Honda Africa Twin 1000 (pic+vid)

Γιώργος Βαρίνος
Honda Africa Twin 1000 (pic+vid)
Η εκπληκτική Africa Twin ξαναγεννιέται με κινητήρα 1.000 κ.εκ. και θα είναι στις εκθέσεις της Honda στο τέλος του 2015.

Η θρυλική XRV750 Africa Twin αποτέλεσε σημείο αναφοράς τη δεκαετία του 90 και επηρέασε μια ολόκληρη γενιά μοτοσικλετών, όντας ο προπομπός της κατηγορίας των mega on/off . Το νέο CRF1000L Africa Twin μπορεί να μην μοιράζεται τίποτα σε τεχνικό επίπεδο με το παλιό μοντέλο, ωστόσο διατηρεί αναλλοίωτο το πνεύμα της περιπέτειας που εκτόξευσε την XRV750 Africa Twin στην κορυφή της δημοτικότητας.

Η φιλοσοφία “go anywhere” ξεκινά με τον κινητήρα που πρέπει να διαχειρίζεται όλες τις απαιτήσεις εκτός δρόμου, μακρινά ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο αλλά και σε όλες τις ενδιάμεσες συνθήκες. Ο εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας 1000cc της CRF1000L Africa Twin συγκεντρώνει όλη την αγωνιστική εμπειρία της Honda σε αγώνες off road με τη μορφή των αγωνιστικών CRF250R/450R, και χρησιμοποιεί την ίδια σχεδίαση τετραβάλβιδης κεφαλής Unicam για συμπαγείς διαστάσεις.

Το μικρό ύψος του κινητήρα συμβάλλει στην άριστη απόσταση από το έδαφος της CRF1000L Africa Twin – απαραίτητη συνθήκη για μία γνήσια μοτοσυκλέτα περιπέτειας. Το ελαφρύ, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο χρησιμοποιεί την ίδια σχεδίαση αλλαγής σχέσεων που γνωρίζουμε από τη CRF250R/450R για εξασφάλιση της βέλτιστης επιλογής σχέσης, ενώ διαθέτει και σύστημα υποβοήθησης αλλά και ολίσθησης συμπλέκτη. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Dual Clutch Transmission (DCT) θα διατίθεται προαιρετικά, τοποθετημένο σε στροφαλοθάλαμο ίδιου πλάτους με την έκδοση μηχανικού κιβωτίου. Αυτό περιλαμβάνει τη χειροκίνητη δυνατότητα– που επιτρέπει στον αναβάτη να αλλάζει σχέσεις με το αριστερό χέρι – και δύο αυτόματα προγράμματα. Το D πετυχαίνει τον καλύτερο συνδυασμό οικονομίας καυσίμου και άνεσης στο ταξίδι. Το S έχει αναβαθμιστεί ώστε να προσφέρει πιο σπορ επιδόσεις, με τρία διαφορετικά σχέδια αλλαγών: S1, S2 και S3. Το DCT για την CRF1000L Africa Twin είναι προσαρμοσμένο για τη χρήση της μοτοσυκλέτας, ενώ η λειτουργικότητά του σε συνθήκες εκτός δρόμου ενισχύεται με το διακόπτη G στη δεξιά πλευρά του πίνακα οργάνων. Πιέζοντας το διακόπτη G σε κάθε οδηγικό πρόγραμμα βελτιώνεται η πρόσφυση και ο έλεγχος της μοτοσυκλέτας. Μία νέα λειτουργία του συστήματος DCT είναι η ανίχνευση κλίσης χάρη στην οποία το πρόγραμμα αλλαγής σχέσεων προσαρμόζεται στο βαθμό κλίσης του δρόμου ώστε να παρέχει βέλτιστο έλεγχο.

Ένα ατσάλινο ημί-διπλο κλειστό πλαίσιο προσφέρει ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες – ακόμα και με πλήρες φορτίο - σε συνδυασμό με αντοχή εκτός δρόμου. Η συγκέντρωση των μαζών στο κέντρο – όπως η μπαταρία που βρίσκεται στο πίσω τμήμα της κυλινδροκεφαλής – συμβάλει στο χαμηλό κέντρο βάρους.

 

Οι αναρτήσεις περιλαμβάνουν ανάποδο πιρούνι μεγάλης διαδρομής της Showa, πλήρως ρυθμιζόμενο, και μονό αμορτισέρ πίσω με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου. Στα φρένα υπάρχουν τετραπίστονες δαγκάνες Nissin και δύο πλευστοί κυματοειδείς δίσκοι 310mm εμπρός. Όπως η CRF450R Rally, έτσι και η CRF1000L Africa Twin χρησιμοποιεί ακτινωτούς τροχούς 21/18-inch, με ελαστικά 90/90-21 και 150/70-18. Το ύψος της σέλας ρυθμίζεται κατά 20mm είτε στα 870mm ή στα 850mm, ενώ ένα μεγάλο ρεζερβουάρ 18,8 λίτρων παρέχει αυτονομία έως 400km.

Με στόχο ακόμα και το πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων να προσαρμόζεται σε όλες τις οδηγικές συνθήκες εντός και εκτός δρόμου, το σύστημα Honda Selectable Torque Control (HSTC) προσφέρει τρία επίπεδα ελέγχου, και ο αναβάτης μπορεί να απενεργοποιεί το σύστημα ABS για τον πίσω τροχό.

Τεχνικά χαρακτηριστικά CRF1000L Africa Twin

Τύπος Κινητήρα

Εν σειρά, υγρόψυκτος 4-χρονος 8-βάλβιδος, στρόφαλος 270° και σύστημα Uni-Cam

Κυβισμός

998cm3

Μέγιστη Ισχύς

70kW/7.500rpm (95/1/EC)

Μέγιστη Ροπή

98Nm/6.000rpm (95/1/EC)

Διάμετρος & Διαδρομή

92.0 & 75.1mm

Συμπλέκτης

Υγρός, πολύδισκος με σπειροειδή ελατήρια, Συμπλέκτης υποβοήθησης και ολίσθησης

Τελική μετάδοση

Αλυσίδα O-ring

Κιβώτιο / Τύπος Μετάδοσης

Μόνιμης εμπλοκής 6-σχέσεων MT / 6- σχέσεων DCT με προγράμματα για εντός και εκτός δρόμου χρήσεις

Honda Selectable Torque Control System (HSTC)

HSTC 3-επιπέδων + Δυνατότητα Απενεργοποίησης (ABS & DCT μοντέλο μόνο, όχι στο μοντέλο STD)

Τύπος Πλαισίου

Ατσάλινο, ημί-διπλο κλειστό, με υψηλής αντοχής ατσάλινο υποπλαίσιο

Ακτίνα Στροφής

2.5m

Ξηρό Βάρος

208kg (STD), 212 kg (ABS), 222kg (DCT)

Απόβαρο

228kg (STD), 232 kg (ABS), 242kg (DCT)

Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ Καυσίμου

18.8 L

Μήκος x Πλάτος x Ύψος

2.335 x 875 x 1.475mm (STD), 2.335 x 930 x 1.475mm (ABS/DCT)

Μεταξόνιο

1.575mm

Ύψος Σέλας (Θέση STD / Χαμηλή Θέση)

870/850mm

Απόσταση από το Έδαφος

250mm

Σύστημα ABS

ABS 2-Κάναλο με διακόπτη απενεργοποίησης στον πίσω τροχό ( Μοντέλα ABS & DCT μόνο, όχι στο μοντέλο STD)

Φρένο Εμπρός

Δύο πλευστοί δίσκοι 310mm, αλουμινένιο κέντρο, ακτινικές 4-πίστονες δαγκάνες (ABS)

Φρένο Πίσω

Κυματοειδής δίσκος 256mm με δαγκάνα δύο εμβόλων (ABS). Μοχλός χειρόφρενου (Lever-Lock Type Parking Brake System) στην έκδοση με DCT.

Τροχός Εμπρός

Ακτινωτός με αλουμινένια στεφάνη

Τροχός Πίσω

Ακτινωτός με αλουμινένια στεφάνη

Διάσταση Ζάντας Εμπρός

21M/C x MT2.15

Διάσταση Ζάντας Πίσω

18M/C x MT4.00

Ελαστικά Εμπρός

90/90-R21 με σαμπρέλα

Ελαστικά Πίσω

150/70-R18 με σαμπρέλα

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!