Δοκιμάζουμε το νέο Opel Corsa
Ομάδα που νικάει, δεν την αλλάζεις. Αυτή τη φιλοσοφία εφάρμοσε η Opel με το νέο Corsa, γιαυτό και το αναβάθμισε θεαματικά, όμως διατήρησε τα βασικά στοιχεία της εξωτερικής του εμφάνισης. Εννοείται, ότι έχουν μπει επιδέξιες πινελιές για να δείχνουν η μάσκα και όλο το αμάξωμα δυναμικότερα, όμως επί της ουσίας έχουμε μία σχεδιαστική μετεξέλιξη και όχι κάποια επαναστατική τομή. Μόλις μπεις ωστόσο στο άνετο σαλόνι του τρίθυρου ή πεντάθυρου αμαξώματος και γυρίσεις το κλειδί της μίζας, αντιλαμβάνεσαι ότι το Corsa πέμπτης γενιάς δικαιούται απόλυτα τον χαρακτηρισμό του ‘’νέου’’. Οι λακαρισμένες επιφάνειες, τα αφρώδη και ποιοτικά πλαστικά, το προσεγμένο φινίρισμα και οι ραφές του δερμάτινου τιμονιού ανεβάζουν το νέο Corsa τουλάχιστον μία κατηγορία ψηλότερα από τους ανταγωνιστές του. Μας γοήτευσαν επίσης τα διακοσμητικά φιλέτα χρωμίου και η μεγάλη οθόνη αφής για τα πολυμέσα, στην οποία ενσωματώνονται πανεύκολα όλες οι εφαρμογές του Smartphone. Πίσω από τον καθρέφτη του οδηγού κρύβεται η κάμερα, που διαβάζει τις σημάνσεις κυκλοφορίας, ελέγχει τις αποκλίσεις έξω από τις διαγραμμίσεις των λωρίδων κυκλοφορίας και προσέχει, να μην πλησιάσεις πολύ κοντά στα οχήματα που προηγούνται. Μόνη μας ένσταση το αδιάφορο ντιζάιν των οργάνων και ο παρωχημένος τύπος των μοχλών-χειριστηρίων. Η ευρυχωρία έχει βελτιωθεί, αν και όχι θεαματικά, καθώς το μήκους 4,02 μ. μοντέλο εξακολουθεί και βασίζεται στο πάτωμα του προηγούμενου Corsa, ενώ σχεδόν ίδια παρέμειναν το μήκος και το μεταξόνιο με 4,02 μ. και 2,51 μ. αντίστοιχα. Πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας κυμαίνεται πλέον ο όγκος του χώρου αποσκευών με 285 έως 1.090 λίτρα! Το νέο Corsa μας κατέκτησε ολοκληρωτικά από τα πρώτα χιλιόμετρα συμβίωσης μαζί του. Οι αναρτήσεις του αποσβένουν πλέον με υψηλή αποτελεσματικότητα τους κραδασμούς από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, ενώ το τιμόνι είναι πανάλαφρο στους επιτόπιους ελιγμούς και με πολύ καλή αίσθηση σε σβέλτες διαδρομές εκτός πόλης. Κορυφαίων προδιαγραφών είναι ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας ενός λίτρου με υπερσυμπίεση και 115 ίππους ισχύ, τον οποίο είχαμε πρωτογνωρίσει στο Adam Rocks. Το συγκεκριμένο μοτέρ συγκαταλέγεται στα ισχυρότερα επιχειρήματα υπέρ της αγοράς ενός νέου Corsa, καθώς εντυπωσιάζει με την ευστροφία και τη σπιρτάδα του, ενώ δεν «βγάζει» τον χαρακτηριστικό –και πολλές φορές ενοχλητικό- ήχο των μικρών τρικύλινδρων βενζινοκινητήρων. Την παράσταση νίκης συμπληρώνει το εξατάχυτο σαζμάν με τη σαφή αίσθηση, τις κοντές διαδρομές του επιλογέα και το εύκολο κούμπωμα των ταχυτήτων. Το τονίζουμε, επειδή εκεί πονούσε η Opel. Αν πάντως υποκύψεις –όπως εμείς- στον πειρασμό των 115 αλόγων, θα δεις την κατανάλωση να ξεπερνά άνετα τα επτά λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. Όσο για την τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης, ξεκινά από 14.195 ευρώ με απόσυρση. Υπάρχουν ωστόσο και οικονομικότερες εναλλακτικές προτάσεις, όπως ο ίδιος τρικύλινδρος τούρμπο με 90 ίππους και τιμές εκκίνησης από 13.067 ευρώ, αλλά και δύο ατμοσφαιρικά μοτέρ βενζίνης 1,2 και 1,4 λίτρων με 70 και 90 άλογα (από 10.906 και από 11.657 ευρώ αντίστοιχα). Τη σημαία των ντίζελ κρατά ψηλά η έκδοση με κινητήρα 1.3 DTE 95 ίππων και τιμές από 14.007 ευρώ. Να σημειώσουμε, ότι όλες οι προαναφερόμενες τιμές ισχύουν για τα τρίθυρα Corsa, καθώς για τα πεντάθυρα προβλέπονται 400 ευρώ επιβάρυνση!
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!