New kid in town

Γιώργος Βαρίνος
New kid in town
Mε το εντυπωσιακό νέο Tivoli, η SsangYong βάζει στην άκρη τις σχεδιαστικές περιπλανήσεις των προηγούμενων ετών και θέτει σοβαρή υποψηφιότητα ως ένας σοβαρός παίκτης στην δύσκολη αγορά των crossovers, απέναντι ακόμα και σε premium εκδοχές της κατηγορίας.

Σιωπηλός μέσα το ποιοτικό εσωτερικό, εύκολα προβληματίζεσαι. Τι είναι αυτό το Tivoli; Ένα φορτωμένο με πολλά έξτρα, crossover-ευκαιρία ή ένα premium SUV με απίθανη τιμή; Οι γνώμες διίστανται. Ως συνήθως, η αλήθεια είναι στην μέση. Το νέο Tivoli είναι ένα εξαιρετικό νέο μοντέλο, στην πολύ δημοφιλή κατηγορία των ελαφρών SUV-crossovers με κίνηση στους εμπρός τροχούς (ή τετρακίνηση κατ’ επιλογή) με ανταγωνιστές του, τα Nissan Juke και Renault Captur. Ωστόσο διαθέτει, εξαιρετική τιμή, εντυπωσιακή σχεδίαση, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής -και συναρμογής- αλλά προέρχεται από μια σχετικά άγνωστη εταιρεία παραγωγής αυτοκινήτων. Η SsangΥong προσπάθησε στο παρελθόν να καθιερωθεί στην ελληνική αγορά μέσω των μεγάλων (επίσης ποιοτικών για την εποχή) SUV με αρκετά εξαρτήματα Mercedes, αλλά ενώ γνώρισε μια σχετική επιτυχία δεν κατάφερε να πάρει ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς. Τώρα μετά την αγορά της SsangYong από την Mahindra και με μοντέρνα εξαιρετικά αξιόλογα προϊόντα όπως το Tivoli, τα πράγματα αλλάζουν. Το προϊόν την βοηθά να σταθεί με αξιώσεις σε αυτή την απαιτητική αγορά και γιατί όχι να καθιερωθεί. Εκτός από την όμορφη εξωτερική εμφάνιση, το Tivoli έχει πολλά κρυφά χαρίσματα, όπως τα κορυφαία χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας που διαθέτει. Ο KNCAP (Korean New Car Assessment Program) που είναι ο οργανισμός αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων της Κορέας, ανάλογος του ευρωπαϊκού EuroNCAP, αξιολογεί κάθε χρόνο τα νέα μοντέλα, εγχώρια και εισαγωγής, τα οποία κυκλοφορούν στην αγορά της νότιας Κορέας. Το 2015, το SsangYong Tivoli απέσπασε την κορυφαία βαθμολογία ασφάλειας, 91,9 βαθμούς με άριστα το 100, ανάμεσα σε αρκετά νέα μοντέλα όπως τα Infinity Q50, BMW X3, Kia Soul και Hyundai Tucson. Αξίζει δε να σημειωθεί, πως από το 2013 που ο KNCAP πραγματοποιεί δοκιμές πρόσκρουσης, αυτή είναι η μεγαλύτερη βαθμολογία που έχει δοθεί ποτέ σε αυτοκίνητο ανεξαρτήτως κατηγορίας και μεγέθους.
Το ιδιαίτερα ικανοποιητικό αυτό αποτέλεσμα έχει να κάνει κατά κύριο λόγο με την ενισχυμένη δομή του αμαξώματος του νέου Tivoli, καθώς έχει χρησιμοποιηθεί κατά 71,4%, ατσάλι υψηλής αντοχής και κατά 40% ατσάλι υπέρ-υψηλής αντοχής, τα μεγαλύτερα ποσοστά στην κατηγορία του. Επιπρόσθετα το Tivoli εφοδιάζεται μέχρι και με 7 αερόσακους, ενώ διαθέτει στάνταρ Σύστημα Ευστάθειας (ESP) που πλαισιώνεται από το Σύστημα Ενεργής Προστασίας Ανατροπής (ARP), το Σύστημα Ενίσχυσης Πέδησης (BAS) & το Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης στην Ανηφόρα (HSA).
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον βενζινοκινητήρα e-XGi, με χωρητικότητα 1.6 λίτρων και με απόδοση 128 ίππους και 16,3 χλγμ. ροπής, ενώ η κίνηση μεταφέρεται μόνο στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων. Ο κινητήρας επίσης, καλύπτει τις αυστηρές αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro6. Στο θέμα των επιδόσεων ο κινητήρας των 128 ίππων ήταν λογικό, να μην βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Παρά τα λίγα 1.290 κιλά του βάρους του -για το μέγεθός του, η επιτάχυνση 0-100 δεν κατέβηκε κάτω από τα 12.5 δευτερόλεπτα.


Στο δρόμο στην γνωστή μας διαδρομή μας εντυπωσίασε, γιατί δεν θύμιζε καθόλου SUV. Κόμπακτ, στιβαρό με τους τεράστιους τροχούς των 18 ιντσών (το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν η πλούσια έκδοσης DLX 2 Tone), η ανάρτηση παρά το γεγονός πως είχε σπορ ρύθμιση και ήταν σφικτή, «κατάπινε» τις ανωμαλίες του δρόμου με ευκολία ενώ μετέφερε στο τιμόνι μεγάλες ποσότητες πληροφόρησης. Με ύψος 1.76 βολευτήκαμε στην καλή σε πλευρική στήριξη θέση οδήγησης, αλλά παραξενευτήκαμε που το τιμόνι δεν ρυθμίζεται σε απόσταση. Ευχάριστη έκπληξη όμως, ήταν οι αντιδράσεις του κόσμου. Το αυτοκίνητο ειδικά σε αυτή την πλούσια έκδοση DLX 2 Tone, δείχνει πως προέρχεται από μια νέα premium μάρκα αυτοκινήτου. Στο άκουσμα πως το αυτοκίνητο έχει πρώτη τιμή στη βασική έκδοση από 17.970 €, όλοι δεν το πίστευαν. Και ίσως αυτό να είναι το σημείο που πρέπει όλοι οι ενδιαφερόμενοι της κατηγορίας να αξιολογήσουν. Με 18.000€+ παίρνει κανείς ένα εξαιρετικά ποιοτικό crossover, που δείχνει και είναι εντυπωσιακό εξωτερικά και ιδιαίτερα πολυτελές εσωτερικά, ενώ διαθέτει την καλύτερη παθητική ασφάλεια στην κατηγορία του. Πραγματικά εντυπωσιακό!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!