Oδηγούμε στην Ιταλία το νέο Fiat 500
Aκόμη και ένα «έργο τέχνης», όπως χαρακτηρίζουν οι Ιταλοί το Fiat 500, χρειάζεται ανανέωση. Μία πρώτη γεύση του εγχειρήματος πήραμε στο Τορίνο!
Οκτώ χρόνια έχουν περάσει από την παρουσίαση του μοντέρνου Fiat 500, χωρίς να αλλάξει τίποτα στο ιταλικό μίνι. Η δικαιολογία από πλευράς Fiat είναι, ότι δεν πρόκειται για ένα απλό αυτοκίνητο, αλλά για ένα έργο τέχνης, ενώ τους δικαιώνουν και οι πωλήσεις που εξακολουθούν και φέρνουν το 500 στην κορυφή των ευρωπαϊκών ταξινομήσεων στην κατηγορία του! Είναι χαρακτηριστικό, ότι από το 2007 έως σήμερα έχουν πουληθεί πάνω από 1,5 εκατ. μοντέρνα ‘’πεντακοσαράκια’’.
Τι πιο λογικό λοιπόν να προχωρήσουν οι Ιταλοί σε μία απολύτως προσεκτική σχεδιαστική ανανέωση και σε μία τεχνολογική αναβάθμιση, κυρίως στον τομέα της συνδεσιμότητας, που θεωρείται κρίσιμος για κάθε σύγχρονο μοντέλο. Εννοείται, ότι και οι κινητήρες καλύπτουν τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 6, ενώ έγιναν κατά περίπτωση οικονομικότεροι.
Σύμφωνα με τη Fiat, έχουν γίνει στο νέο 500 περίπου 1.900 αλλαγές, όμως οι πλέον ευδιάκριτες αφορούν τη μάσκα και τα πίσω φωτιστικά. Στη μπροστινό μέρος διαθέτει τώρα το ‘’πεντακοσαράκι’’ μία δεύτερη χρωμιωμένη λωρίδα σαν δεύτερο «μουστάκι», πιο στρογγυλεμένους προβολείς και νέα φώτα LED τοποθετημένα από κάτω τους. Να υπογραμμίσουμε, ότι χάρη στον ανασχεδιασμό της μάσκας αυξήθηκε κατά 20% η προστασία των πεζών σε περίπτωση σύγκρουσης, κάτι που αναμένεται να αποτυπωθεί και στα μελλοντικά κρας τεστ του οργανισμού EuroNCAP.
Στο πίσω μέρος συναντούμε έναν ανανεωμένο προφυλακτήρα με νέα λωρίδα χρωμίου, όμως τη διαφορά κάνουν τα φωτιστικά με το πρωτότυπο ντιζάιν. Συγκεκριμένα, δεν άλλαξε μόνον το σχήμα τους και έγιναν λεπτότερα, αλλά διαθέτουν στο κέντρο ένα πλαστικό πάνελ που υιοθετεί το χρώμα του αμαξώματος, αποτελώντας έτσι το σήμα κατατεθέν του αυτοκινήτου μέσα στο σκοτάδι.
Ο θάλαμος επιβατών παραμένει απαράλλαχτος, όσον αφορά στην ευρυχωρία και στην περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω, καθώς δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις στο σχήμα και στις εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος. Ωστόσο ο άνεμος της αλλαγής είναι παντού εμφανής και εντοπίζεται μεταξύ άλλων στην οθόνη 5 ιντσών του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων και συνδεσιμότητας, που ονομάζεται πλέον Uconnect και αντικαθιστά το σύστημα Blue&Me. Στη βασική του μορφή προσφέρει το Uconnect μόνον τις υπηρεσίες ενός ηχοσυστήματος με θύρες USB και σύνδεση Aux, όμως στις πιο αναβαθμισμένες εκδοχές περιλαμβάνει μία οθόνη αφής επτά ιντσών με ενσωμάτωση των λειτουργιών ενός Smartphone. Μπορείς δηλαδή μεταξύ άλλων να ακούσεις ιντερνετικό ραδιόφωνο, να μπεις στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, κλπ.
Το πακέτο των νέων τεχνολογιών περιλαμβάνει επίσης προβολείς αερίου Ξένον, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος, όχι όμως και σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σε αντίθεση με το Fiat Panda.
Επίσης το αναβαθμισμένο Fiat 500 διαθέτει ανασχεδιασμένο τιμόνι με πλουσιότερο χρώμιο, νέους διακόπτες για τα παράθυρα και –επιτέλους- ένα ντουλαπάκι συνοδηγού, που κλειδώνει. Να πούμε επίσης, ότι ο όγκος του χώρου αποσκευών παραμένει στα 185 λίτρα, ενώ και η ποιότητα των πλαστικών επενδύσεων έμεινε αναλλοίωτη σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.
Στη γκάμα των χρωμάτων έχει προστεθεί εξάλλου το κοραλί και το μπορντοκόκκινο (θα μας μηνύσει η Μοιραράκη για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας), ενώ υπάρχουν σχεδόν άπειρες δυνατότητες σχεδιαστικής εξατομίκευσης κάτω από τον κωδικό «Second Skin».
Το λανσάρισμα του ανανεωμένου 500 θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο, αρχικά μόνον με βενζινοκινητήρες, ενώ τον Ιανουάριο του 2016 θα κυκλοφορήσουν και οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με τον ντιζελοκινητήρα 1,3 ΜΤJ των 95 ίππων, αλλά με προδιαγραφές Euro 6.
Η γκάμα των βενζινοκινητήρων απαρτίζεται από ατμοσφαιρικό 1.200άρη των 69 ίππων, που καταναλώνει πλέον 4,7 λίτρα αμόλυβδη ανά 100 χλμ. και θα αποκτήσει και μία οικονομικότερη έκδοση Eco με διάφορες αεροδυναμικές αλλαγές, ώστε να εκπέμπει μόνον 99 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
Στο Τορίνο οδηγήσαμε τις δύο υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις TwinAiri με 85 και 105 ίππους, οι οποίες αρκούνται σε 3,8 και 4,2 λίτρα αμόλυβδη ανά 100 χλμ. και απαλλάσσονται στη χώρα μας από τα τέλη κυκλοφορορίας, αφού οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 90 και 99 γρ. ανά χιλιόμετρο.
Και στις δύο περιπτώσεις κινείται το ανανεωμένο Fiat 500 σβέλτα, μάλιστα με τον δικύλινδρο TwinAir των 105 ίππων αποκτά το ιταλικό μίνι και μία σπορτίφ χροιά. Τα δύο μοτέρ είναι πολύ εύστροφα και συνδυάζονται πολύ καλά με το μηχανικό κιβώτιο των έξι ταχυτήτων, σχηματίζοντας έτσι ένα δοκιμασμένο και καλά συντονισμένο δίδυμο.
Το νέο 500 παραμένει ένα εξαιρετικά ευέλικτο και οδηγικά ευχάριστο μίνι. Στις πρώτες δοκιμαστικές διαδρομές δεν διαπιστώσαμε κάποιες αλλαγές όσον αφορά στην οδική συμπεριφορά του, καθώς οι αναρτήσεις, το πλαίσιο και οι ρυθμίσεις του συστήματος διεύθυνσης παρέμειναν ως είχαν. Το φιλτράρισμα των κραδασμών πραγματοποιείται αποτελεσματικά και οι επιτόπιοι ελιγμοί διευκολύνονται από την επιλογή ‘’City’’, χάρη στην οποία ελαφραίνει το τιμόνι στις ταχύτητες έως 70 χλμ./ώρα.
Είναι προφανές, ότι η Fiat κατάφερε να διατηρήσει ανόθευτο τον χαρακτήρα του κομψοτεχνήματός της και ταυτόχρονα το έκανε ακόμη ελκυστικότερο χάρη στην στοχευμένη αναβάθμισή του. Αποστολή εξετελέσθη λοιπόν και το νέο μίνι βάζει πλώρη για άλλα 1,5 εκατ. πωλήσεις, όπως ο προκάτοχός του! Σε αυτό θα παίξουν βεβαίως ρόλο και οι τιμές του αυτοκινήτου, οι οποίες ωστόσο θα γίνουν γνωστές κατά το λανσάρισμά του στην Ελλάδα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Fiat 500 0,9 TwinAir 105 ίπποι
Δικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, 875 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 105 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 145 Nm στις 2.000 σ.α.λ., μετάδοση κίνησης εμπρός, μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, μήκος/πλάτος/ύψος 3.571/1.627/1.488 χιλιοστά, βάρος 940 κιλά.
Επιδόσεις
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,0’’
Τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση 4,2 λίτρα αμόλυβδη ανά 100 χλμ.
Εκπομπές CO2 99 γρ. ανά χιλιόμετρο
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!