Η ανανεωμένη Alfa Romeo Mito Τwinair 0.9 με 105 ίππους
Περίπου το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεων της Alfa Romeo καταγράφεται στον λογαριασμό της Mito. Το τρίθυρο μοντέλο αποτελεί μαζί με τη Giulietta τον έναν από τους δύο πυλώνες, στους οποίους βασίζεται η ιταλική μάρκα για να παίρνει ανάσες μέχρι το 2015. Τότε θα ενισχυθεί η γκάμα της Alfa Romeo με νέα εμπορικά μοντέλα, που αναμένεται να δώσουν ώθηση στις πωλήσεις της. Η Μito λανσαρίστηκε πριν περίπου μία πενταετία και υπηρετεί πιστά τη φιλοσοφία της Alfa, δηλαδή τον συνδυασμό της οδηγικής ευχαρίστησης με το ιδιαίτερο ντιζάιν. Η αισθητική της ανανέωση έγινε προσεκτικά και εστιάζεται κυρίως στις νέες γρίλιες χρωμίου της μάσκας και στον ανασχεδιασμό των μπροστινών φωτιστικών. Ο ιδιαίτερος σχεδιασμός του αμαξώματος παρέμεινε ουσιαστικά απαράλλαχτος, κάνοντας τη Mito να ξεχωρίζει αμέσως στον δρόμο. Από την άλλη πλευρά ευθύνεται για την περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω, οπότε συνιστούμε να βάλετε στη λίστα του εξοπλισμού τους αισθητήρες παρκαρίσματος. Οδηγός και επιβάτες βολεύονται εύκολα μέσα στο αυτοκίνητο, ενώ στο μέσο όρο της κατηγορίας βρίσκεται το πορτ-μπαγκάζ με 270 λίτρα χωρητικότητα. Το σημαντικότερο νέο ωστόσο κρύβεται επιμελώς κάτω από το μπροστινό καπό. Εκεί βρίσκεται ένας δικύλινδρος βενζινοκινητήρας μόλις 0,9 λίτρων, που αποδίδει χάρη στη συνδρομή υπερσυμπιεστή 105 ίππους ισχύ και 145 Nm μέγιστη ροπή στρέψης. Τα συγκεκριμένα νούμερα, όπως και οι εργοστασιακές μετρήσεις των επιδόσεων (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,4’’, τελική ταχύτητα 184 χλμ./ώρα), δεν εντυπωσιάζουν. Στην πράξη όμως μεταμορφώνεται το δικύλινδρο μοτοράκι σε μία αστείρευτη πηγή διασκέδασης. Ο λιλιπούτειος Twinair ανεβάζει στροφές για…πλάκα και ξεδιπλώνει μεσογειακό ταμπεραμέντο, ενώ και ο ήχος του ακούγεται ψηλά αρκούντως δυναμικός και ταιριάζει στο DNA της Mito. Το ίδιο ισχύει για τις αρκετά σφιχτές αναρτήσεις, το άμεσο τιμόνι και το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, που ενεργοποιείται όταν χρειάζεται πραγματικά. Έτσι δεν ευνουχίζεται η σπιρτάδα του αυτοκινήτου. Η συχνότητα των επισκέψεων στο βενζινάδικο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το…βάρος του δεξιού ποδιού σας. Το εργοστάσιο αναφέρει ως μέση κατανάλωση τα 4,2 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ το αυτοκίνητο απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, καθώς εκπέμπει μόνον 99 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Στην πραγματικότητα θα πρέπει να υπολογίσετε με τιμές γύρω στα 6 λίτρα ανά 100 χλμ., οι οποίες κρίνονται αρκετά λογικές για ένα σπορ κόμπακτ μοντέλο. Να σημειώσουμε, ότι το σύστημα εξοικονόμησης καυσίμου Start and Stop περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό. Ο τελευταίος κρίνεται αρκετά πλούσιος και δικαιολογεί σε σημαντικό βαθμό τη σχετικά τσιμπημένη τιμή της Mito 0.9 Twinair Distinctive (17.600 ευρώ και 300 ευρώ φτηνότερα με απόσυρση παλαιού οχήματος). Ετσι περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού, ηχοσύστημα με οθόνη αφής και χειριστήρια στο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου με ελαστικά διαστάσεων 195/55 R 16, πίσω αεροτομή, ενεργά προσκέφαλα εμπρός, δερμάτινο τιμόνι, χειρόφρενο και λεβιέ ταχυτήτων, Hill Holder για να μην κυλά πίσω στις ανηφόρες, σύστημα ευστάθειας, αιρ-κοντίσιον, αερόσακους πολλαπλών φάσεων, κλπ. Τεχνικά χαρακτηριστικά/επιδόσεις Δικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, 875 κ.εκ., μέγιστη ισχύς 105 ίπποι, μέγιστη ροπή στρέψης 145 Nm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 270 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.063/1.720/1.446 χιλιοστά, βάρος κενό 1.130 κιλά. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,4’’, τελική ταχύτητα 184 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση (εργοστασιακή μέτρηση) 4,2 λίτρα αμόλυβδη ανά 100 χλμ., 99 γρ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!