H Οpel πετάει στα Astra

Πέτρος Πιτσίνης
H Οpel πετάει στα Astra
Οδηγούμε στη Σλοβακία το νέο Opel Astra, που θα προβληματίσει τους ανταγωνιστές του με το δυναμικό ντιζάιν του, τις σπιρτόζες επιδόσεις και την υψηλή τεχνολογία του.
Η αυλαία σηκώθηκε στη Μπρατισλάβα και αποκάλυψε ένα μοντέλο με προδιαγραφές πρωταγωνιστή. Ο λόγος για το νέο Opel Astra, που οδηγήσαμε στην πρωτεύουσα της Σλοβακίας και δείχνει ικανό να ανακατέψει για τα καλά την τράπουλα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Ιδιαίτερα μάλιστα η σύγκριση με το απερχόμενο Astra δέκατης γενιάς αποβαίνει συντριπτική υπέρ του νέου και σαφώς πιο ωραίου! Η Opel επέλεξε για το Astra ενδέκατης γενιάς το νέο πάτωμα D2XXX, που εξασφαλίζει 77 κιλά λιγότερο βάρος, ενώ το…μενού της δίαιτας περιελάμβανε το σασσί (-50 κιλά), τα καθίσματα (-10), την εξάτμιση (-4,5), ακόμη και τα ηλεκτρονικά μαζί με τον εγκέφαλο (-11). Ο τελικός λογαριασμός κυμαίνεται μεταξύ 120 και 200 κιλών και κάνει τη σιλουέτα του νέου Opel Astra πιο εκλεπτυσμένη και ελαφριά, καθώς το βάρος του αμαξώματος κυμαίνεται στα 1.263 κιλά. Η δίαιτα παντρεύτηκε με ένα δυναμικό ντιζάιν και με πιο συγκρατημένες εξωτερικές διαστάσεις. Σήμα κατατεθέν του μοντέλου από το Ρίσελσχαϊμ είναι βέβαια τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα, αλλά και τα πίσω κολονάκια με έναν ιδιαίτερο σχεδιασμό, που είμαστε βέβαιοι ότι θα πολώσει και θα διχάσει τις απόψεις. Το Astra νέας γενιάς έγινε περίπου 5 εκατοστά κοντύτερο (4,37 μ. μήκος) και 2,5 πόντους χαμηλότερο (1,49 μ. ύψος), όμως η ευρυχωρία στο εσωτερικό του αυξήθηκε. Η εταιρεία αναφέρει ότι μεγάλωσε ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών κατά 3,5 πόντους και την πιστεύουμε, αφού πήραμε θέση και στη δεύτερη σειρά καθισμάτων και βολευτήκαμε πολύ άνετα παρά τα 1,80 μ. του ύψους μας! Εντυπωσιακή είναι ωστόσο και η μεταμόρφωση του κόκπιτ, όπου άλλαξαν ουσιαστικά τα πάντα. Δεν υπάρχει πλέον η πλημμυρίδα των διακοπτών, των οποίων ο αριθμός έχει περιοριστεί στους απολύτως αναγκαίους, το φινίρισμα και η ποιότητα των υλικών βρίσκονται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας και η οθόνη αφής είναι οκτώ ιντσών και τη μπερδεύεις με ταμπλέτα. Αφήσαμε τελευταία τα μπροστινά καθίσματα, που έχουν σχεδιαστεί με ορθοπεδικά κριτήρια και δεν μας κούρασαν καθόλου κατά το πολύωρο test drive στους δρόμους της Σκλοβακίας. Τα –προαιρετικά- καθίσματα AGR είναι κλιματιζόμενα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και κάνουν και μασάζ στην πλάτη, οπότε συνιστούνται με κλειστά μάτια. Ακριβώς στον μέσο όρο της κατηγορίας βρίσκεται ο χώρος αποσκευών με μίνιμουμ όγκο 370 λίτρων. Το νέο Astra προσφέρει επίσης τεχνολογία αιχμής, που τη συναντάς μόνον σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών και μάλιστα όχι πάντα. Εκτός από την οθόνη των οκτώ ιντσών, διαθέτει το δορυφορικό σύστημα έκτακτης ανάγκης OnStar σε συνδυασμό με WiFi, όμως το καμάρι των μηχανικών της Opel είναι τα φώτα LED τύπου Matrix. Ετσι αυτορρυθμίζονται μόνα τους, περνούν αυτόματα από τη μεσαία στη μεγάλη σκάλα και το αντίθετο, η φωτεινή δέσμη γίνεται εντονότερη προς την πλευρά που στρίβουν οι τροχοί και όλα αυτά γίνονται, χωρίς να ενοχλούνται τα υπόλοιπα οχήματα που βρίσκονται στο οπτικό πεδίο του γερμανικού μοντέλου. Για τις διαδρομές μας στη Σλοβακία επιλέξαμε τις εκδόσεις με τους δύο κινητήρες, με τους οποίους θα εισάγεται το νέο Opel Astra στη χώρα από τον Δεκέμβριο. Πρόκειται για τον νέο βενζινοκινητήρα του ενός λίτρου με 105 ίππους και για τον τετρακύλινδρο ντιζελοκινητήρα 1,6 λίτρων των 136 ίππων. Το μικρό μοτοράκι απλά μας…εντυπωσίασε, ανέβαζε πανεύκολα στροφές, ήταν πολύ σπιρτόζο και ελαστικό και συνεργαζόταν θαυμάσια με το πεντατάχυτο σαζμάν, αν και θα προτιμούσαμε μία σχέση παραπάνω. Ο ντιζελοκινητήρας των 136 ίππων ήταν επίσης αρκετά ζωηρός, αθόρυβος και με εξαιρετική ελαστικότητα από τις χαμηλές περιστροφές. Η συγκεκριμένη έκδοση εφοδιαζόταν με εξατάχυτο σαζμάν, που διέθετε σωστή κλιμάκωση, υστερούσε όμως λίγο σε σαφήνεια κατά το κούμπωμα των σχέσεων. Το νέο Astra μας εξέπληξε ευχάριστα και με την οδική συμπεριφορά του, η οποία έχει γίνει πολύ πιο ισορροπημένη και διασκεδαστική από εκείνη του απερχόμενου μοντέλου. Στις στροφές ήταν σχεδόν τόσο ευέλικτο και ανάλαφρο, όπως ένα Corsa, αντίθετα στον αυτοκινητόδρομο προσφέρει άνεση οδήγησης και ησυχία επιπέδου Insignia. Αναμφίβολα μπήκε πλέον στην μικρή παρέα των κορυφαίων κόμπακτ μοντέλων με την καλύτερη συμπεριφορά στον δρόμο. Επιστρέψαμε από τη Μπρατισλάβα μέσω Βιέννης με την πεποίθηση, ότι η Opel δημιούργησε με το Astra ενδέκατης γενιάς έναν εν δυνάμει πρωταθλητή, αν και δεν γνωρίζουμε ακόμη ούτε καν τις ενδεικτικές τιμές αγοράς του. Λογικά θα κυμαίνονται μεταξύ των τιμών του Ford Focus και του VW Golf, που είναι και δύο από τους βασικούς αντιπάλους του νέου Opel Astra. Τεχνικά χαρακτηριστικά Opel Astra 1.0 Turbo Υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης, 998 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 105 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 170 Nm μεταξύ 1.800 και 4.250 σ.α.λ., κιβώτιο πέντε σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, μέση κατανάλωση 4,3 λίτρα ανά 100 χλμ., εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 99 έως 102 γρ. ανά χιλιόμετρο. Διαστάσεις Μήκος/πλάτος/ύψος 4.370/1.871/1.485 χιλιοστά.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!