BMW F 800 GS
Είστε περιπετειώδης τύπος; Σας αρέσουν οι εκδρομές στην Ελληνική φύση; Οι ανακαλύψεις μυστικών μονοπατιών, ή η εξερεύνηση της άγριας αλλά πανέμορφης Ελληνικής υπαίθρου; Η BMW κατασκεύασε την μοτοσυκλέτα, που μαζί της μπορείτε εύκολα και γρήγορα να φτάσετε στα σημεία του ενδιαφέροντός σας.
Η εξωτερική εμφάνιση της BMW F800GS ακολουθεί την γερμανική σχολή. Με εμφανείς τους χρωμιομολυβδαινιούχους σωλήνες του πλαισίου να δημιουργούν τρίγωνα που προσφέρουν τεράστια ακαμψία, η μοτοσυκλέτα έχει παράξενη όψη. Ωστόσο το οτι ακολουθεί σωστό δρόμο φαίνεται, από την μίμιση που κάνουν ακόμα και οι ιάπωνες κατασκευστές σε αυτήν την ιδιαίτερη σχεδίαση. Το σχεδιαστικό εύρημα της τοποθέτησης του τεπόζιτου κάτω από την σέλα, κατεβάζει το κέντρο βάρους και επιρρεάζει θετικά την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.
Το εμπρός τμήμα έχει επανασχεδιαστεί με αποτέλεσμα τη δημιουργία νέων καλυμμάτων για το ρεζερβουάρ, νέα εισαγωγή, νέο εμπρός φτερό και νέα ζελατίνα τα οποία προσθέτουν στην μοτοσικλέτα δυναμικά χαρακτηριστικά που τονίζουν την off-road πλευρά της.
Το κιτ χαμηλώματος είναι τώρα διαθέσιμο ως προαιρετική επιλογή και για το F 800 GS. Έτσι, σε συνδυασμό με τη χαμηλή σέλα, είναι δυνατόν να προκύψει ένα ύψος 820 mm από το έδαφος, που παραμένει ψηλό βέβαια, αλλά δίνει την ευκαιρία και σε χαμηλά αναστήματα να απολαύσουν την εμπειρία της οδήγησης της F800GS.
Tο ABS περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό ενώ, η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση ESA (Electronic Suspension Adjustment) και το ASC (Automatic Stability Control, το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί) προσφέρονται ως προαιρετικός εξοπλισμός, εξασφαλίζουν τη γνώριμη άνεση και την απαραίτητη ασφάλεια.
Μόλις καβαλήσεις, αντιλαμβάνεσαι πως αυτή είναι μια μεγάλη μοτοσυκλέτα. Το τεράστιο τιμόνι σε εντυπωσιάζει και αμέσως καταλαβαίνεις, πως ο έλεγχος θα είναι παιχνιδάκι. Μέσα στην πόλη, είσαι ο Βασιλιάς του δρόμου με την ψηλή θέση οδήγησης. Οι 85 ίπποι σχεδόν είναι πολλοί για τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Με 2η ταχύτητα σουζάρει με τον γκάζι, τόσο δυνατή μοτοσυκλέτα είναι. Το χαμόγελο αρχίζει να διαγράφεται στο πρόσωπό σου... Μόλις η άσφαλτος τελειώσει όμως η F800GS μεταμορφώνεται.
Εδώ είμαστε. Το χαμόγελο μετατρέπεται σε ουρλιαχτά ικανοποίησης. Το μεγάλο μεταξόνιο και το γενικά μεγάλο μέγεθος της μοτοσυκλέτας εδώ λειτουργεί ευεργετικά. Πιάνεις τον εαυτό σου να ντριφτάρει με απόλυτο έλεγχο σε πατημένο χώμα με πολύ μεγάλη ταχύτητα. «Τι είπες τώρα...» παραμιλάς. Το ξανακάνεις και το ξανακάνεις... Χαλάλι τα 11.400€ που κοστίζει σκέφτεσαι... Τα αξίζει.
Όρθιος πάνω της σε χωμάτινη πατημένη διαδρομή, λίγο διαφέρεις από τους τύπους που πηγαίνουν σαν τον άνεμο στο Dakar. Έτσι πας και εσύ. Η F800GS είναι αποκάλυψη εκτός δρόμου.
Στον γυρισμό από την βόλτα μας στο βουνό, ψάξαμε λίγο τις επιδόσεις της στην άσφαλτο. Ξεπέρασε τα 200 χλμ./ώρα σε ένα άνοιγμα του γκαζιού αν και η έλλειψη μεγάλου φέρινγκ δεν επιτρέπει την παραμονή σε αυτές τις ταχύτητες για πολύ ώρα. Εμείς βρήκαμε τα 120 χλμ./ώρα (αν και αυτό είναι υποκειμενικό θέμα) μια ιδανική ταχύτητα ταξιδίου. Ο αέρας δεν σε ενοχλεί καθόλου, οι στροφές είναι 4.900 και η οικονομία των 5 λίτρων/100 χλμ. εφικτή και ανά πάσα στιγμή μπορείς να ανοίξεις το γκάζι και να ξεπεράσεις σχεδόν αστραπιαία τα 200 χλμ. αν χρειαστεί.
Μας άρεσε. Λάθος. Μας εντυπωσίασε. Ομολογώ πως σε στάση αισθητικά είχα (και έχω) ενστάσεις, αλλά αυτό είναι θέμα γούστου. Οδηγικά όμως... η μοτοσυκλέτα είναι άψογη. Στο χώμα; Αποκάλυψη! Aν πραγματικά είστε τύπος που σας αρέσει η περιπλάνηση στην φύση αλλά θέλετε να έχετε μια αξιόλογη μοτοσυκλέτα και για μετακίνηση μέσα στην πόλη αλλά και σε ταξίδια ώστε να φτάσετε στα απομακρυσμένα σημεία που σας ενδιαφέρουν... τότε... σχεδόν η επιλογή της ιδιαίτερης αισθητικά, αλλά καταπληκτικής οδηγικά γερμανίδας είναι μονόδρομος. Και μάλιστα χωμάτινος! Εξαιρετική. Respect.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά.
Κινητήρας | |
---|---|
Τύπος | Υδρόψυκτος, δικύλινδρος, τετράχρονος κινητήρας, τέσσερις βαλβίδες, δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής, ξηρό κάρτερ λαδιού. |
Διάμετρος x Διαδρομή | 82 mm x 75.6 mm |
Κυβισμός | 798 cc |
Μέγιστη ισχύς | 63 kW (85 hp) at 7,500 rpm |
Μέγιστη ροπή | 83 Nm at 5,750 rpm |
Σχέση συμπίεσης | 12.0 : 1 |
Τροφοδοσία καυσίμου / διαχείριση κινητήρα | Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός/Ψηφιακή μονάδα διαχείρισης κινητήρα (BMS-K+) |
Διαχείριση καυσαερίων | Τριοδικός καταλυτικός μετατροπέας κλειστού βρόχου, προδιαγραφές εκπομπής καυσαερίων EU-3 |
Επιδόσεις / Κατανάλωση Καυσίμου | |
Τελική ταχύτητα | Πάνω από 200 km/h |
Κατανάλωση καυσίμου ανά 100 km με σταθερή ταχύτητα 90 km/h | 3.8 l |
Κατανάλωση καυσίμου ανά 100 km με σταθερή ταχύτητα 120 km/h | 5.2 l |
Τύπος καυσίμου | Σούπερ αμόλυβδη, ελάχιστος αριθμός οκτανίων 95 (RON). Με προαιρετική χαρτογράφηση κινητήρα συμβατότητα με 91 RON |
Ηλεκτρικό Σύστημα | |
Εναλλάκτης | Τριφασικός εναλλάκτης 400 W |
Μπαταρία | 12 V / 14 Ah, χωρίς ανάγκη συντήρησης |
Σύστημα μετάδοσης ισχύος | |
Συμπλέκτης | Υγρός πολύδισκος συμπλέκτης, μηχανικής λειτουργίας |
Κιβώτιο ταχυτήτων | 6 σχέσεων συνεχούς εμπλοκής, ενσωματωμένο στο στροφαλοθάλαμο |
Δευτερεύουσα μετάδοση | Ατέρμονη αλυσίδα o-ring με απόσβεση κραδασμών στην πλήμνη του πίσω τροχού |
Πλαίσιο / φρένα | |
Πλαίσιο | Χαλύβδινο σωληνωτό πλαίσιο, στηριγμένο πάνω στον κινητήρα |
Ανάρτηση / θέση μπροστινού τροχού | Εμπρός ανάποδο πιρούνι, Ø 43 mm |
Ανάρτηση / θέση πίσω τροχού | Διπλό ψαλίδι από χυτό αλουμίνιο, ελατήριο WAD (απόσβεση ανάλογα με τη διαδρομή), δυνατότητα υδραυλικής ρύθμισης της προφόρτισης ελατηρίου (συνεχώς μεταβαλλόμενη) από ροζέτα, ρυθμιζόμενη επαναφορά |
Διαδρομή ανάρτησης μπροστά/πίσω | 230 mm / 215 mm |
Μεταξόνιο | 1,578 mm |
Ίχνος | 117 mm |
Γωνία τιμονιού | 64° |
Ζάντες | Ακτινωτές |
Ζάντα, εμπρός | 2.15 x 21" |
Ζάντα, πίσω | 4.25 x 17" |
Ελαστικό, εμπρός | 90/90 - 21 54V |
Ελαστικό, πίσω | 150/70 - 17 69V |
Φρένο, εμπρός | Διπλό δισκόφρενο, πλευστοί δίσκοι διαμέτρου 300 mm, πλευστή δαγκάνα δύο εμβόλων |
Φρένο, πίσω | Μονός δίσκος διαμέτρου 265 mm, πλευστή δαγκάνα μονού εμβόλων |
ABS | Στον βασικό εξοπλισμό |
Διαστάσεις / βάρη | |
Μήκος | 2,320 mm |
Πλάτος (με καθρέπτες) | 945 mm |
Ύψος (χωρίς τους καθρέπτες) | 1,350 mm |
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!