Πολίτης του κόσμου το Ford EcoSport
Οne Ford, δηλαδή το ίδιο μοντέλο Ford για όλες τις χώρες. Το EcoSport δεύτερης γενιάς εκφράζει καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο το νέο δόγμα της Ford για το «Παγκόσμιο Αυτοκίνητο». Δικαιολογημένα, καθώς είναι το πρώτο Ford που εξελίχθηκε εξολοκλήρου στη Νότια Αμερική, θα κατασκευάζεται εκτός από τη Βραζιλία και στην Ινδία και θα κυκλοφορήσει χωρίς σημαντικές διαφοροποιήσεις σε όλη την υδρόγειο. Το μοντέλο πρώτης γενιάς κυκλοφορεί με επιτυχία από το 2003 στη Νότια Αμερική, όπου έχουν ξεπεράσει οι πωλήσεις του τις 700.000 κομμάτια, δεν το είδαμε όμως ποτέ στην Ευρώπη. Με το νέο EcoSport αλλάζουν ωστόσο τα δεδομένα, αφού θα αποκτήσει η Ford και στη Γηραιά Ήπειρο ένα αποτελεσματικό όπλο για την δημοφιλέστατη κατηγορία των μικρών SUV. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μοντέλα lifestyle της συνομοταξίας του, όπως το Renault Captur, το Opel Mokka και το Peugeot 2008, το Ford EcoSport υιοθετεί αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία από καθαρόαιμα οχήματα εκτός δρόμου. Έτσι διατίθεται στάνταρ με κρεμαστή ρεζέρβα στην πέμπτη πόρτα και η μάσκα με το πλαίσιο σε σχήμα τραπεζίου προβάλλει έναν πιο περιπετειώδη χαρακτήρα. Καλό είναι να μην υπάρχουν παρανοήσεις. Το μικρό SUV, που θα εισάγεται στην Ευρώπη από την Ινδία, είναι αποκλειστικά και μόνον εμπροσθοκίνητο και η μόνη «χωμάτινη» προδιαγραφή του εντοπίζεται στην αυξημένη απόστασή του από το έδαφος, η οποία αγγίζει τα 20 εκατοστά. Σε κάθε περίπτωση βολεύεσαι άνετα μέσα στο αμάξωμα με μήκος 4,27 μ., που μειώνεται ωστόσο στα 4,01 μ. αν αφαιρέσεις την κρεμαστή ρεζέρβα. Η θέση οδήγησης ανήκει στα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου, όπως και οι χώροι για τους επιβάτες που βρίσκονται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Ικανοποιητικός και ο χώρος αποσκευών με 333 λίτρα όγκο, αν και το άνοιγμα της πόρτας του από δεξιά προς τα αριστερά δεν είναι ιδιαίτερα πρακτικό. Τα πλαστικά και οι επενδύσεις είναι ποιοτικά μέτρια, όμως οι άνθρωποι της Ford το γνωρίζουν και υπόσχονται βελτίωση τους επόμενους μήνες. Καλό για την Ελλάδα, αφού το λανσάρισμα του Ford EcoSport θα γίνει στη χώρα μας το πρώτο τρίμηνο του 2015, οπότε θα εισαχθούν τα βελτιωμένα αυτοκίνητα. Στη Λισαβόνα οδηγήσαμε τις εκδόσεις με τον γνωστό βενζινοκινητήρα EcoBoost χωρητικότητας ενός λίτρου και με 125 ίππους ισχύ (υπάρχουν και ντιζελοκίνητες εκδόσεις 90 ίππων). Το τρικύλινδρο μοτέρ το γνωρίζουμε βεβαίως από τις πάμπολλες περγαμηνές του και ταιριάζει γάντι σε ένα μικρό, ευέλικτο και οικονομικό SUV, όπως το EcoSport . Επιταχύνει ικανοποιητικά, δεν ενοχλεί ακουστικά και με ένα σχετικά συγκρατημένο στυλ οδήγησης αρκείται σε περίπου 7 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. (τα 5,3 lt/100 χλμ. της εργοστασιακής μέτρησης κρίνονται απλά ουτοπικά). Μας έλειψε ωστόσο μία έκτη σχέση στο σαζμάν και το σύστημα Start and Stop, που λάμπει με την απουσία του, αν και στην ονομασία του αυτοκινήτου εμπεριέχεται η λέξη Eco! Πάντως το μικρό SUV της Ford δικαιολογεί τη λέξη Sport στο όνομά του χάρη στην σπιρτόζα οδική συμπεριφορά του, στο άμεσο τιμόνι του και στα υψηλά αποθέματα πρόσφυσης στις στροφές. Το όλον πακέτο κοστολογείται στη Γερμανία, όπου ξεκινά άμεσα το λανσάρισμα του Ford EcoSport, από 19.000 ευρώ και μάλλον εκεί θα κυμαίνονται –πάνω κάτω- οι τιμές του και στην Ελλάδα. Πάντα με την επιφύλαξη, ότι μπορεί να υπάρξει κάτι καλύτερο για τη χώρα μας εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και της χαμηλότερης αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων. Τεχνικά χαρακτηριστικά Τρικύλινδρος κινητήρας, 998 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 125 ίπποι, μεγίστη ροπή στρέψης 170 Nm, κιβώτιο πέντε σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, μέση εργοστασιακή κατανάλωση 5,3 lt/100 χλμ., 125 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ., μήκος/πλάτος/ύψος 4.273/1.765/1.645 χιλιοστά. Επιδόσεις Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 12,7’’, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!