Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC:ο επαναστάτης
Η αισθητική του κυριαρχεί. Περίεργο να το λες, αφού σε μια δοκιμή ελάχιστα ασχολούμαστε με την εμφάνιση ενός μοντέλου, έναν τομέα που υπόκειται στην σφαίρα της υποκειμενικότητας. Ειδικά όταν έχεις να κάνεις με ένα station wagon προσπαθείς να αποφύγεις να θίξεις το θέμα.
Έλα όμως που με το Civic Tourer η αισθητική του αποτελεί αφορμή για να το αγοράσεις. Τα διερευνητικά βλέμματα των περαστικών, οι συζητήσεις με συναδέλφους και γνωστούς, περιστρέφονταν γύρω από την εμφάνισή του.
Διατηρώντας το εμπρός μέρος αυτούσιο από το 5θυρο μοντέλο, οι σχεδιαστές της Honda εστίασαν στο πίσω, όπου προστέθηκαν 23,5 εκατοστά σε μήκος. Αρκετά για να μην διαταράξουν τις ισορροπίες, σε θεωρητικό επίπεδο, ωστόσο, με περίτεχνες κινήσεις κατάφεραν να διατηρήσουν την αρμονία και να δώσουν μια άλλη, ενδιαφέρουσα προοπτική στο μοντέλο.
Η κάτω γραμμή των παραθύρων ανεβαίνει προς τα επάνω και στο τελείωμα τους εκεί που συναντούν την πέμπτη δημιουργούν ένα μικρό τρίγωνο, που έρχεται να «κρύψει» από τον επιπλέον όγκο του πίσω μέρους.
Στο εσωτερικό αν γνωρίζεις το 5θυρο μοντέλο, το Tourer δεν σου επιφυλάσσει εκπλήξεις στη σχεδίαση. Ποιοτικά υλικά έχουν χρησιμοποιηθεί στο σύνολο της κατασκευής, χαρίζοντάς του premium εικόνα, που σε καμία περίπτωση δεν θα περάσει απαρατήρητη και χωρίς κολακευτικά σχόλια.
Η φουτουριστική εικόνα του πίνακα οργάνων κυριαρχεί στο ταμπλό και εντυπωσιάζει, αλλά ενδεχομένως και ανάλογα με το ύψος, τα δυο επίπεδα που είναι μοιρασμένα τα όργανα, ίσως προβληματίσουν τον οδηγό.
Σίγουρα αν ψάξεις θα βρεις την ιδανική θέση, αφού οι πολλαπλές ρυθμίσεις σε κάθισμα και τιμόνι βοηθούν σε αυτόν τον τομέα. Τα καθίσματα είναι άνετα, για ταξίδι, όπως λέει και η σύζυγος, ενώ παρέχουν και καλή στήριξη στο σώμα αν αποφασίσεις να επιτεθείς σε δρόμο με στροφές.
Ναι, γιατί όχι και αυτό μπορείς να κάνεις με το Civic Tourer, με σύμμαχο τον εξαιρετικό, όπως αποδεικνύεται i-DTEC κινητήρα των 1,6 λίτρων με τους 120 ίππους και τα 300 Nm ροπής. Είναι από τους καλύτερους στην αγορά των diesel και από τους πλέον ολοκληρωμένους. Εύρωστος, τραβά ακόμα και με πλήρες φορτίο, χάρη στη μεγάλη ροπή του, αρκεί να έχεις «σκαρφαλώσει» πάνω από τις 1.500 σ.α.λ., αλλιώς θα εισπράξεις μια μεγαλοπρεπή άρνηση στο πάτημα του γκαζιού.
Θα χρειαστεί να καταφύγεις συχνά στο κιβώτιο ταχυτήτων για να αξιοποιήσεις τον κινητήρα στο μέγιστο των δυνατοτήτων του, αλλά ο επιλογέας με το θετικό κούμπωμα και τις μικρές διαδρομές θα κάνουν το έργο σου ένα απολαυστικό παιχνίδι. Η οικονομία καυσίμου έρχεται ως η ολοκλήρωση, με τον υπολογιστή ταξιδίου να δείχνει περίπου 5 λίτρα/100 χλμ. στα χέρια μας και σε κανονικές συνθήκες, χωρίς υπερβολές και υστερίες, σε οικονομία ή και πίεση στο γκάζι.
Στο δρόμο δείχνει πρόθυμο, ακόμα και αν αποφασίσεις να το πιέσεις. Ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση και την σφιχτή ρύθμιση, αλλά ενδεχομένως να απογοητεύσει αυτόν που θέλει να περνάει τις κακοτεχνίες του δρόμου χωρίς να τις νοιώθει η μέση του.
Αυτό όμως που καθιστά ξεχωριστό το Civic Tourer είναι οι χώροι. Με 624 λίτρα όγκο χώρου αποσκευών, παίζει σχεδόν χωρίς ανταγωνισμό. Αν ρίξετε και τα καθίσματα, τότε η τιμή αυτή εκτοξεύεται στα 1.116 λίτρα, φορτώνοντας μέχρι το ύψος των παραθύρων, ενώ αν φθάσετε μέχρι την οροφή τότε τα λίτρα γίνονται 1.668.
Τα καθίσματα Magic Seats συμβάλουν στην άνεση της διαρρύθμισης, αφού με το τράβηγμα ενός μοχλού, μπορείτε να σηκώσετε τις έδρες των καθισμάτων, ή να ρίξετε τις πλάτες, απελευθερώνοντας έτσι έναν εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης, με χαμηλό κατώφλι. Στα συν να προσθέσουμε τον κρυφό χώρο κάτω από το πάτωμα, με όγκο 117 λίτρα, όπου μπορείτε να αποθηκεύσετε πράγματα που θέλετε να μείνουν μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα, ενώ ακόμα 17 λίτρα θα βρείτε σε μια ακόμα θήκη στην εταζέρα. Άνετα θα καθίσουν και οι πίσω επιβάτες, ακόμα και αν αυτοί είναι τρεις.
Το Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC διατίθεται αποκλειστικά με τον αυτόν τον πετρελαιοκινητήρα, αλλά σε δυο εκδόσεις, Comfort και Sport. Αμφότερες πλούσιες σε επίπεδο εξοπλισμού, με τη Sport να ξεχωρίζει για την επιπλέον δυνατότητα που παρέχει στον οδηγό να ρυθμίζει σε τρία επίπεδα, Normal, Comfort και Sport, την απόσβεση των πίσω αμορτισέρ.
Η βασική τιμή είναι 24.200 ευρώ για την έκδοση Comfort, ενώ η Sport φθάνει τα 26.950 ευρώ. Αν αξιοποιήσετε το πλεονέκτημα της απόσυρσης, τότε οι τιμές διαμορφώνονται στα 22.770 και 25.520 ευρώ αντίστοιχα. Τέλος, η έκδοση Comfort αντιπαρέρχεται το πλεονέκτημα της ρυθμιζόμενης ανάρτησης που έχει η Sport, με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, αφού χάρη στα μικρότερα ελαστικά του, εκπέμπει μόλις 99 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, έναντι των 103 γρ./χλμ. CO2 της Sport.
Το Civic Tourer μπαίνει σε μια κατηγορία, λιγότερο δημοφιλή στην Ελλάδα, από ότι σε όλη της Ευρώπη, ωστόσο, με την ξεχωριστή του σχεδίαση, ίσως καταφέρει να δημιουργήσει ένα νέο ρεύμα, σπάζοντας τα στερεότυπα που κυριαρχούν.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!