Renault Captur: Δίνει χρώμα στη γκρίζα καθημερινότητα

Πέτρος Πιτσίνης
Renault Captur: Δίνει χρώμα στη γκρίζα καθημερινότητα
Με το Captur απαντά η Renault με πειστικότητα στην αυξανόμενη ζήτηση για μικρά SUV με έξυπνη διαμόρφωση του σαλονιού τους και με σπιρτόζους κινητήρες χαμηλής κατανάλωσης.

Λένε ότι η πρώτη εντύπωση μένει. Για το Captur ισχύει αυτό με το παραπάνω, καθώς πρόκειται για ένα μοντέλο με ξεχωριστό σχεδιασμό και καλόγουστους χρωματικούς συνδυασμούς, που κάνει μπαμ από μακριά. Η ίδια η Renault παραδέχεται, ότι το Captur δεν χωρά στα όρια μίας κατηγορίας και εξηγεί, ότι είναι μοδάτο και μοντέρνο όπως ένα SUV, μεταβλητό και ευρύχωρο σαν πολυμορφικό και οικονομικό σαν αυτοκίνητο πόλης. Γιαυτό και θεωρεί, ότι ταιριάζει απόλυτα στο πνεύμα της εποχής. Ας τα δούμε όμως όλα αυτά αναλυτικότερα. Μπαίνοντας στο Captur έχεις όντως την αίσθηση, ότι κάθεσαι μέσα σε ένα μικρό τζιπάκι λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος που σου επιτρέπει να βλέπεις την κυκλοφορία λίγο…υπεροπτικά. Αυτό λειτουργεί χαλαρωτικά, όπως και η συνολική οδική συμπεριφορά του γαλλικού μοντέλου που δίνει κυρίως έμφαση στην άνεση.

Οι αναρτήσεις είναι αρκετά μαλακές και φιλτράρουν αποτελεσματικά τους κραδασμούς, ενώ τα 17 εκατοστά που χωρίζουν το αμάξωμα από την άσφαλτο προστατεύουν σε σημαντικό βαθμό από τις λακούβες και τις γνωστές κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. H απουσία ωστόσο τετρακίνησης περιορίζει τις εκτός δρόμου δυνατότητες του Captur σχεδόν στα επίπεδα του νέου Clio, με το οποίο μοιράζεται το ίδιο πάτωμα. Το νεανικό μοντέλο της Renault δεν νοιάζεται μόνον για την άνεση του οδηγού και του συνοδηγού, αλλά και των πίσω επιβατών του καθώς η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι κυλιόμενη (στην έκδοση Dynamic) και οι διαθέσιμοι χώροι προσαρμόζονται στις ανάγκες της στιγμής. Δεν λείπουν επίσης κάποιες ιδιαίτερες πινελιές, όπως το…συρτάρι αντί για κλασικό ντουλαπάκι συνοδηγού, τα λάστιχα στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων για τη συγκράτηση αντικειμένων, οι θήκες για μπουκάλια, κλπ. Μας άρεσαν επίσης οι αφαιρούμενες (με φερμουάρ) επενδύσεις των καθισμάτων, που τις βάζεις στο πλυντήριο όταν λερωθούν και…καθάρισες.

Οι χώροι κυμαίνονται στον μέσο όρο της κατηγορίας και ικανοποιούν σε γενικές γραμμές, κάτι που ισχύει και για το πορτ-μπαγκάζ με το διπλό πάτωμα και 377 έως 1.235 λίτρα χωρητικότητα, όταν αναδιπλώσουν τα πίσω καθίσματα, οπότε σχηματίζεται μία σχεδόν επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης. Εύκολο στη χρήση του και εξυπηρετικό αποδείχθηκε το σύστημα πολυμέσων με την μεγάλη οθόνη, ενώ τα πλαστικά του κόκπιτ είναι σκληρά και μέτριας ποιότητας. Η Renault προσφέρει το Captur με κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων και 90 ή 120 ίππους, όπως επίσης με πετρελαιοκινητήρα 1,5 λίτρων και 90 άλογα. Δοκιμάσαμε το βενζινοκίνητο μοντέλο των 120 ίππων, το οποίο συνδυάζεται με αυτόματο σαζμάν έξι σχέσεων τύπου διπλού συμπλέκτη. Το συγκεκριμένο μοτέρ ικανοποιεί με τη σπιρτάδα του και λειτουργεί χαλαρωτικά σε συνδυασμό με το αυτόματο σαζμάν, αν και θορυβεί αρκετά έντονα από τα 130 χλμ./ώρα και πάνω. Οι εργοστασιακές μετρήσεις δίνουν ως μέση κατανάλωση 5,4 λίτρα αμόλυβδη ανά 100 χλμ., στην πραγματικότητα κυμαίνεται γύρω στα 6,7 λίτρα ανά 100 χλμ., μία ρεαλιστική τιμή για τις προδιαγραφές του Captur.

Ρεαλιστικά είναι και τα επίπεδα τιμών, που ξεκινούν από 18.450 ευρώ για την έκδοση Expression EDC με στάνταρ –μεταξύ άλλων- το Cruise Control, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας και το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε οδοστρώματα με κλίση (Hill Holder), ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, 6 αερόσακους, ηχοσύστημα, φώτα ημέρας LED, κυλιόμενα πίσω καθίσματα, κλπ. Με 19.950 ευρώ αποκτάτε την έκδοση Dynamic, που διαθέτει μεταξύ άλλων επιπρόσθετα το σύστημα πολυμέσων, αισθητήρες φωτός και βροχής, αυτόματο κλιματισμό, δίχρωμο αμάξωμα, αφαιρούμενες επενδύσεις καθισμάτων, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, κλπ.

 

Να σημειώσουμε, ότ το Renault Captur έχει αξιολογηθεί με πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP και διατίθεται με τρία χρόνια εγγύηση και οδική βοήθεια και 12 χρόνια εγγύηση για σκουριά. Τεχνικά χαρακτηριστικά Βενζινοκινητήρας 1.197 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 120 ίπποι στις 4.900 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 190 Nm στις 2.000 σ.α.λ., μετάδοση κίνησης εμπρός, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων τύπου διπλού συμπλέκτη, μετάδοση κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 377 έως 1.235 λίτρα, χωρητικότητα ρεζερβουάρ 45 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.122/1.778/1.566 χιλιοστά, μεταξόνιο 2.606 χιλιοστά, βάρος κενό 1.180 κιλά. Επιδόσεις Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9’’, τελική ταχύτητα 192 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 5,4 λίτρα ανά 100 χλμ., εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 125 γρ/χλμ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!