Χ-Box για την πόλη

Πέτρος Πιτσίνης
Χ-Box για την πόλη
Το νέο Toyota Aygo ανανεώθηκε οπτικά και ποιοτικά, παρέμεινε όμως με έναν κινητήρα στη γκάμα του και με τους γνωστούς περιορισμένους χώρους επιβατών.

Εννιά χρόνια κυκλοφορούσε το Toyota Aygo με ορισμένα φρεσκαρίσματα ενδιάμεσα, όμως μέχρι την τελευταία στιγμή πουλούσε εξαιρετικά. Τώρα ξεκίνησε την καριέρα του το μοντέλο δεύτερης γενιάς, που οδηγήσαμε στο Ρότερνταμ, ενώ θα εξακολουθήσει να κατασκευάζεται στο Κολίν της Τσεχίας μαζί με τα γαλλόφωνα αδελφάκια του Citroen C1 και Peugeot 108. Η Toyota τονίζει ότι το Aygo διαθέτει «μόνον» 65% ίδια μέρη με τα άλλα δύο μοντέλα, ενώ αυτή τη φορά διαφοροποίησε πολύ εντονότερα τον σχεδιασμό του δικού της μίνι. Σήμα κατατεθέν αποτελεί τώρα πλέον το σχήμα Χ, που κυριαρχεί στη μάσκα και στο πίσω μέρος του αμαξώματος και προέρχεται από τις ιαπωνικές φιγούρες κόμικ Manga. Επίσης οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν το νέο Aygo με διάφορους χρωματικούς συνδυασμούς στο εσωτερικό του, ακολουθώντας έτσι τη μόδα του Fiat 500 και του Opel Adam. Το αμάξωμα μάκρυνε τέσσερα εκατοστά (3,45 μ. μήκος), παραμένει όμως αισθητά πιο στενόχωρο για τους πίσω επιβάτες σε σχέση με τα μεγαλύτερα VW Up (3,54 μ.) και Hyundai i10 (3,66 μ.). Διατηρήθηκαν επίσης τα μικρά τριγωνικά παράθυρα πίσω, που δεν ανεβοκατεβαίνουν αλλά ανοίγουν σαν κλαπέτα και συνδυάζονται με πολύ φαρδιά κολονάκια, που δημιουργούν μεγάλες νεκρές γωνίες μέσα στην πόλη. Μας άρεσε η νέα διαμόρφωση του κόκπιτ, όπου έχουν χρησιμοποιηθεί σαφώς ποιοτικότερα υλικά σε σχέση με το προηγούμενο Aygo. Άνετα και καλοσχεδιασμένα και τα μπροστινά καθίσματα, ενώ ο χώρος αποσκευών μεγάλωσε λίγο φτάνοντας σε όγκο τα 168 λίτρα, παραμένει ωστόσο μικροσκοπικός και σχηματίζει σκαλοπάτι, όταν αναδιπλώσουν τα πίσω καθίσματα. Η γκάμα των κινητήρων απαρτίζεται από τον γνωστό τρικύλινδρο χιλιάρη των 69 ίππων, σε αντίθεση με τα Peugeot 108 και Citroen C1 που προσφέρονται και με μοτέρ 1,2 λίτρων με 82 ίππους. Το τρικύλινδρο μοτοράκι είναι σπιρτόζο (0-100 χλμ./ώρα σε 14,2’’, 157 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα), αρκεί να κρατάς συνέχεια τις στροφές του ψηλά, οπότε βγάζει έναν έντονο ήχο. Συνεργάζεται ωστόσο θαυμάσια με το χειροκίνητο σαζμάν των πέντε σχέσεων και ικανοποιεί απόλυτα με την οικονομική κατανάλωση των 4,3 λίτρων αμόλυβδης ανά 100 χλμ. Μάλιστα, τόσον οι χειροκίνητες όσο και οι αυτόματες εκδόσεις του νέου Toyota Aygo απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας, καθώς εκπέμπουν κάτω από 100 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο (88 και 93 αντίστοιχα). Καθοριστικός παράγοντας στη μικρή κατηγορία είναι οι τιμές αγοράς. Εδώ έχει το νέο Aygo μέτρια χαρτιά, καθώς η βασική έκδοση Cool είναι φτηνή (από 9.570 ευρώ) αλλά με ελλείψεις, αφού διαθέτει μεν έξι αερόσακους, σύστημα ευστάθειας και αιρ-κοντίσιον, λείπουν όμως αυτονόητα αξεσουάρ, όπως οι τηλεχειριζόμενες κλειδαριές, τα ηλεκτρικά παράθυρα και το ηχοσύστημα. Αυτά υπάρχουν στη μεσαία έκδοση City, η οποία ξεκινά ωστόσο από 10.880 ευρώ και μπαίνει τιμολογιακά στα χωράφια των εκδόσεων entry level της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας (νέο Ford Fiesta από 9.990 ευρώ, Opel Corsa από 11.200 ευρώ, νέο Κia Rio από 10.590 ευρώ, κλπ.). Σημαντικά όπλα αποτελούν ωστόσο για το νέο Aygo το όνομα Toyota, η εξαετής εγγύηση και η συνέπεια της ελληνικής αντιπροσωπείας απέναντι στους πελάτες. Και αυτά θεωρούνται ανεκτίμητες αξίες στη χώρα μας.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!