Harley-Davidson Sportster Iron 883

Γιώργος Βαρίνος
Harley-Davidson Sportster Iron 883
Είναι στυλ, είναι τρόπος ζωής, είναι μια δήλωση... Η ιδιοκτησία μια γνήσιας τσόπερ Harley-Davidson είναι για πολλούς ένα όνειρο ζωής. Η Sportster Iron 883 μπορεί να το κάνει πραγματικότητα.

Η Harley-Davidson Sportster Iron 833 XL883N του 2014, όπως είναι ολόκληρο το όνομά της, είναι το ιδανικό εισαγωγικό μοντέλο για να γνωρίσετε τον κόσμο των μοτοσικλετών που στην Ελλάδα τον γνωρίζουμε ως τσόπερ ή όπως η ίδια η Harley ονομάζει, custom bobber. H ελληνική αντιπροσωπεία Harley-Davidson Athina, προσπάθησε πολύ, ώστε να παρουσιάσει μια μοτοσυκλέτα που να ταιριάζει στη δύσκολη οικονομική εποχή που δυανύουμε, προσφέροντας την Iron 883 στην τιμή των 9.390€ και με την δυνατότητα χρηματοδότησης, με προκαταβολή μόλις το 10%. Με απλά λόγια, εφόσον έχετε τις προυποθέσεις χρηματοδότησης, με ένα μόλις χιλιάρικο, φεύγετε από την Πειραιώς, πάνω σε μια υπέροχη Iron 883, αν αυτό είναι το όνειρό σας. Κατ' αρχάς να αναφέρουμε πως οι μοτοσυκλέτες της Harley-Davidson δεν μοιάζουν με τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες. Είναι δύσκολες, βαριές, με δυνατούς κραδασμούς και περιορισμένες δυνατότητες πλαγιάσματος στις στροφές. Αυτή όμως είναι η γοητεία τους. Είναι για άντρες ή για γυναίκες που το λέει η ψυχή τους. Η σχέση με μια Harley, είναι μια σχέση πάθους. Δεν την αγοράζεις γιατί είναι πολιτισμένη. Δεν είναι. Είναι brutal και αυτό είναι η ειδοποιός διαφορά από οποιαδήποτε άλλη μοτοσυκλέτα. Αγαπάς ή μισείς μια Harley. Αδιάφορη πάντως δεν μπορείς να την χαρακτηρίσεις σε καμμιά περίπτωση. Από την στιγμή που θα καβαλήσεις πάνω της και θα ζωντανέψει ο αυθεντικός V κινητήρας των 883 κ.εκ. με τους χαρακτηριστικούς κραδασμούς (που από την στιγμή που η Harley τοποθέτησε τον κινητήρα σε ελαστικές βάσεις μειώθηκαν σε απίστευτο βαθμό) αντιλαμβάνεσαι την διαφορετικότητά της και την ερωτεύεσαι. Λοιπόν... το πάθαμε εμείς... Κάποια στιγμή, ένα βράδυ με πανσέληνο... πήγαμε βόλτα για την βόλτα... δίχως κράνος. Ξεθάψαμε ένα αμάνικο μπλουζάκι με τα λογότυπα της Harley που είχαμε αγοράσει από το Miami -τα χρόνια της αφθονίας- και γίναμε για λίγο μέσα στη νύχτα Easy Riders. Και διάολε μας άρεσε!!! Αυτή η μοτοσυκλέτα έχει μια μαγεία. Διαθέτει μια προσωπικότητα που της δίνει ψυχή και την μεταφέρει στον οδηγό, με έναν μαγικό τρόπο. Αν σε έναν δοκιμαστή μοτοσυκλετών, που κάθε 3 μέρες οδηγεί μια διαφορετική μοτοσυκλέτα από το 1982, τον κάνει να ξεθάβει αμάνικα μπλουζάκια και τον βγάζει στην παραλιακή... τότε η μοτοσυκλέτα αυτή έχει mojo... Αυτό δεν το είχαμε ξαναπάθει. Που σημαίνει πως αυτό το κόλλημα με τις Harley, είναι υπαρκτό. Υπάρχει πραγματικά και πλέον αντιλαμβανόμαστε πλήρως τους τύπους με τα περίεργα για τα γούστα μας ρούχα που οδηγούν μια Harley. Δεν οδηγούν μια Harley επειδή έχουν αυτό το στυλ. Η μοτοσυκλέτα τους σπρώχνει να υιοθετήσουν αυτό το στυλ! Ακόμα και εμείς το πάθαμε! Και αυτό φίλοι μου «περιέχει» μια ανυπολόγιστη αξία. Είναι ουσιαστικά το πνεύμα αυτών των μοτοσυκλετών. Το πνεύμα των Χαρλεάδων το οποίο ο καθένας βιώνει διαφορετικά. Εμάς, μάς βγήκε με κίτρινα γυαλιά νύχτας, δίχως κράνος, με αμάνικο μπλουζάκι και παλιό τριμένο τζην με τρύπες και κάτι αρχαίες μπότες. Σε άλλους βγαίνει διαφορετικά. Σημασία έχει, πως δεν το κάνεις για να σε δουν, όπως πιστεύουν πολλοί. Το κάνεις γιατί το νιώθεις μέσα σου ως μια περίεργη παρόρμηση. Ντύνεσαι για να «ταξιδέψεις» σε μια άλλη, απροσδιόριστη εποχή. Θα τολμούσα να πω, πιο αγνή από την σημερινή. Μια εποχή που περιέχει αξίες που έχουν χαθεί, την πραγματική ελευθερία, την συντροφικότητα με άλλους ομοϊδεάτες, το αμερικάνικο όνειρο πως όλα είναι εφικτά, την φυγή, την απόδραση από την ρηχή πραγματικότητα και πολλά άλλα παρόμοια που προσδίδουν μια γλυκειά γοητεία. Είναι απίθανο το γεγονός πως μια λιτή μοτοσυκλέτα 900 σχεδόν κ.εκ. σου μεταδίδει αυτή την αλλαγή φιλοσοφίας ακόμα και αν δεν την έχεις στην ζωή σου. Αν μιλήσουμε τώρα για τεχνικά χαρακτηριστικά, η μοτοσυκλέτα διαθέτει έναν V κινητήρα 883 κ.εκ. σχεδιασμένο το 1984, που αποδίδει σύμφωνα με το δυναμόμετρο του motorcycleusa.com, 45.17 ίππους με 6 κιλά ροπή. Αλλά σε μια Harley αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά δεν έχουν καμμιά αξία. Στην πράξη το μοτέρ δείχνει πιο δυνατό από όσο δείχνει στο δυναμόμετρο και η ροπή των 6 κιλών είναι αρκετή για να τρομάξει τους μη έμπειρους αναβάτες, καθώς εκτοξεύει την μοτοσυκλέτα που φτάνει εύκολα τα 120 χλμ./ώρα ως ταχύτητα ταξιδίου, ενώ ανεβάζει μέχρι και τα 165 χλμ./ώρα τελική. Ευχάριστη έκπληξη ήταν, τα εξαιρετικά σε αίσθηση φρένα. Όποιος θυμάται τα φρένα των Harley πριν το 2006, να πούμε πως δεν έχουν πλέον καμμία σχέση. Αυτά τα φρένα που χρησιμοποιεί η Iron 883, φρενάρουν την μοτοσυκλέτα αποτελεσματικά και έχουν φυσιολογική αίσθηση (ίδια με των υπόλοιπων ευρωπαικών ή ιαπωνικών μοτοσυκλετών) που πληροφορεί ακόμα και το πότε ετοιμάζονται να μπλοκάρουν. Για αυτούς που θέλουν περισσότερα, υπάρχει και ως προαιρετικός εξοπλισμός και σύστημα ABS. Όλες σχεδόν οι Harley-Davidson, διαθέτουν τελική μετάδοση με ιμάντα. Μια επιλογή που έχει αποδειχθεί πετυχημένη καθώς ο ιμάντας δεν λερώνει και είναι εντελώς αθόρυβος. Ένα άλλο χαρακτηριστικό των μοντέρνων Harley και που διαθέτει η Iron 883, είναι η απουσία κλειδιού εκκίνησης. Το μπρελόκ με το κλειδί που κλειδώνει το τιμόνι παίζει τον ρόλο immobilizer, επιτρέποντας ασύρματα να αναγνωρίζει η μοτοσυκλέτα τον οδηγό της (αυτόν δηλαδή που έχει το μπρελόκ στην τσέπη του) και να χρειάζεται απλώς να καβαλήσει ο ιδιοκτήτης πάνω της για την βάλει σε λειτουργία. Τέλος με τα τεχνικά. Μια απλή μοτοσυκλέτα που έχει πινελιές υψηλής τεχνολογίας σε φρένα και ηλεκτρονικά αλλά διατηρεί το χαρακτήρα της με την ύπαρξη του ιδιαίτερου και χαρακτηριστικού κινητήρα. Στο δρόμο η μοτοσυκλέτα είναι σκληρή στις ανωμαλίες του εδάφους αλλά κρατά απρόσμενα καλά στις στροφές, μέχρι του σημείου που διάφορα εξαρτήματα ακουμπούν κάτω στις στροφές και βγάζουν σπίθες. Σίγουρα δεν έχει σχεδιαστεί για αυτού του είδους, την χρήση. Καλό θα είναι να μην υπερβάλετε στις κλίσεις και τρομάξετε όταν θα ακουμπήσει κάτω η μοτοσυκλέτα. Στις επιταχύνσεις από στάση ή εν κινήσει, μείναμε πολύ ικανοποιημένοι καθώς για χρήση μέσα στην πόλη, μάς φάνηκε πάρα πολύ γρήγορη. Η χαμηλή σχετικά ιπποδύναμη, επιτρέπει να επιταχύνει η μοτοσυκλέτα δίχως να σπινιάρει ο πίσω τροχός, αν και αυτό είναι εφικτό σε ολισθηρά εδάφη με το άνοιγμα απλώς του γκαζιού.

Συμπερασματικά η Iron 883, με άρεσε πολύ. Μας έφτιαξε και αν τα δεδομένα ήταν διαφορετικά, ίσως να θέλαμε να έχουμε μια στο γκαράζ μας για τις ζεστές καλοκαιρινές νύχτες με φεγγάρι. Με την τιμή κάτω από τα 10.000€ η Iron 883 και με δυνατότητες ελκυστικής χρηματοδότησης, γίνεται προσιτή σε ένα μεγάλο κοινό που ψάχνει κάτι διαφορετικό με ψυχή. Και η Iron 883, έχει ψυχή. Αν ψάχνετε δικαιολογία να γυρίσετε σελίδα στη ζωή σας, η Iron 883 είναι μια εξαιρετική ευκαιρία και αξίζει να την δοκιμάσετε καθώς η ελληνική αντιπροσωπεία δίνει αυτήν την ευκαιρία. Με το κατάλληλο soundtrack στα ακουστικά, τους Steppenwolf στον γνωστό ύμνο του Easy Rider, θα αντιληφθείτε πως μάλλον είστε γεννημένοι για να γίνετε... Χαρλεάδες!

www.harleydavidsonathena.gr

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!