Suzuki GSR750 '14

Γιώργος Βαρίνος
Suzuki GSR750 '14
Ουσιαστικά αναλλοίωτο από το 2011, το Suzuki GSR και το 2014 συνεχίζει απτόητο να αποτελεί Την ευκαιρία στις γυμνές, μοτοσυκλέτες αξιώσεων στα 750 κ.εκ.

Tα πιο παλιά χρόνια όταν αναφερόσουν στην μοτοσυκλέτα σου και έλεγες πως είναι ένα... «εφτάμισι...» τα μάτια γούρλωναν, και το σαγόνι έπεφτε. Σήμερα υπάρχουν scooter 750 κ.εκ. και τίποτε δεν θυμίζει τις εποχές εκείνες, που πέρασαν ανεπιστρεπτί. Το Suzuki GSR 750 είναι βεβαίως ένα «εφτάμισι...». Η πρώτη κατηγορία που οι μοτοσυκλέτες της ονομάστηκαν superbikes. To GSR είναι μια εξαιρετική μοτοσυκλέτα. Τόσο καλή που η ίδια η Suzuki δεν ένοιωσε την ανάγκη να την βελτιώσει -έστω στα σημεία- από το 2011 που πρωτοπαρουσιάστηκε. Παραμένει ίδια και απαράλλαχτη με την προσθήκη ενός ABS και μερικών νέων χρωματικών επιλογών (με διχρωμία) για το 2014. Αν υπάρχει ένα «μειονέκτημα» σε αυτήν την μοτοσυκλέτα και θα το πούμε τώρα στην αρχή, είναι το ψαλίδι της, που δεν ακολουθεί τις μοντέρνες τάσεις με χυτά, τύπου μπανάνα ψαλίδια αλλά παραμένει ένα απλό καλό, λειτουργικό ατσάλινο ψαλίδι που δεν προκαλεί οπτικά και μάλιστα από την μία πλευρά κρύβεται εντέχνως. Μα... θα πείτε από όλη την μοτοσυκλέτα, αυτό βρήκαμε ως «μειονέκτημα» (που δεν είναι καν στην πραγματικότητα) και η απάντηση είναι... Ναι! Καθόλου τυχαία η Suzuki δεν τόλμησε να αλλάξει κάτι στην αιχμηρή σχεδίαση που παραμένει μοντέρνα και εντυπωσιακά ελκυστική οπτικά σε σχέση με τους δύο βασικούς του ανταγωνιστές το Kawasaki Z800 και το Yamaha MT07.

To GSR σχεδιαστικά διαθέτει τα βασικά χαρακτηριστικά που έλκουν τους αγοραστές της κατηγορίας. Είναι «πολεμικό» με μοντέρνο φανάρι, καταπληκτικό μπροστινό σύστημα με ανεστραμένα καλάμια και έναν κινητήρα δοκιμασμένο και σιδηρόφρακτο που κερδίζει ακόμα αγώνες. Αν και αυτά είναι τα βασικά που θέλει το κοινό, το GSR διαθέτει ακόμα μια 4 σε 1 εξάτμιση, που υπόσχεται ηχητική πανδαισία αλλά και ροπή, τρομερό σε σχεδίαση «κοκοβιό» και μια μινιμαλιστική στην όψη σέλα που στην πράξη αποδεικνύεται εξαιρετική και άνετη... για τον οδηγό βεβαίως-βεβαίως... καθώς ο συνοδηγός, όπως συμβαίνει στις περισσότερες σπορ μοτοσυκλέτες, ατενίζει την άσφαλτο αφ'υψηλού.

Ο κινητήρας του GSR 750, προέρχεται από το GSX-R 750 του 2003-2005, καθώς εκείνο το μοτέρ ταιριάζει καλύτερα στον streetfighter χαρακτήρα του GSR, παρά οι μοντέρνοι κινητήρες που «λυσσάνε» και εμφανίζουν το καλό τους πρόσωπο στις πίστες. Εδώ δεν χρειαζόμαστε την ισχύ στο όριο των στροφών αλλά απλωμένη από χαμηλές στροφές με μεγαλύτερη ροπή. Γι αυτό και θεωρούνται αρκετοί οι 98 ίπποι που προσφέρει ο κινητήρας με 6.5 κιλά ροπής. Το εξεζητημένο design περιλαμβάνει και μερικά έξυπνα κόλπα που κρατούν την τιμή χαμηλά. Έτσι βαμένο μαύρο το ατσάλινο πλαίσιο κρύβεται με τέχνη και δεν ξενίζει σε μια τόσο μοντέρνα μοτοσυκλέτα που ίσως κάποιοι να ήθελαν να χρησιμοποιεί αλουμινένιο πλαίσιο. Στα σημεία όμως που πρέπει, οι άνθρωποι της Suzuki έπραξαν τα δέοντα. Έτσι εμπρός βρίσκουμε ένα ποιοτικότατο ανεστραμένο πηρούνι και πίσω μια μονή ανάρτηση συνδέσμων με ένα αμορτισέρ και ελατήριο. Η εικόνα συμπληρώνεται με εξαιρετικά ισχυρά διπλά δισκόφρενα εμπρός με απίθανη αίσθηση και ένα μονό πίσω που επίτηδες θέλει μεγάλη δύναμη για να επιβραδύνει τον πίσω τροχό. Να σημειώσουμε εδώ πωςτο GSR 750 πλέον, προσφέρεται μόνον σε έκδοση ABS.

Στο δρόμο, τα χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας και τα περιθώρια που έχει, υπερκαλύπτουν τις ικανότητες του 99% των αναβατών στην χώρα μας. Με το GSR 750, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε το σχολείο του Θανάση Χούντρα και βρεθήκαμε να ακουμπάμε κάτω τους αγκώνες μας (εντάξει υπερβάλω αλλά το πιάσατε το νόημα) με 20 μόλις χλμ./ώρα! Η μοτοσυκλέτα έχει τρομερά περιθώρια πλαγιάσματος σε σημείο που ακουμπά τα μαρσπιέ στην άσφαλτο συνεχώς! Αυτό σημαίνει, πως το πόσο γρήγορα θα κινηθείτε, ορίζεται από την ισχύ του κινητήρα, αφού όλο το υπόλοιπο σύνολο ξεπερνά τα όρια ικανοτήτων ακόμα και αγωνιζομένων.

 

Συμπερασματικά πρόκειται για μια από τις καλύτερες μοτοσυκλέτες της αγοράς και ταιριάζει απόλυτα στον γρήγορο αναβάτη, που ψάχνει μια μοτοσυκλέτα, για να καλύψει την καθημερινότητά του και τις racing ανησυχίες του. Οπτικά παραμένει στο παιχνίδι με το μοντέρνο της look, στο δρόμο δεν έχει αντίπαλο, ενώ και στην ποσότητα τεχνολογίας διατηρεί μια καλή θέση. Η ιπποδύναμη αν και χαμηλή, κάνει την εφαρμογή της στο δρόμο πιο εύκολη, ενώ φυ-σι-κά αν υπερβάλετε... θα αφήσετε την υπογραφή σας με καμένο λάστιχο στην άσφαλτο και οι γνώστες θα μπορέσουν να φωτίσουν εύκολα το βράδυ τον ουρανό... Καταλάβατε έτσι; Εξαιρετική. Με 8.995€ τιμή καταλόγου παραμένει Η ευκαιρία στην κατηγορία της. Αξίζει να σημειώσουμε εδώ... πως η Suzuki ανακοίνωσε πως θα παρουσιάσει το 2015, το GSR1000, βασισμένο σε αυτήν ακριβώς την μοτοσυκλέτα! Τυχαίο; Δεν νομίζω... Zuper λέμε!

www.suzuki.gr

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!