Mε πληθωρικά προσόντα το Honda CR-V 1.6 Diesel
Το δημοφικλές Honda CR-V ήρθε και στην ελληνική αγορά πιο σύγχρονο, οικονομικότερο, μικρότερο σε διαστάσεις, όχι όμως και σε χώρους. Η έκδοση που έχει τα στοιχεία για να κατακτήσει ένα σημαντικό κομμάτι της πίτας των πωλήσεων, είναι η προσθιοκίνητη με τον diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων. Ο κινητήρας i-DTEC έχει σχεδιαστεί εξαρχής σε λευκό χαρτί, αποτελώντας ουσιαστικά το πρώτο προϊόν της τεχνολογίας Honda Earth Dreams. Με την βοήθεια υπερτροφοδότη Garrett 4ης γενιάς, ο οποίος διαθέτει μεταβλητά πτερύγια, αποδίδει 120 ίππους στις 4.000 σ.α.λ., ενώ το μεγάλο του πλεονέκτημα, ως είθισται, είναι η εκμετάλλευση της μέγιστης τιμής ροπής (30,6 χλγμ) στις χαμηλές στροφές. Παράλληλα, συγκρινόμενος με τον μεγαλύτερο πετρελαιοκινητήρα των 2,2 λίτρων είναι ελαφρύτερος κατά 47 κιλά, μία μείωση που οφείλεται στην χρησιμοποίηση ελαφρύτερων υλικών (μπλοκ και κυλινδροκεφαλή κατασκευασμένα εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο), ενώ και τα κινούμενα μέρη (πιστόνια, έμβολα, μπιέλες και εκκεντροφόροι) είναι μικρότερου βάρους. Επίσης έχουν μειωθεί σε μεγάλο βαθμό και οι τριβές του κινητήρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η μείωση των τριβών του νέου κινητήρα στις 1.500 σ.α.λ. είναι κατά 40% μικρότερη σε σχέση με αυτόν των 2,2 λίτρων. Μόνο θετικές είναι οι εντυπώσεις από την οδική συμπεριφορά του προσθιοκίνητου CR-V 1.6 i-DTEC. Από τα πρώτα μέτρα που διανύεις, σου κάνει εντύπωση το ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική κρεμαγιέρα, εντέλει όμως το συνηθίζεις. Βάζεις σε λειτουργία τον κινητήρα και διαπιστώνεις την απουσία κραδασμών και συντονισμών, ένα σύνηθες φαινόμενο στις προηγούμενες γενιές κινητήρων diesel. Άμεσος στην απόκρισή του στο γκάζι, χωρίς ουσιαστικά κενά (turbo lag) στην απόδοσή του και βέβαια ελαστικός στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Το συνολικό βάρος του αμαξώματος είναι κρατημένο σχετικά χαμηλά για τα δεδομένα της κατηγορίας(1.541 κιλά) με αποτέλεσμα ο κινητήρας να τα καταφέρνει αρκετά καλά, και μάλιστα στην πράξη αποδεικνύεται πιο ελαστικός από ό,τι περιμένει κανείς. Τραβάει ικανοποιητικά από χαμηλά, έχει χαμηλή κατανάλωση και αξιοποιεί σωστά το εξελιγμένο για την περίπτωση 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Το αυτοκίνητο παρουσιάζεται στιβαρό στο δρόμο και οι ανεπιθύμητες ταλαντώσεις περιορίζονται στο ελάχιστο. Πρόκειται για ένα μοντέλο που συμπεριφέρεται με ακρίβεια ακόμα και κάτω από πίεση. Φυσικά δεν αρκεί μόνο ένα κιβώτιο ούτε περιμένει κανείς εντυπωσιακές επιταχύνσεις και ρεπρίζ, ιδίως αν έχει γευτεί τις αρετές άλλων μοντέλων της αγοράς, με σαφώς μεγαλύτερη ισχύ, όμως η αμεσότητα απόκρισης, η γραμμικότητα απόδοσης και η παραδοσιακή ευστροφία του diesel κινητήρα δίνουν στο νέο CR-V τόση ψυχή ώστε να μην το κακολογήσεις. Οι επιδόσεις του είναι καλές (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2", τελική ταχύτητα: 182 χλμ./ώρα), όμως για να επιτευχθούν θα πρέπει να νιώθεις συχνά την επαφή του γκαζιού με το πάτωμα. Αντίστοιχα αυξάνεται και η κατανάλωση, σε σχέση με τα 4,5 λίτρα/100 χλμ. (εκπομές ρύπων CO2: 119 γρ./χλμ.) που δηλώνει ο κατασκευαστής. Με την βοήθεια του Idle Stop και του Eco Assist, το CR-V βελτιώνει τις τιμές κατανάλωσης, ενώ το οικολογικό πρόσωπο του εκδηλώνεται ακόμα περισσότερο πιέζοντας τον πράσινο διακόπτη ECON (επεμβαίνει στην απόκριση του κινητήρα και την λειτουργία του κλιματισμού). Μας εντυπωσίασε η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αλλά και η δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτηση. Ταξιδεύεις γρήγορα και ήσυχα, ενώ απουσιάζουν οι ξερές αντιδράσεις της ανάρτησης, που φιλτράρουν σωστά τις ανωμαλίες. Και βέβαια ακόμα και αν ξεπεράσεις τα υψηλά όρια, το στάνταρ ESP επεμβαίνει διακριτικά χωρίς να διαταράσσει την ασφάλεια. Το τρίπτυχο «εμφάνιση, ποιότητα, χώροι» συνεχίζει να πρωταγωνιστεί. Η σχεδίαση του αμαξώματος εντυπωσιάζει με το σχήμα και τα φουσκώματα στα φτερά, υιοθετώντας τη δική του ταυτότητα, όπως και το εσωτερικό, τόσο με την ποιότητα των υλικών, που βρίσκονται μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας, όσο και με τη σχεδίαση, όπου δεσπόζει το «δύο επιπέδων» ταμπλό. Επίσης, το τιμόνι και το ανθρωποκεντρικό ταμπλό συνθέτουν μια πολύ καλή θέση οδήγησης. Ενώ οι εξωτερικές διαστάσεις μειώθηκαν, ο χώρος για τους επιβάτες είναι πλουσιότερος. Το τέταρτης γενιάς ιαπωνικό SUV προσφέρει εξαιρετικούς χώρους, τόσο για τα γόνατα όσο και για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, ενώ τα 589 λίτρα του χώρου αποσκευών το τοποθετούν στην κορυφή τη κατηγορίας. Επίσης η χωρητικότητα μπορεί να φτάσει τα 1.669 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πισω καθίσματα. Η τιμή του νέου CR-V 1.6 i-DTEC ξεκινά από τα 27,170 € για τη βασική έκδοση Comfort και 28,470 € για την έκδοση Elegance, πάντα με το όφελος της κρατικής απόσυρσης. Ακόμη και στη βασική έκδοση Comfort ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα ευστάθειας για τη ρυμούλκιση τρέιλερ, Hill Start Assist, 6 αερόσακους, Cruise Control, αισθητήρες στάθμευσης με πίσω κάμερα, διζωνικό κλιματισμό, προβολείς ομίχλης, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι και μοχλό ταχυτήτων, κλπ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!