απέναντι από τους ομοεθνείς της αντιπάλους. Μπορεί επίσης να καυχιέται ότι διαθέτει το μεγαλύτερο μεταξόνιο της κατηγορίας (2.699 χιλιοστά), ενώ έχοντας τοποθετήσει τους τέσσερις τροχούς στα άκρα του αμαξώματος, οι Γερμανοί κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα compact αυτοκίνητο με επαρκείς χώρους και με την απαραίτητη ευελιξία στην αστική κίνηση (ενδεικτικό είναι ότι ο κύκλος στροφής βρίσκεται στα 11,0 μέτρα). Σχετικά με τους χώρους σημειώνουμε ότι οι πίσω επιβάτες θα εξακολουθούν να διαθέτουν την απαραίτητη ευελιξία για να καθίσουν στο κάθισμα, χωρίς όμως την ανάλογη άνεση, ενώ η χωρητικότητα των 341 λίτρων του πορτμπαγκάζ δεν θεωρείται από τις κορυφαίες της κατηγορίας.
Ανάλογα θετική είναι και η εικόνα του εσωτερικού. Ο οδηγός βρίσκει την ιδανική θέση, εξοικειώνεται εύκολα με τους διακόπτες γύρω του, ενώ καλοδεχούμενες είναι οι διαφοροποιήσεις που υπάρχουν στον εσωτερικό διάκοσμο σε λεπτομέρειες είτε αισθητικής είτε ουσιαστικής μορφής. Και είναι πολλές. Πάντως το highlight είναι σίγουρα τα δερμάτινα καθίσματα τύπου μπάκετ, που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, τα οποία ανήκουν στο εξοπλιστικό πακέτο της AMG.
Άκρως ενδιαφέρον στοιχείο είναι ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,6 λίτρων, ο οποίος χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό και πλήρως μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων. Τα παραπάνω στοιχεία έχουν ως αποτέλεσμα η ιπποδύναμη να φτάνει τους 156 ίππους και η ροπή τα 25,5 χλγμ από τις 1.250 σ.α.λ. Μία λέξη μπορεί να περιγράψει την αίσθηση του κινητήρα: εξαιρετική. Η δύναμη και η ροπή είναι εμφανείς σε όλο το εύρος των στροφών, ώστε ποτέ να μην αφήνει βαρύ αμάξωμα της Α200 εκτεθειμένο, έχοντας παράλληλα μεταξένια και γραμμική λειτουργία. Εξαιρετικά ομαλή και απροβλημάτιστη είναι η λειτουργία του Start&Stop, την οποία υποστηρίζει άριστα το αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων, το οποίο ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό. Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε σε πολύ λογικά πλαίσια, ακόμα και υπό πίεση (9,1 λίτρα/100 χλμ.), ενώ χάρη στο σύστημα start/stop, οι εκπεμπόμενοι ρύποι CO2 φτάνουν τα 127 γρ./χλμ.
Η εξέλιξη του αυτοφερόμενου πλαισίου, η βελτίωση της ισορροπίας πλαισίου-ανάρτησης, τα αυξημένα μετατρόχια, δίνουν τη δυνατότητα της άριστης οδικής συμπεριφοράς. Το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό οδηγώντας τη νέα Mercedes A200 είναι ότι για ακόμη μία φορά η γερμανική φίρμα δημιούργησε ένα από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας, μέχρι αυτή τη στιγμή. Δείγμα και αυτό μίας διαρκούς εξελικτικής πορείας προς όλες τις κατευθύνσεις. Η ακρίβεια του συστήματος οδήγησης δεν πλήττεται, η πληροφόρηση παραμένει σε υψηλά επίπεδα με αποτέλεσμα στις γρήγορες καμπές να στρίβεις πολύ γρήγορα με την διαφορετικής ρύθμισης ανάρτηση (χάρη στην AMG) να ελέγχει άριστα τις κλίσεις του αμαξώματος.
Μπορεί η τιμή της Α200 BlueEFFICIENCY να είναι αλμυρή (η βασική έκδοση ξεκινά από τα 26.620 ευρώ με απόσυρση), αλλά τουλάχιστον ο ιδιοκτήτης της θα έχει ένα μοντέλο γεμάτο τεχνολογικά gadgets.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!